Filmz-afstemning

Stemmer i alt: 179

Bedste Liam Neeson-film?

  • Schindlers liste
    54%
  • Taken
    35%
  • En anden film
    5%
  • The Grey
    4%
  • Non-Stop
    1%
  • Sidste stop
    0%
  • Run All Night
    0%
  • Begravet i fortiden
    0%

#1

7. jan. 2018 07:48

Tja. Det ville ikke være første gang at stigende priser får folk til at holde sig væk. Det skal heller ikke blive meget dyrere her i landet. Før end jeg godt kan vente på at filmen kommer på.VOD

#2

7. jan. 2018 08:28

Her i Australien er billetterne også temmelig dyre, dog er det almindeligt med medlemskort, som giver 40-50% rabat.

Jeg tror også en stor årsag er, at hvis ikke filmen er af en vis kvalitet, vælger publikum til filmen bliver frigivet til hjemmebiografen. Det gør jeg ihvertfald. Der ingen tvivl om, at anmeldelserne er en stor medvirken til beslutningen om, at tage turen i biffen.

#3

7. jan. 2018 10:18

Jeg ser selv kun must see film, desværre tager jeg ikke rigtig chancer med hvad jeg ser i biografen længere, det er simplehen for dyrt. Så i mange tilfælde går mine penge til Generic superhelte gøgl og Star Wars film. Hvor film mere våget film er noget jeg ser på Blu-ray når de kommer ud. Selv når det kommer til Superhelte film har jeg stort set skåret alt MCU fra, da jeg synes det bliver ringer og ringer for hver gang.

Der skal ikke meget til før det kun er Star Wars der kan trække mig i Biografen snart. Hvilket er en skam, da jeg godt kan lide at gå i biografen.

#4

7. jan. 2018 10:46

Mads, så du ser 2-4 film i biografen om året?

#5

7. jan. 2018 11:51

Kau

Jeg tager i biffen minimum 4 gange om året. Hvis der kom et årskort eller ligende, ville jeg være der meget meget mere. Og jeg køber altid sodavand og popcorn. Hvis bare biograferne herhjemme turde satse lidt, så ville de tjene flere penge.

#6

7. jan. 2018 12:19

Jeg var i biffen i år omkring 10 gange (kan ikke lige huske helt præcist), og må sige at det er træls det bliver dyrere og dyrere. Bare en alm. blockbuster film skal man over 100 kr. i en sal med dårlige sæder og i IMAX koster en billet 175kr. eller deromkring, hvilket er jo sindsygt. Kun dyrere hvis det er i 3D, hvilket jeg hader at se i. Popkorn og slik bliver også dyrere hvilket i forvejen er så dyrt at man selv skal have det med. Så tager stortset kun i biffen for at se must-see film.

De burde indfør medlemskort der giver 40-50% rabatter eller klubkort hvor man betaler 100-200 kr. hver måned for at gå i biffen så meget man vil.

I was once in a story... guess what, I was awesome!

#7

7. jan. 2018 12:55

Lønningerne er også ALT for høje. Billetpriserne og lønningsudviklingen følger med nøjagtighed hinanden. Alt er et spørgsmål om prioriteringer og hvis spillefilm fortsat skal produceres er indtægter nødvendige for at kunne betale produktionsudgiften til filmene. Her bidrager internettet med peanuts.
Home entertainment-sektoren i Danmark (dvd, blu-ray, digitale tjenester) er faldet med 67 procent siden 2009. Indtægterne fra biograferne holder hånden under hele filmindustrien og biograferne er forudsætningen for at der i det hele taget kan produceres film.

#8

7. jan. 2018 13:05

biograferne er forudsætningen for at der kan produceres blockbusters på det niveau vi ser nu, ja. men som du selv siger er lønningsniveauet nærmest en tikkende bombe der venter på at ruinere filmindustrien som vi kender den i dag. men med den dalende kvalitet i film er det måske også for det bedste i sidste ende. filmindustrien har brug for en revolution. håber bare at publikummet kan følge med.

