Filmz-afstemning

Stemmer i alt: 183

Bedste dukke-gyser?

  • Child's Play
    49%
  • The Conjuring
    30%
  • Dead Silence
    5%
  • En anden film
    5%
  • Puppet Master
    4%
  • Annabelle 2
    3%
  • Pinocchio's Revenge
    2%
  • The Boy
    1%
  • Dolls
    0%
  • Magic
    0%

#1

29. jul. 2017 13:23

Dælme godt selv udnævnte eksperter både her og udland kunne få biograferne til at investere i det bras, så vi kunne få endnu højere priser....
Lur mig nå Cameron kommer med hans smølfefilm i 3D uden brug af briller, biograferne igen rådes til at investere i den teknologi...

#2

29. jul. 2017 14:22

Endelig... hader at se film i 3D.

#3

29. jul. 2017 16:21

JAAA!

3D må stadigvæk gerne eksistere, men hvis dette betyder, at jeg kan gå i Imax-salen hos Cinemaxx og se de store blockbuster-film uden 3D, så må jeg til at gøre det.

Star Wars Episode 8 i Imax i 2D? Jeg er klar...

#4

29. jul. 2017 16:52

Det lyder fornuftigt, men lad os nu se hvordan landet ligger når Avatar 2 kommer ud. Cameron siger jo at det bliver 3D uden briller, det vil jo betyde at biograf-kæderne igen skal ud og lave en dårlig investering i nyt udstyr. Jeg tror aldrig at det bliver til mere end et gimmick, ligesom VR. Det har stort set også floppet på gaming fronten, ved dette års E3 var der intet fokus på VR fra de store producenter. Folk gider bare ikke den slags gimmick.

#5

29. jul. 2017 17:08

#4 er hverken tilhænger af 3d eller vr men at sige der intet fokus var på det ved årets e3 er da en overdrivelse, altså alle de store firmaer havde da flere vr spil på programmet :)

og hvis der er noget folk falder for på den korte bane, er det da gimmicks :P vi er suckers for den slags indtil det bliver hverdag

#6

29. jul. 2017 17:16

#4 er hverken tilhænger af 3d eller vr men at sige der intet fokus var på det ved årets e3 er da en overdrivelse, altså alle de store firmaer havde da flere vr spil på programmet :)Mejse (#5)

Hvis du ser tilbage på hvor meget VR flyde de sidste par år, så var 2017 et meget tyndt VR år. Det er blevet spillet meget sikkert fra de store udgivers side af, de VR spil de har annonceret er allerede eksisterende titler, DOOM, Skyrim og Fallout 4. De fleste nye og eksklusive VR spil er "low budget" eller fra Indi udvikler.

Så det er meget spinkelt udvalg når det kommer til AAA titler, da det bare er et rehash af AAA titler med VR mode. Det er bare ikke et stort nok market for VR og gaming.

Jeg har personligt spået at både 3D og VR ville fejle og forblive et gimmick, men på de punkter jeg også ret konservativ ;)

Men vil give dig ret i at på den kortebane skal folk nok falde for VR, men tror aldrig det bliver til AAA titler, det er simplehent for dyrt at lave VR spil i den klasse.

#7

29. jul. 2017 17:32

#6 jo jo er helt enig i at der var mindre i år :) men du sagde bare der intet fokus var på det, men det har så bare været en overdrivelse fremmer forståelsen ting ;)

men ja tror heller ikke det bliver en succes, der skal i hvert fald meget bedre hardware til, plus meget bedre spil, og et lang større udvalg....lige nu er stort set alle vr titler jo i early access stages og ligner crap :P

#8

29. jul. 2017 17:37

#6 jo jo er helt enig i at der var mindre i år :) men du sagde bare der intet fokus var på det, men det har så bare været en overdrivelse fremmer forståelsen ting ;)

men ja tror heller ikke det bliver en succes, der skal i hvert fald meget bedre hardware til, plus meget bedre spil, og et lang større udvalg....lige nu er stort set alle vr titler jo i early access stages og ligner crap :PMejse (#7)

Du har helt ret, det var mere overdrivelse end 100% fakta, ja og en hel anden pris klasse. VR headset koster omkring 7k :/

