Af: filmz-vassago | Udgivet: 2006-09-02

Oversigt over James Bond dvd-anmeldelser
Filmz giver dig det fulde overblik over alle 20 “James Bond – Ultimate Edition” dvd’er med udførlige anmeldelser af filmene og skivernes tekniske kvalitet, for slet ikke at tale om det omfattende ekstramateriale. Samtlige features er blevet overført fra de foregående dvd’er, mens der naturligvis er blevet tilføjet mange nye, herunder hidtil usete klip fra optagelserne og kommentarspor med Roger Moore.

God fornøjelse.
Restaurering af 007:
I denne special-udgave af Teknorama, har Filmz taget et kig på restaurerings-processen, der blev anvendt på Bond-filmene da de skulle genudgives på dvd i 2006. Selskabet der fik opgaven var Lowry Digital Images, der har oparbejdet et solidt ry efter restaureringer af flere store projekter, deriblandt “Indiana Jones” og “Star Wars: Special Edition” trilogierne og “Once Upon a Time in the West”, der alle kom til at fremstå som helt nye efter processen.
Dvd sammenligningsoversigt
Da alle James Bond dvd’erne blev udgivet i Special Editions i 2000, så det ud til at de ultimative udgaver af filmene var kommet på dvd. Seks år senere har Sony, efter de overtog MGM, der ejede Bond-franchisen, valgt at give alle 007-filmene luksusbehandling og lade dem gennemgå en omfattende restaurering. Dette giver nu et indblik i, hvordan filmene muligvis tog sig ud i deres oprindelige versioner.
Soundtracks-special: Barry, John Barry
En af James Bond-seriens mest populære og mindeværdige varemærker er dens grandiose musik, som ofte bliver nævnt som en af hovedårsagerne til seriens enorme succes. Filmz har taget et kig på brugen af musik i filmene, med særligt fokus på John Barry: manden bag den unikke musikalske lyd, som lige siden “Dr. No” i 1962 har kendetegnet filmmediets finansielt mest succesrige filmserie.

#1 17 år siden

Det er sgu et flot arbejde, Insider - altså anmeldelserne... OG filmene, naturligvis :-)
Gravatar

#2 filmz-Bruce 17 år siden

Ja, rigtig flot arbejde! Cadeau for det "hårde arbejde" :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 McPeter 17 år siden

Ja, det må ha været en "hård tjans" at sige ja til - så meget James Bond, så lidt tid... :-)

Har ikke læst det hele igennem, men det ser ud til at være flot og gennemført som altid. Godt arbejde. Savner at "karakteren" står på oversigts siden. Både for selve filmen og for overall. For overblikkets skyld. :-)
Gravatar

#4 king b 17 år siden

Imponerende, intet mindre. Pointtrøjen til Insider.
Gravatar

#5 filmz-no015 17 år siden

Flot arbejde allesammen! Der er bestemt masser af god læsning.
Er det bare mig eller er restaureringen af "Goldeneye" blevet dårligere? I hvert ud fra billedsammenligningen - så syntes jeg den fra 2000 er bedst.
Gravatar

#6 filmz-Kadann 17 år siden

#5 -

Det er ikke bare dig. Jeg synes heller ikke at billedet er helt optimalt på den nye udgivelse.
Gravatar

#7 Juhler 17 år siden

Er der et sted hvor man kan se hvor den kan købes billigst?

Men ellers kanon arbejde...
Gravatar

#8 filmz-Bruce 17 år siden

#6 DVDTimes skriver om billedet:

Disappointing, actually. It’s not a bad print per se, but the problems of the previous SE have not been resolved. There’s still a fair amount of what can only be described as dirty grain layered over the print, while the darker scenes are still not as delineated nearly clearly enough to be satisfactory, with those very black scenes (such as Bond and Natalia in the helicopter) suffering particularly from lack of definition. Sadly I no longer have my SE copy to hand so can’t provide some comparison screenshots but there’s not a huge amount of difference between the two prints; it’s slightly better but not a marked improvement, and certainly not worth upgrading for if you’re purely concerned with picture quality.

Meget meget skuffende!!! Alle Bond film burde jo nærmest have 9-10 i karakter, ihvertfald fra 80'erne og frem, når Lowry står bag restaureringen. At en så ny film åbenbart kun stadig ser middelmådig ud er en skandale.
Gravatar

#9 pulse83 17 år siden

#8 Man kunne forestille sig at Lowry har restaureret filmene i kronologisk orden, og så kørt sur i restaureringen jo længere de er kommet. Jeg har købt hele Bond-kufferten, og Dr. No er det bedste transfer indtil videre til trods for at det er den ældste film. Jeg har dog kun fået set de første 7. Det er ihvertfald min teori, selvom den lyder en kende usandsynlig. :)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#10 The Insider 17 år siden

Tusind tak for al rosen, gutter! :-) Det har bestemt været både en tung og langsom arbejdsproces at kigge på alle 20 udgivelser, men samtidigt også en berigende og ofte underholdende oplevelse, som jeg da er glad for har mundet ud i noget, som andre kan bruge til noget :-)
War. War never changes.