#9

7. jan. 2018 13:16

Ja, selvfølgelig er stigende lønninger da et problem, når indtægterne er i frit fald pga. den lave prissætning på internettet. Pengetræer findes jo kun i fantasiens verden.
Men min bemærkning om lønningerne var nu mere i relation til billetpriserne i biograferne. Stigningerne i løn og billetpris følger hinanden med stor nøjagtighed. Så det er ikke forholdsmæssigt blevet dyrere at gå i biograferne siden 2000. Der er jo noget der hedder inflation.
Biograferne er forudsætningen for at alle film kan produceres på nuværende niveau. Ikke kun blockbusters.

#10

7. jan. 2018 13:21

så du mener at alle dtv-titler er afhængige af biograferne? interessant.

#11

7. jan. 2018 13:22

Det er kun tredje gang i historien omsætningen i de amerikanske biografer overstiger 11 milliarder dollars. Så artiklens tale om ligefrem "dyb krise" er en midt sagt overdrevet. Sådan Se & Hør-agtig.

#12

7. jan. 2018 13:23

#10: Hvad er dtv titler?

#13

7. jan. 2018 13:27

direct to video. dem der hopper uden om biograferne.

i øvrigt kan jeg aldrig blive helt enig i dit udsagn. film er kunst og kunst vil altid blive produceret af kunstnere uafhængigt af indkomst. det er derfor man ser musikere spille musik et helt liv uden at tjene en rød reje på det og filmmagere lave film uden indtjening men alligevel fortsætte. blockbusters og genrefilm er for det meste en anden historie. disse film bliver produceret i spandevis pga indtjeningen. pengene er kun en luksus i andre forbindelser med film. ligegyldig hvad der kommer til at ske med markedet i fremtiden, vil film, musik, litteratur, billedkunst osv altid findes.

#14

7. jan. 2018 13:36

Ja, forudsætningen for at producere de film der ryger straight-to-video er så i allerhøjeste grad biograferne. De bliver jo produceret med henblik på visning i biograferne. Du skal jo tænke på at beslutningen om produktionen af en film tages tre år før filmen er færdig. Beslutningen om en films produktion tages på grundlag af et manuskript. I mellemtiden kan 117 ting går galt, så resultatet ikke stemmer overens med de oprindelige intentioner. I stedet for at lægge filmen på hylden, hvis resultatet er en katastrofe, som de amerikanske studier gjorde inden tv's fremkomst, så udsender de nu filmene straight-to-video, for i det mindste at hente en smule indtægter. Men forudsætningen for at filmen bliver produceret er så sandelig udsigten til indtægter fra biograferne. Biograferne står jo for 60 procent af en films indtægter i gennemsnit.
Nu er en film en smule dyrere at producere end en sang. Og hvis der ikke er film der giver overskud, vil der ikke være indtægter til at dække filmene som giver underskud.
Så du tror altså på pengetræer?

#15

7. jan. 2018 14:06

Ja, forudsætningen for at producere de film der ryger straight-to-video er så i allerhøjeste grad biograferne. De bliver jo produceret med henblik på visning i biograferne. Du skal jo tænke på at beslutningen om produktionen af en film tages tre år før filmen er færdig. Beslutningen om en films produktion tages på grundlag af et manuskript. I mellemtiden kan 117 ting går galt, så resultatet ikke stemmer overens med de oprindelige intentioner. I stedet for at lægge filmen på hylden, hvis resultatet er en katastrofe, som de amerikanske studier gjorde inden tv's fremkomst, så udsender de nu filmene straight-to-video, for i det mindste at hente en smule indtægter. Men forudsætningen for at filmen bliver produceret er så sandelig udsigten til indtægter fra biograferne. Biograferne står jo for 60 procent af en films indtægter i gennemsnit.
Nu er en film en smule dyrere at producere end en sang. Og hvis der ikke er film der giver overskud, vil der ikke være indtægter til at dække filmene som giver underskud.
Så du tror altså på pengetræer?Kim Pedersen (#14)

Og du bliver ved Kim. Du nægter bare konsekvent at film kan have et liv uden om biograferne,hvilket jo er noget pjat,der er MANGE film der produceres direkte til VOD eller DTV,tror du virkelig at Steven Seagal masse producerer sine actionkomedier med henblik på biograf premiere,nej vel,han er om noget realist,men der er et publikum,ellers lavede han dem jo ikke.. Netflix har produceret nogle rigtig gode film med "blockbuster" budgetter,UDEN biograf premiere,og stadig være en success økonomisk,bare ikke for jer. Det er hele film fødekæden der er noget galt med..Fra lønninger,fagforeninger og financieringen,og biograferne.