#9

29. jul. 2017 17:41

#8 ja det er helt skørt...altså med en masse forbedringer, på alle områder tænker jeg at det kunne være interessant, men det bliver aldrig noget for mig....gider da ikke bevæge mig når jeg skal spille :P

#10

29. jul. 2017 20:37

Du har helt ret, det var mere overdrivelse end 100% fakta, ja og en hel anden pris klasse. VR headset koster omkring 7k :/Mads47 (#8)

Arh, ikke helt. PlayStation VR har lige været solgt til 2500 kr og Oculus Rift koster 5000 kr hos Elmutanten :)

#11

29. jul. 2017 21:08

#8 Altså lige nu kan man jo købe Rift Touch til 3400 kr. Der udkommer vidst mindst 4 VR spil i ugen lige for tiden. Ved ikke lige hvordan det er tyndt med VR. Mente du måske 2016? For det er da noget tidligt at være ude og sige at 2017 er et tyndt år for VR.

Jeg valgte selv at få VR, først noget der hedder NOLO VR for hvis man har en Android 6 eller 7 telefon med 5-6" skærm så kan man få VR for omkring 200 dollars, men det er nu noget bedre med Rift eller Vive, og Rift Touch til €450 er svært at sige nej til. Jeg besilte så en extra sensor da det bliver langt bedre til room scale med 3 sensorer og det kostede mig stadigt lige under 4000 kr.

Der er da ikke mange AAA spil til VR endnu, men det er nu heller ikke det jeg finder sjovt ved VR. Elite Dangerous er nok en af de bedste AAA spil til VR lige nu og så Mages Tale. Jeg tror nu stadigt at noget af det sjoveste er spil som Gorn, Robo Recall, Pavlov og Onward. Det er da også sjovt med Job Simulator og Rick and Morty: Virtual Rick-ality, men de er ret korte og selvom der er en del ekstra ting man kan finde i dem, så er det nu svært at få over 10 timer ud af dem. Jeg tror nu ikke at Doom VR og Fallout VR er det man skal have de højeste forhåbninger til. De prøver at lave en "sikker satsning" og problemet er bare at de spil ikke er designet til at være VR spil, og det er ikke bare lige til at tage et spil og lave det til et VR spil. I Doom og Fallout forventes der at man kan hoppe... men det er et problem i VR som det er nu. Det er bare et eksempel.

Playstation VR har allerede solgt over en million headsets imens Rift og Vive til sammen har solgt... jeg mener det er omkring 750.000.

#12

29. jul. 2017 21:10

Men 3D i biograf... jeg håbede da på at det ville blive godt, men 3D effekten var ofte meget dårlig og havde det med at gøre hele film oplevelsen dårligere i stedet for bedre.

#13

29. jul. 2017 21:37

#11 vi mente mere tyndt med gode spil :) mange af dem er også early access og alt den slags :)

og 1750000 er ikke meget på verdensplan :) men det er ud fra min målestok, kan godt ske de syntes det er fantastisk :D

#14

29. jul. 2017 22:03

#11 det jeg siger er at det E3 2017 lineup der var med VR, har været tyndt. Der er simple hen ikke nogen af de store udgiver der laver elusive AAA titler til VR. De store AAA titler af VR spil der findes er spil der har fået et VR mode, Fallout 4, DOOM og Skyrim. Ikke ligefrem de nyeste spil og dette er snare et gimmick to et allerede eksisterende spil. De sidste to år var der langt flere VR titler på programmet end i år.

Dem der satser på VR bølgen er ikke de store udgiver, men mindre udgiver og selvstændige på Indie sense. Jeg vil æde min gamle hat på at VR ikke bliver mainsteam i denne omgang, ligesom 3D heller ikke blev mainsteam. Forskellen på de 2 er at det er nemmere at optage en 3D film og så vise den i 2D ligesom Avatar, end det er at lave et VR spil og gøre det tilgængeligt uden for den lukket VR platfrom. Spil er simplehen alt for dyre til at de store udgiver tør at gå all in.

Men nu må vi se hvordan normale spil konverteret til VR klare sig, for det er den Sikreste vej til AAA spil på for VR. Der er mange ting der gør VR til noget bøvl.

#15

30. jul. 2017 01:06

#13 og #14 VR platformen er jo meget ny, og der er en god grund til at vi ikke rigtigt ser AAA spil der endnu. De store udviklere er jo kendt for at tage de samme spil titler og lave dem igen og igen og igen.

VR er simpelthen for nyt til at de ved hvad der fungere, så de venter og ser hvad der slår igennem af indie spil og sådan. Hvis i kigger på E3 og forventer at finde de gode VR spil der, så er det det forkerte sted at kigge, for det er jo kun de sidste 2-3 år at der har begyndt at være noget marked for VR. 1,7 mill er da ikke mange ift til så mange andre spil platforme, men på den anden side var det under 100k bare for 3 år siden. Det kan godt være der ikke er mange titler med 40 timers underholdning... men der er til gengæld mange med 5-15 timers underholdning hvor den underholdning så er virkelig virkelig god.

Og ja, mange af spillene er early access, men nogle af de bedste VR spil lige nu er faktisk i early access. Onward, Pavlov og Gorn er alle stadigt early access, or jeg mener der er 5-10 nye VR spil bare i denne uge hvor flere også ser lovende ud. F.ex. Wizards.

Men nej, E3 er ikke stedet at kigge, for man tager sjældent til E3 med et spil der ikke engang er blevet udviklet på i 12 måneder eller stadigt er i early access. Men udvalget af VR spil er helt klart ved at exploderer.

Og igen... Doom VR og Fallout VR, det tvivler jeg ret stærkt på bliver specielt gode VR titler. Der er simpelthen for mange problemer med at få de spil til at fungere godt i VR.... det kan da måske være Doom ville kunne fungere, men jeg har nu på fornemmelsen at det bliver en ubehagelig oplevelse, og ikke fordi det er uhyggeligt og skræmmende. Samme med Fallout.

#16

30. jul. 2017 05:08

#15 tja i sidste ende er det jo et spørgsmål om, hvorfor man spiller, hvad man kan lide, og hvad der er vigtigt for en i spil :)

vil dog give mads ret i at indtil videre, er VR en gimmick....hvilken retning det vil gå i er ikke til at sige, jeg håber da det kommer til at gå godt, men tvivler stærkt på at det kommer til at ske i denne omgang.

#17

30. jul. 2017 16:05

#16 3D film i en biograf ville jeg kalde en gimmick, syntes helt klart at hvis man kalder VR for en gimmick har man bare ikke prøver det endnu.

#18

30. jul. 2017 16:43

#17 har prøvet det flere gange, og kalder det stadig en gimmick :) er jo bare fordi vi vil have forskellige ting ud af når vi spiller :)

#19

30. jul. 2017 17:56

#18 Det gør det jo bare ikke en gimmick fordi du lige syntes at det er. Jeg ved ikke hvad for noget VR du har prøvet, men det giver langt flere muligheder for spil. F.eks. skydespil hvor man rent faktisk kan have to pistoler og bruger dem som to pistoler.

Jeg ved ikke hvad du vil have ud af at spille, men da jeg først prøvede VR prøvede jeg Job Simulator. Med kun det som udgangspunkt kunne jeg da måske gå med til at kalde det en gimmick, men det er noget af det mest basale VR. Det er lidt som at sige at 360 videoer er hvad man kan med VR. Bare fordi du har prøvet VR flere gange er ikke det samme som at have prøvet VR. Det tager nogle timer at rent faktisk opleve hvad man kan få ud af VR, som minimum, og med nogle af de bedste oplevelser indenfor VR.

Stopper man efter man lige har prøvet The Lab og Job Simulator... så har man ikke prøvet VR endnu. Det er introductions spil til at give en smagsprøve af hvad man kan med VR.

#20

30. jul. 2017 18:00

VR kan ikke engang være en "gimmick". VR er et helt product i sig selv, med sine egne spil og sådan, sin egen hardware. 3D film kan kaldes en gimmick fordi det er en måde at sælge film på, hæve prisen på biograf billetter osv. VR er bare noget mere end et salgs trick, det er noget man sælger.

#21

30. jul. 2017 19:55

VR er "immersive". Det er 3D i biografen ikke (IMO). Det er i bedste fald en lettere forstyrrelse.