#16

7. jan. 2018 14:15

men Kim. du ved ligeså godt som jeg, at masser af film bliver produceret uden formodning om biografpremiere. og der er ligeledes masser af disse, der hiver pengene hjem igen da produktionen af disse er billige. ingen grund til at komme med spydigheder om pengetræer her. og der er masser af musik der bliver produceret som er betydeligt dyrere end en lang række film. selv flere af dem som ender med biografpremierer. jeg ved godt at du repræsenterer de danske biografer og naturligvis ikke kan blive for subjektiv når du ikke er anonym. men jeg ved også at du ikke er dum for vi har da snakket sammen en del gange før.

#17

7. jan. 2018 15:28

altså det er jo ekstremer vi snakker nu, ville der være film uden biografer ? selvfølgelig, men de ville være anderledes, og hele filmverdenen ville være anderledes, om det så er godt eller skidt kommer jo an på hvad man kan lide.

interessant at du sådan ved netflix, har lavet film med store budgetter som har været en økonomisk succes, når netflix ikke rigtig offentliggøre den slags tal, og deres forretningsmodel er en helt anden, så du vil aldrig kunne sige at filmen i sig selv er en økonomisk succes, medmindre at 30 millioner mennesker opretter et abonnement, udelukkende for at se den ene film og aldrig ser andet.

selvfølgelig er der også plads, til både streaming tjenester og biografer, men lige pt. virker tjenester som netflix og det meste af filmindustrien til at være et korthus, som bare venter på et vindstød.

#18

7. jan. 2018 15:58

Hmm, min blokering må være smuttet,for nu er du der igen mejse,med tåbelige udsagn.

http://collider.com/bright-2-confirmed-netflix-david-ayer/ man laver ikke en 2er hvis ikke den første var en success,det kræver jo ikke speciel insider viden,vel mejse..

Det kan så diskuteres om Beasts of no nation var en succes,netflix mener det blev den,selvom boxoffice var horribel.
Netflix opmåler success i antal visninger,ihvertfald ser de 3 mill på beasts som en success,om det har resulteret i flere eller færre abonnementer skal jeg ikke kunne sige,for det oplyser netflix jo ikke.
Der er flere former for økonomisk success,faktum er at man skal stadig have finansieret sine produktioner,og har investorerne ikke fået en profit på disse,ville de nok ikke finansiere yderligere produktioner..

#19

7. jan. 2018 16:06

#18 tåbelige udsagn, men stadig kommer du med et eksempel, selvom de sagde de havde lavet flere, og så er der også flere eksempler på at der er kommet en 2er selvom den første ikke var specielt succesfuld, og så var budgettet 90 millioner dollars, ikke super vildt, plus at de allerede inden den kom ud, udtalte at en franchise skulle bygges op om den, så du må lige komme lidt mere ind i kampen, før du kalder folk tåbelige :)

der er flere former for succes, der er kun en form for økonomisk succes, at have mange visninger gør ikke noget til en økonomisk succes, det gør det til en visningsmæssig succes.

skal også lige nævnes at mens du kaster om dig med personlige ting, så sagde jeg aldrig den ikke tjente penge, jeg sagde det ikke var noget du vidste, hvilket du heller ikke gør, du har en masse formodninger, og en masse ideer og meninger, ingen faktuel viden :)