Men VR bliver vel heller ikke solgt som et add-on til filmmediet? Det bliver spil-mediet, om noget, som kommer til at drive VR-teknologien.

Som sådan synes jeg det var fint med 3D - som en måde at prøve noget af på indenfor filmmediet som måske kunne være et vendepunkt, ligesom lyd og farver var det.

"Problemet" er, at 3D blev udråbt som det eneste saliggørende, fremtiden, overlegen osv. - hvad det reelt ikke var. 3D blev oversolgt som fremtiden, hvor det reelt kun er for en lille niche af filmtyper (børnetegnefilm primært).
Men det er klart, at biograferne ikke kunne retfærdiggøre overfor sig selv, at lave store investeringer i en lille niche, så de lod sig overbevise om, at det var et "must" på alle genrer.

Jeg tror ikke, at en brillefri 3D vil ændre dette. Problemet ligger ikke i brillerne, men i at filmmediet som underholdnings- og fortæller-medie, ikke har "brug for" 3D.

Filmmediet er nok bundet af nogle begrænsninger, på lige fod med det skrevne medie, hvor medfølgende illustrationer nogle gange ødelægger mere, end de bidrager med, og hvor 3D kan svare til, at man lige har lagt nogle stereogrammer ind på nogle af siderne "fordi det er fedt". Det bliver hurtigt gammelt, fordi det ikke bidrager til det grundlæggende i fortællingen, som (som regel) er såvel det skrevne som det filmiske medies grundpræmis og styrke.

"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman

#22

30. jul. 2017 20:30

#22 herhjemme var det folk som Kim P der pressede biograferne på det pjat. 3D er fremtiden, tror jeg han kaldte det engang i en artikel.... Men ja folk som ham der er skyld i biograferne brugte en formue på noget useless lort, undskyld mit ordforråd. VR håber jeg godt nok ikke de falder for, meget smart man kan "være i" en film, men det noget man kommer til at bruge der hjemme og ikke i en biograf.
3D blev også udråb til at være fremtiden i 60erne eller deromkring. Lige så stor en fiasko som nu, blot billigere dengang. Tvivler enda folk gider det i længden den dag man ikke skal bruge briller til det, så hvis biograferne lytter til de selv udnævnte eksperter engang mere engang, og bruger milliarder på det, så de i mine øjne selv skyld i det. At de store hoppede med på, er som sådan fint nok. Men for de små er det rigtig mange millioner de kunne have sparet.

#23

30. jul. 2017 21:58

#22 herhjemme var det folk som Kim P der pressede biograferne på det pjat. 3D er fremtiden, tror jeg han kaldte det engang i en artikel.... Men ja folk som ham der er skyld i biograferne brugte en formue på noget useless lort, undskyld mit ordforråd. VR håber jeg godt nok ikke de falder for, meget smart man kan "være i" en film, men det noget man kommer til at bruge der hjemme og ikke i en biograf..Geekalot (#22)

Jeg er enig i, at det er noget lort - og det kommer vildt bag på mig, at det først er nu, at der (igen) er mere efterspørgsel på 2D end 3D (som jeg læser artiklen).

Ift. at kunne "være i" en film - så er det i så fald en åbenlys gimmick. Film - som bøger - handler ikke om, at man skal "være med" i dem, men at man lever sig ind i historien og karaktererne. Ellers er det jo reelt set bare et videospil.

Jeg husker de tidlige dage i VR - på Computer Messe i Århus (vi er tilbage omkring 1991, vil jeg tro), hvor datidens VR-maskine blev fremvist. En stor hjelm og en slags stol der mindede om en radiobil. Spillet var vist en flysimulator eller lignende. Men det eneste folk gjorde (man kunne følge deres udsyn på en skærm), var at kigge ned i gulvet (det var brunt) eller bagud. De spillede ikke spillet - og noget lignende ville ske med VR. Folk vil sidde og kigge alle mulige andre steder hen, end dér hvor det sker. Så jeg tror ikke på det, som et film-add-on.

"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman

#24

30. jul. 2017 23:29

#19+20 tja har lagt omkring 100 timer i vr i forskellige spil så vil mene jeg kan tillade mig at have en mening :) og nej noget bliver ikke en gimmick fordi jeg syntes det er, ligesom at det ikke bliver andet end en gimmick fordi du syntes det er :)

hvad jeg gerne vil have ud af min spiloplevelse er som sådan irrelevant, eneste relevante er at vr ikke leverer det....og ja ja 2 pistoler og bla bla bla....altså det er meget fint du er uenig, men hvorfor prøve at overbevise mig ? det er intet at vinde, vi har bare forskellige meninger :)

attså det kan der være noget om, men vil dog mene at vr bare er endnu en måde at prøve at sælge spil på, de fleste af spillene havde fungeret ligeså godt uden vr de havde bare været anderledes, for mig er det unødvendigt og bidrager ikke med noget positivt, hvilket for mig gør det til en gimmick....om det så er ordbogsmæssigt korrekt kan man diskutere, og du kan være så uenig du vil men det ændre det jo ikke, lidt ligesom når du siger biografer har monopol :)

sådan er vi alle så forskellige :)

#25

30. jul. 2017 23:31

#22 altså lige meget hvad man mener om Kim og hans holdninger, er det altså ikke Kims skyld.....biograferne valgte at sige ja så skylden er deres, at han måske har prøvet at bruge sin indflydelse ændre det jo ikke :) men er enig i at det var en dårlig investering og at det er unødvendigt, og ikke bliver bedre af at det bliver brillefrit....syntes så måske egentlig at problemet, mere er at filmene bare ikke har brugt det ordentligt....avatar var bedre i 3d end 2d fordi at den brugte det godt....hvis man havde fokuseret på at bruge det godt, i de film hvor det giver mening, kunne det have været fantastisk :)

#26

30. jul. 2017 23:57

#25 som "rådgiver" og det er han i en eller anden forstand for dem. Så burde man være seriøs omkring det, og det kan altså ikke lige frem kaldes. Og lur mig når kommer noget nyt igen om 3-6 år han ikke råder dem til at investere i det derigen.
Man må gå ud fra de lytter til ham. Han anbefalede det, de fik det alle.
Kan det godt være min egen fordom mod manden skinner igennem, men syntes efterhånden at det burde skinne ud af manden at han ikke duer til noget.
Vi heller ikke ude i biograferne ikke skal turde satse på noget, men er grænser også.
Sådanne ting de skal investere i er også ting der er med til vi skal betale så meget for biograf billeter, slik og sodavand.
Det Kim siger at de skal aflevere de 50% af indtægterne pr billet, tror jeg på, det ikke det. Men skal man lytte til de der "kloge" folk der siger man skal investere i Dolby 250, sovesofaer og 30D hele tiden, så er der kun en til at betale, og som det går nu, så det en forkert retning, for os forbrugere i pris hvert fald. Så må man jo sige til sig selv, hvad ved de der selv udnævnte eksperter egentlig alligevel?
Hvis du følger lidt med inde på Ekko, så vil du se at selv derinde er de selv samme folk imod ham, af dem der skriver artikler derinde. Og det altså ikke for han gør branchen til det bedre, vil jeg lige sige.
Men vil lige tilføje at jeg tror, manden gør hvad han kan i god tro.

For noget helt andet, så skal der noget helt andet til, for vi som forbrugere vil gå væk fra 2D. VR og 3D, kommer aldrig til at slå 2D. Som du er inde på til nogle film er det okay til, men filmene skal være direkte lavet til 3D som Avatar var, og det vil man aldrig gøre.
Men hvad det er der vil slå 2D, har jeg ikke en anelse om, for tror ikke det er udviklet eller på et tegnebræt endnu :) Men med tiden skal der da nok komme noget.

#27

31. jul. 2017 00:14

#24 Fair nok. Der er da artikler om prøver at påstå at det er en gimmick, jeg syntes bare det er at bruge det ord for meget. Tilbyder det mere til genren? Det syntes jeg helt klart det gør. Man sagde da også at Wii motion controllers var en gimmick, men det syntes jeg nu ikke det var, og det var da også derfor den solgte så godt. Det gik langt fra lige så godt til andre konsoller, men de var altså nu også kun noget halvt investeret i det syntes jeg, og Kinect havde et klart problem med at det fjerner indlevelse ikke at have noget i hænderne, og det føltes underligt. Det ville da måske giver mening til VR, til en hvis grad, men nok mere som en addon til at man så også bruger controllers. Ved så ikke lige helt hvad det skulle give ekstra, måske tracking af ens ben.