#20

7. jan. 2018 16:19

#18 tåbelige udsagn, men stadig kommer du med et eksempel, selvom de sagde de havde lavet flere, og så er der også flere eksempler på at der er kommet en 2er selvom den første ikke var specielt succesfuld, og så var budgettet 90 millioner dollars, ikke super vildt, plus at de allerede inden den kom ud, udtalte at en franchise skulle bygges op om den, så du må lige komme lidt mere ind i kampen, før du kalder folk tåbelige :)

der er flere former for succes, der er kun en form for økonomisk succes, at have mange visninger gør ikke noget til en økonomisk succes, det gør det til en visningsmæssig succes.Mejse (#19)

Lol,og hvad tror du investorerne kigger efter? Det er ligesom spotify og alle de andre,som søger investeringer,de skal vise parametere hvorved investorerne kan se om investeringen vil være rentabel,i NF tilfælde er det i form af antal visninger/afspilninger osv..
Det er økonomi.. Mange visninger=flere penge fra investorer=økonomisk success..
De er en success så længe de holdes i live og laver penge til investorerne bag,det er logik for burhøns. Men, da NF har en massiv gæld,er de jo kun en succes så længe investorerne holder hånden under dem.. For på et eller andet tidspunkt når de mætningspunktet for nye abonnenter,og så kommer problemerne,medmindre de har fået afviklet deres gæld,eller fundet nye finansierings metoder.

#21

7. jan. 2018 16:22

#20 og det var så det hele, korthus der vælter på et vindstød kommentaren gik ud på, alt det er jeg udemærket klar over, men igen vurderer du en masse ting ud fra formodninger, det er stadig ikke noget du ved, du skal passe på du har faktisk lige givet mig ret i det meste af hvad jeg sagde, du skulle nødig ende på de tåbeliges side ;)

#22

7. jan. 2018 16:34

#20 og det var så det hele, korthus der vælter på et vindstød kommentaren gik ud på, alt det er jeg udemærket klar over, men igen vurderer du en masse ting ud fra formodninger, det er stadig ikke noget du ved, du skal passe på du har faktisk lige givet mig ret i det meste af hvad jeg sagde, du skulle nødig ende på de tåbeliges side ;)Mejse (#21)

Jeg har alle dage været på de tåbeliges side,sådan er det..Men det er ikke formodninger jeg kommer med,NF er et offentligt handlet firma,og dermed er deres regnskaber jo offentlige. Ydermere er måden at tiltrække investeringer på jo mere eller mindre den samme over hele linien.. Har du noget nogen gider investere i,længere er den ikke.. Profit er eneste parameter.

#23

7. jan. 2018 16:38

#22 yes yes jeg er helt med på alt hvad du sagde og er også enig, sagde det jo faktisk først, eneste jeg siger, er at det at flere af deres film, har været en økonomisk succes, som er det du har sagt, ikke er noget du ved, men noget du formoder, baseret på en række parametre som meget muligt kan være rigtige, men stadig er det ikke noget du ved. det er alt jeg har påstået.

#24

7. jan. 2018 16:55

#15: Nej, jeg nægter så sandelig ikke at en film ikke kan have et liv udenom biograferne. Jeg siger at forudsætningen for spillefilmproduktion er indtægterne fra biograferne.

Tro mig, alle skabende kræfter drømmer om at se deres film på det store lærred og det er også med henblik på visning på biografernes store lærred de bliver produceret. Selv film fra den yderst talentfulde og strålende karakterskuespiller Steven Seagal. Selvfølgelig håber man altid. Men lykkes filmene ikke, er straight-to-video en måde at minimere underskuddet på.

Netflix? Gode film? Tænker du på ”Bright”, ”War Machine” og Adam Sandler-filmene? Hvordan kan det være man i dette forum altid generalisere ud fra mindst mulige afsæt. Netflix står for promiller af verdens filmproduktion og deres forretningsmodel betyder, at de få film de investere i, ikke i sig selv behøver at blive overskudsgivende. Men Netflix forretningsmodel hænger ikke sammen. Der er nemlig ikke indtægter nok til at betale udgifterne for produktionen af alt deres indhold. Netflix lever af de film som biograferne allerede har gjort overskudsgivende.

#16: Kan du venligst give mig eksempler på din påstand. Du ved vist ikke hvad det koster at producere en sang contra at producere en film. Det er jo direkte obskønt at skulle diskutere.

#17: Nemlig. Altid bliver der generaliseret ud fra den mest spinke grundlag i dette forum.

#20: Ren poesi. Rart der er Filmz brugere med indsigt.

#25

7. jan. 2018 17:08

jeg ved da at the beatles, the who, acdc og beach boys har arbejdet med budgetter omkring de $50000 på flere af deres albums, men du kan da bare google det selv, Kim. jeg husker det som om at man siger, at det dyreste album har kostet $200000, men kan ikke lige huske hvad det er. samtidig har en stor del found footage film som også har gået i biograferne haft en produktion på under $20000. det er ret obskurt at diskutere ja, men det virker som om at du bevidst undgår min pointe. kunst vil ligegyldig omsætning altid eksistere så længe mennesket findes. og det er direkte åndssvagt at påstå noget andet. så længe vi har muligheden for at lave film, vil der blive lavet film.

#26

7. jan. 2018 18:16

Ah, men nu drager du jo sammenligning til pladeindustrien på et tidspunkt, hvor der stadig gik rigtig godt og inden de digitalt tjenester reducerede musikindustriens indtægter med 71 procent.
Og nej, jeg ved heller ikke hvor vi to er på vej hen. Men i stedet for at tage udgangspunkt i det mest spinkle udgangspunkt, så lad os drage sammenligninger med den gennemsnitlige omkostning ved at producere hhv. en sang og en film.
Er vi enige om det er dyrere at producere en film end en sang på det grundlag?
Ja, selvfølgelig vil film stadig eksistere. Jeg kan jo bare jo ud i haven og optage film om gråspurve på min iPhone. Men det er naturligvis slet ikke mit udgangspunkt.
Mit udgangspunkt er produktion af spillefilm med den diversitet, volumen og kvalitet vi har for nuværende.
Filmindustrien er et finttunet urværk og man kan altså ikke tage enkelte faktorer ud af ligningen og tro man fra det mest spinkle grundlag kan generalisere.
Tænk på filmindustriens meget dyre infrastruktur. Og der skal jo altså være filmstudier til oppebære en filmproduktion. Hvis de filmstudier ikke findes, vil det i væsentlig omfang vanskeliggøre filmproduktion.

#27

10. jan. 2018 18:10

Jeg er næsten helt holdt op med at gå i biografen. Jeg synes det hele er ligegyldige superheltefilm, eller fortsættelser af forlængst døde koncepter. Meget få originale idéer.

Ser jeg hvad der går i bio lige nu, er "three billboards..." det eneste som teknisk set kunne være interessant, men næppe en "must-see".
Måske jeg skal have set "Darkest Hour", når den får premiere.

Men ellers...

"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman

#28

12. jan. 2018 08:59

Der er trist at det er din opfattelse, for intet ligger beviseligt længere fra sandheden. Ikke at jeg står komplet uforstående, da superheltefilm og fortsættelser er det eneste Filmz fokuserer på i deres nyhedsstrøm.

Faktum er i al fald, at superheltefilm og fortsættelser kun repræsenterer en meget lille procentdel af biografernes repertoire.

Men udover "Three Billboards in Ebbing, Missouri" og "Darkest Hour" oversvømmes biograferne af film, som du - paradoksalt nok - ikke mener der er nogen af.

Lad mig for det næste halve år fremhæve: hele 82 film, som er alt andet end superheltefilm og fortsættelser:

18/1: DOWNSIZING (2:15) (UIP/Paramount) Instr.: Alexander Payne. Med Kristen Wiig, Matt Damon og Jason Sudeikis.

18/1: DOBBELTSPIL (”Backstabbing For Beginners”) (1:48) (SF Studios/SF) Instr.: Per Fly. Med Theo James, Ben Kingsley og Jacqueline Bisset.

18/1: WONDERSTRUCK (1:57) (Scanbox) Instr.: Todd Haynes. Med Oakes Fegley, Julianne Moore og Michelle Williams. Baseret på en bog af Brian Selznick.