VR til biografer?
Der er begyndt at blive lavet film til VR, men det er mest som teasers. Til sport vil jeg mene det vil give meget god mening, selvom sport nu ikke er noget jeg ser så meget, og det er også noget man er begyndt at gøre klar til, så man kan optage sports kampe i VR og giver mulighed for at vise langt mere af en kamp, fra forskellige punkter og ikke bare fra forskellige vinkler som en blueray eller DVD kunne tilbyde. Det kan jo rent faktisk give noget mere en oplevelse af at have "været" der. Men i en biograf vil det da nok direkte være dumt. Der er jo lærreder af en grund.

Jeg syntes det giver fin mening med VR trailers til film. Der er mange film som har gjort det nu: Spiderman, Ghost in the Shell og nogle flere. Men til en hel film vil det ikke give helt så meget mening. World of Warcraft havde en fin trailer hvor man fløj over Azeroth på en grif. Det ville da kunne bruges i nogle sekvenser af nogle film, hvis nu man måske f.eks. laver en stor krigs scene eller noget i den stil, der ville man kunne give muligheden for at se slaget i VR, men det vil jo nok kræve en hel del CGI, men som en hel spillefilm... nah.

#28

31. jul. 2017 00:22

#26 benægter ikke at han har pushede på for det....siger bare at det i sidste ende var biografernes egen beslutning :)

#27 og det er jo så bare der vi er uenige :) for mig giver det en ringere oplevelse, og da en gimmick er noget der er useriøst og ikke bidrager med noget, og bliver brugt til salg, og det er præcis hvad det er for mig :) ikke for dig og det er jo bare herligt :D altså hvis du kan få noget ud af det, skal du da bare klø på :)

til trailers kan jeg sagtens se det fungere, som en gimmick til ekstra salg og for at imponere, men vil give dig ret i at til en hel spillefilm, kan det næsten kun gå galt, og syntes også at lave dele af en film i vr, lyder som et skrå plan som ikke kan ende godt :P

men altså det er da interessant hvor det fører hen af :)

#29

31. jul. 2017 01:08

#28 Dele af film i VR vil lige som promotion materiale jo også bare fungere som en ekstra materiale, det skulle da selvfølgelig ikke være noget hvor man rent faktisk skulle bruge VR midt i filmen for at se det, men i stedet når man har købt special edition af filmen eller hvad det så er, hvor man kan opleve lidt mere om det. Disney og mange andre gør det allerede i ret stor stil. Bag om filmen klip filmen i 360 af hvordan forskellige scener blev lavet, men der er kameraer osv selvfølgelig synlige.

At du mener at VR seriøst skulle være en gimmick der hvor det er kommet til nu gør nu at jeg kun kan tro at de 100 VR timer ikke var indenfor de sidste 6 måneder. Specielt ikke de sidste 3 måneder. At svinge sværd, holde våben osv. som de jo egentlig ville blive brugt hvis det ikke giver en ekstra oplevelse for dig, så må du da også sige rat og pedaller til bilspil og joysticks til flyspil som en gimmick. Ikke at jeg er til den slags, men jeg ville da godt nok ikke kalde de ting for en gimmick bare fordi jeg ikke finder det sjovt og underholdende.

#30

31. jul. 2017 08:27

#29 ahh ja ja, det er fint som ekstramatriale mente mere som en del af filmen midt i og den slags :)

det hele har faktisk været inden for de sidste 3 måneder, og som sagt er det ganske enkelt fordi at det ikke leverer det jeg vil have, så derfor bliver det ligegyldigt og useriøst for mig, og PÅ MIG virker det bare som et salgstrick....og det er jo lige netop de 3 ting, der definere en gimmick..og ja jeg ville kalde pedaler og flyjoystivk for gimmicks, da det igen ikke udvider eller beriger min oplevelse, men er unødvendigt (for mig)...altså jeg mener skal jeg så sige, at jeg kun kan gå ud fra at du er nem at imponere og snyde, fordi du ikke syntes det er en gimmick...det er jo bare forskellige meninger :)

men altså det er jo ligemeget :) jeg har det udemærket med at du er VR fan....ingen af os ændre mening, for på trods af at vi har mange af de samme interesser, ser vi stort set alt i verden helt forskelligt....du må bare acceptere at jeg syntes det er en gimmick selvom du ikke gør :)

#31

31. jul. 2017 09:52

#30 Men det der undrer mig mest er at du ikke virker til at kunne se overhovedet at det er mere end en gimmick? Hvad er det helt præcis du forventede at få ud af det? Hvilke spil har du prøvet og hvilke genre er det normalvis du spiller? Prøvede du overhovedet Oculus?

Jeg har intet problem med at acceptere det, det stopper mig bare ikke for at undrer mig over det.

#32

31. jul. 2017 10:25

#31 jeg så det som mere end en gimmick, indtil jeg prøvede det :) har prøvet lidt af det hele, og spiller normalt også mange forskellige slags genre, for mig er det mere bare at det ikke bidrager med noget til oplevelsen, kan sagtens se hvorfor det gør for mange, men det øger ikke min indlevelse og jeg finder det mere irriterende end givende....ja ja kan sagtens se en first person shooter med to pistoler, som du nævnte kan øge indlevelsen for mange og mange vil syntes det er sejt, for mig ødelægger det indlevelsen. altså er udemærket godt klar over jeg nok er i undertal og at jeg er den underlige her, men det er nu engang bare sådan jeg har det med det :)

ja har prøvet oculus.

så skal det også lige sige at jeg finder mange VR spil, stilistisk enormt grimme og ucharmerende, hvilket heller ikke hjælper :)

#33

31. jul. 2017 12:02

Jeg er selv ikke den store fan af VR, men jeg kan sgu da godt se, at det er mere end en gimmick. Det er en teknologi der udvider markedet, brugerbasen og for flere titler beriger indlevelsen i oplevelsen. Hvis du ikke bliver mere påvirket af, at spille et spil som RE7 med VR, er det simpelthen fordi, der er noget galt med dig. Ikke fordi det er en gimmick. Se det mere som et startskud på en fremtidig teknologi, der fungerer langt bedre end denne generations første forsøg.

#34

31. jul. 2017 13:31

#32 Fik du så prøvet Robo Recall? Mages Tale? Raw Data? Luckys Tale? Dead Effect 2 VR?

Hvis det er AAA titler du går efter med bedst mulig grafik, så er det nok de titler der skal prøves. Luckys Tale er et platform spil, og jeg kunne nu ikke se hvad det fede skulle være ved det, når det ikke er first person... men det er faktisk ret fedt at have spillet som VR, hvor man rent faktisk selv fungere som et camera i spillet. Det gør 3D langt mere 3D syntes jeg, i stedet for bare at være 3D på en 2D skærm.

Raw Data og Dead Effect 2 skulle give gode single og multi player oplevelser. Jeg har ikke prøvet de to spil, da det egentlig ikke er AAA spil jeg går efter endnu. Robo Recall er vidst det mest finpudsede VR spil jeg har prøvet, og det er vidst Oculus exclusive. Dead and Buried er nu også ret fint, men det er måske ikke grafisk godt nok for dig, da jeg har på fornemmelsen du ikke kan li tegnefilms grafik.

Jeg vil mene at VR er kommet ret godt i gang allerede, jeg tvivler på der sker de store forbedringer de næste 2 år. Måske endda 3 år. Hardware mæssigt i hvert fald. Der er en del på vej men det er meget eksperimentelt og jeg vil ikke mene det kommer til at forbedre VR oplevelsen sådan helt vildt.