18/1: FRA BALKONEN (”Fra balkongen”) (1:25) (Øst for Paradis) Instr.: Ole Giæver. Med Ole Giæver, Marte Magnusdotter Solem.

25/1: I, TONYA (1:59) (Nordisk) Instr.: Craig Gillespie. Med Margot Robbie, Sebastian Stan og Allison Janney.

25/1: ET TYSK LIV – GOEBBELS SEKRETÆR (”A German Life”) (1:47) (Camera) Instr.: Christian Krönes, Olaf S. Müller, Roland Schrotthofer og Florian Weigensamer. Med Brunhilde Pomsel. (Dokumentarfilm)

1/2: ALL THE MONEY IN THE WORLD (SF Studios/SF) Instr.: Ridley Scott. Med Mark Wahlberg, Christopher Plummer og Michelle Williams.

1/2: CALL ME BY YOUR NAME (2:12) (UIP/Sony) Instr. : Luca Guadagnino. Med Armie Hammer, Timothée Chalamet og Michael Stuhlbarg.

1/2: THE DISASTER ARTIST (1:38) (SF Studios/WB) Instr.: James Franco. Med Alison Brie, James Franco og Tommy Wiseau.

8/2: COCO (1:45) (WD) Instr.: Lee Unkrich og Adrian Molina. Originale stemmer: Gael García Bernal, Benjamin Brfatt og Renee Victor. (Computeranimation fra Pixar) (Udsendes også i 3-D)

8/2: 12 STRONG (Nordisk) Instr.: Nicolai Fuglsig. Med Chris Hemsworth, Elsa Pataky og Michael Shannon.

8/2: DOBBELT BEGÆR (“L’amant double”) (1:47) (Camera) Instr.: François Ozon. Med Marine Vacth, Jérémie Renier og Jacqueline Bisset. Efter en bog af Joyce Carol Oates.

15/2: DEN SKJULTE TRÅD (“Phantom Thread”) (2:10) (UIP/Universal) Instr.: Paul Thomas Anderson. Med Daniel Day-Lewis, Lesley Manville og Vicky Krieps.

15/2: ROMAN ISRAEL, ESQ (2:02) (UIP/Sony) Instr.: Dan Gilroy. Med Denzel Washington, Colin Farrell og Carmen Ejogo.

15/2: DJANGO (1:57) (41Shadows) Instr.: Etienne Comar. Med Reda Kateb, Cécile De France og Bea Palya.

22/2: MOLLY’S GAME (2:20) (Scanbox) Instr.: Aaron Sorkin. Med Jessica Chastain, Idris Elba og Kevin Costner.

22/2: THE SHAPE OF WATER (2:03) (Nordisk/Fox) Instr.: Guillermo del Toro. Med Lauren Lee Smith, Michael Stuhlberg og Michael Shannon.

22/2: GAME NIGHT (SF Studios/WB) Instr.: John Francis Daley. Med Rachel McAdams, Jason Bateman og Jesse Plemons.

1/3: RED SPARROW (Nordisk/Fox) Instr.: Francis Lawrence. Med Jennifer Lawrence, Joel Edgerton og Jeremy Irons.

1/3: ALPHA (UIP/Sony) Instr.: Albert Hughes. Med Kodi Smit-McPhee, Leonor Varela og Natassia Malthe.

1/3: THE FLORIDA PROJECT (Scanbox) Instr.: Sean Baker. Med Willem Dafoe, Brooklynn Prince og Valeria Cotto.

8/3: SÅ LÆNGE JEG LEVER (Nordisk) Instr.: Ole Bornedal. Med Rasmus Bjerg og Helle Fagralid.

8/3: A TWINKLE IN TIME (WD) Instr.: Ava DuVernay. Med Chris Pine, Reese Witherspoon og Zach Galifianakis.Efter en roman af Madeleine L’Engle.

8/3: 120 SLAG I MINUTTET (“120 battements par minute“) (Camera) Instr.: Robin Campillo. Med Nahuel Pérez Biscayart, Arnaud Valois og Adèle Haenel.

15/3: SANKT BERNHARD SYNDIKATET (UIP) Instr.: Mads Brügger. Med Rasmus Bruun og Frederik Cilius Jørgensen.

15/3: THE LEISURE SEEKER (1:52) (Scanbox) Instr.: Paolo Virzi. Med Helen Mirren, Donald Sutherland og Kirsty Mitchell.

15/3: LOVING VINCENT (1:35) (Miracle) Instr.: Dorota Kobiela og Hugh Welchman. Med Helen McCrory, Jerome Flynn og Saoirse Ronan.

15/3: A POLAR YEAR (“Une année polaire“) (SF Studios/SF) Instr.: Samuel Collardey. Med Anders Hvidegaard. (Dokumentarfilm)

22/3: YOU WERE NEVER REALLY HERE (1:35) (Scanbox) Instr.: Lynne Ramsey. Med Joaquin Phoenix, Ekaterina Samsonov og Allessandro Nivola.

22/3: PETER KANIN (“Peter Rabbit”) (UIP/Sony) Instr.: Will Gluck. Originale stemmer: Margot Robbie, Daisy Ridley og Elizabeth Debicki. Med Rose Byrne og Domhnall Gleeson (Animation/live action)

22/3: HULEMANDEN STEN (“Early Man”) (SF Studios/SF) Instr.: Nick Park. Originale stemmer: Eddie Redmayne og Tom Hiddleston. (Computeranimation)

22/3: BATTLE OF THE SEXES (2:01) (Nordisk/Fox) Instr.: Jonathan Dayton og Valerie Faris. Med Emma Stone, Steve Carell og Elisabeth Shue.

22/3: HVER DAG (“Every Day”) (SF Studios/MGM) Instr.: Michael Sucsy. Med Maria Bello, Angourie Rice og Debby Ryan. Efter en roman af David Levithan.

22/3: MARY MAGDALENE (UIP/Universal) Instr.: Garth Davis. Med Rooney Mara, Joaquin Phoenix og Chiwetel Ejiofor.

22/3: MIDNIGHT SUN (Nordisk) Instr.: Scott Speer. Med Bella Thorne, Patrick Schwarzenegger og Rob Riggle.

22/3: WAR WITH GRANDPA (Scanbox) Instr.: Tim Hill. Med Robert De Niro, Uma Thurman og Christopher Walken.

22/3: HOTEL EUROPA (”Smrt u Sarajevu”) (1:25) (Øst for Paradis) Instr.: Danis Tanovic. Med Snezana Vidovic, Izudin Bajrovic og Vedrana Seksan.

22/3: MONTPARNASSE BIENVENUE (1:37) (Reel Pictures) Instr.: Léonor Serraille. Med Laetitia Dosch, Souleymane Seye Ndiaye og Grégoire Monsaingeon.

29/3: READY PLAYER ONE (SF Studios/WB) Instr.: Steven Spielberg. Hannah John-Kamen, T.J. Miller, Simon Pegg, Ben Mendelsohn, Tye Sheridan, Mark Rylance og Olivia Cooke.

29/3: THE CHILDREN ACT (Scanbox) Instr.: Richard Eyre. Med Emma Thompson, Stanley Tucci og Jason Watkins.

29/3: HAPPY END (Camera) Instr.: Michael Haneke. Med Isabella Huppert, Jean-Louis Trintingnant og Mathieu Kassovitz.

5/4: THE POST (1:55) (Nordisk) Instr.: Steven Spielberg. Med Tom Hanks og Meryl Streep.

5/4: A QUIET PLACE (UIP/Paramount) Instr.: John Krasinski. Med Emily Blunt og John Krasinski.

5/4: GRINGO (SF Studios/SF) Instr.: Nash Edgerton. Med Charlize Theron, Joel Edgerton og Amanda Seyfried.

5/4: LUCKY (1:28) (Another World Entertainment) Instr.: John Carroll Lynch. Med Harry Dean Stanton, David Lynch og Ron Livingston.

12/4: 15:17 TIL PARIS (“The 15:17 to Paris”) (SF Studios/WB) Instr.: Clint Eastwood. Med Jenna Fischer, Judy Greer og Bryce Gheisar.