#35

31. jul. 2017 13:44

#34 behøver ikke være AAA titler eller god grafik for den sags skyld :)
er stor fan af alle slags grafik, så længe det er gjort godt og det er der jeg syntes de tit fejler, men igen altså kan sagtens være det bare er mig, men det er nu engang sådan jeg har det :)

#33 jamen det er da dejligt for dig :)

#36

31. jul. 2017 15:53

VR, er da en spændende ting, men når man skal kunne dreje sig omkring og se hvad der sker bag ved en, kan man jo ikke bruge tastatur og mus, når man pludselig sidder med ryggen til det, derfor vil man jo være ned til af have et form for løbebånd man kan gå på, også også gerne en vest så man kan mærke når man blive skydt, og pludselig er man ude i noget som ikke bare lige kan spille på computeren over i hjørnet

Men det kan måske være af det er her muligheden for af netværks cafeen kommer tilbage

Både rat og pedaler gør det nemmere af leve sig ind i spillet, men det skal være af ordentlige kvalitet og det gælder også for spillet

Men mange der har udstyret der hjemme, er det et elendigt rat, et spil med dårlig understøttelse, og rattet er sat sådan af det dækker for det nederste af skærmen, fordi computeren ikke er en primært bilspil computer, også dør det helt, man skal enten gør det helt eller lade være

#37

1. aug. 2017 00:19

#35 grafik og historie hænger altså sammen, hvis man skal sælge spil. Du sælger ikke spil idag ved at have en fed historie, men lorte grafik. Men selvfølgelig også omvendt :)

#38

1. aug. 2017 00:24

#37 ved ikke helt hvor du vil hen ? har ikke nævnt noget om historie, som til alle andre spil platforme så er der spil med både gode og dårlige historier, har ikke som sådan et problem med de VR historier jeg er stødt på, men grafisk har jeg et problem.....og at man ikke kan sælge et spil på hvordan det ser ud, eller på historien men at det kræver begge dele er bare ikke rigtigt :) selvfølgelig gør det tingene nemmere hvis man har en "god" grafik ("" på grund af at god grafik kan være mange ting) og en fantastisk historie, men begge dele er ikke nødvendigt, nogen gange har spil ikke engang en af tingene og sælger stadig fint

#39

1. aug. 2017 00:33

#38 Ah okay, så misforstod jeg det du skrev :)

#40

1. aug. 2017 00:37

#39 ahh, kan ske for selv den bedste :)

#41

2. aug. 2017 09:03

#36 Nu bruger VR spil jo oftest room scale. Ja, hvis man vil have den bedste Elite Dangerous oplevelse er det i VR og med et joystick som spillet er designet til, og bilspil er da klart bedst med rat og pedaler.

Men der er jo så en hel den room scale spil hvor man skal stå op og have pladsen omkring sig, så man rent faktisk kan løbe rundt med våben og sådan. Selve bevægelsen sker oftest på forskellige måder. I mange spil teleportere man sig rundt, men flere og flere begynder også at tilbyde at man bare bevæger sig med touchpad / stick på controlleren. Oculus Touch har en stick og Vive har en touch plade, hvor man så med den kan styre hvordan man bevæger sig. Nogle spil trækker man sig rundt, og nogle spil foregår i zero grav, så man trækker sig rundt med sine arme.

Der er så også en del forskellige former for treadmills:
https://www.youtube.com/watch?v=qh2UdRKNqH4&t=24s

Omni brugt til Fallout 4 VR:
https://www.youtube.com/watch?v=DIamd4Uso4k

Denne er nok noget af det mest omfattende jeg har set indtil videre:
https://www.youtube.com/watch?v=jk-3kZ7ytZs

Når Vive Knuckles controllers kommer, så bliver ens fingre tracked.
https://www.youtube.com/watch?v=FCkD5aM3AwQ

Det vil nok give bedre mulighed for at bruge et tastetur i VR, men ellers så er der allerede muligheder for tastaturer i VR. Big Screen VR Beta der kan man hente et tastatur op, men rigtige VR spil burde helst ikke bruge et tastatur. Det er som du skriver ikke så praktisk til room scale VR i hvert fald, eller bare 360 VR for den sags skyld.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget. Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens funktioner, såsom at deltage i forum-debatten, udforme siden efter egne behov, foreslå afstemninger (polls) og deltage i konkurrencerne.

For at oprette dig som bruger skal du blot indtaste brugernavn, et kodeord, dit navn og din e-mail-adresse.

Vi behandler alle oplysninger fortroligt, så dine oplysninger vil ikke blive videregivet til 3. part.

Opret ny bruger