12/4: FINDING YOUR FEET (1:51) (SF Studios/SF) Instr.: Richard Loncraine. Med Joanna Lumley, Timothy Spall og Celia Imrie.

12/4: UD AF INTET (“Aus dem nichts“) (1:46) (Camera) Instr.: Fatih Akin. Med Diane Kruger, Denis Moschitto og Numan Acar.

12/4: UNDER TRÆET (“Undir trénu“) (1:29) (Scanbox) Instr.: Hafsteinn Gunnar Sigurðsson. Med Steinþór Hróar Steinþórsson, Edda Björgvinsdóttir og Sigurður Sigurjónsson

12/4: HVAD VIL FOLK SIGE (“Hva vil folk si“) (1:46) (Øst for Paradis) Instr.: Iram Haq. Med Maria Mozhdah, Adil Hussain og Ekavali Khanna.

19/4: BLOCKERS (UIP/Universal) Instr.: Kay Cannon. Med Leslie Mann, Ike Barinholtz og John Cena.

19/4: TULLY (Scanbox) Instr.: Jason Reitman. Med Charlize Theron, Mackenzie Davis og Mark Duplass.

19/4: BOBBI JENE (1:35) (Camera) Instr.: Elvira Lind. Med Bobbi Jene Smith, Ohad Naharin og Or Schraiber. (Dokumentarfilm)

19/4: THE SUN SHINE IN (“Un beau soleil intérieur“) (1:33) (Angel) Instr.: Claire Denis. Med Juliette Binoche, Xavier Beauvois og Philippe Katerine.

26/4: LADY BIRD (1:33) (UIP/Universal) Instr.: Greta Gerwig. Med Saoirse Ronan, Odeya Rush og Kathryn Newton.

26/4: FILM STARS DON’T DIE IN LIVERPOOL (1:45) (Scanbox) Instr.: Paul Greenhalgh. Med Jamie Bell, Annette Bening og Stephen Graham.

26/4: DALIDA (2:07) (41Shadows) Instr.: Lisa Azuelos. Med Sveva Alviti, Riccardo Scamarcio og Jean-Paul Rouve.

3/5: THE JOURNEY (1:34) (SF Studio/SF) Instr.: Nick Hamm. Med Freddie Highmore, Toby Stephens og Catherine McCormack.

3/5: ISLE OF DOGS (Nordisk/Fox) Instr.: Wes Anderson. Originale stemmer: Scarlett Johansson, Tilda Swinton, Bryan Cranston, Edward Norton, Jeff Goldblum, Liev Schreiber, Bill Murray, Harvey Keitel, Frances McDormand og F. Murray Abraham. (Computeranimation)

3/5: TRUTH OR DARE (UIP/Universal) Instr.: Jeff Wadlow. Med Tyler Posey, Lucy Hale og Landon Liboiron.

3/5: ACTION POINT (UIP/Paramount) Instr.: Tim Kirkby. Med Johnny Knoxville, Aidan Whytock og Joe Vaz.

10/5: RAMPAGE (SF Studios/WB) Instr.: Brad Peyton. Med Dwayne Johnson og Naomie Harris.

10/5: SUBMERGENCE (Scanbox) Instr.: Wim Wenders. Med James McAvoy, Alicia Vikander og Charlotte Rampling.

10/5: FOXTROT (1:48) (UIP/Mis label) Instr.: Samuel Maoz. Med Lior Ashkenazi, Sarah Adler og Yonaton Shiray.

17/5: SLENDER MAN (UIP/Sony) Instr.: Sylvain White. Med Julia Goldani Telles.

17/5: CHARMØREN (Scanbox) Instr.: Milad Alami. Med Ardalan Esmaili.

24/5: RADEGUND (SF Studios/SF) Instr.: Terrence Malick. Med Matthias Schoenaerts, Michael Nyqvist Jürgen Prochnow.

24/5: C’EST LA VIE! (1:57) (Another World Entertainment) Instr.: Olivier Nakache og Eric Toledano. Med Jean-Pierre Bacri, Jean-Paul Rouve og Gilles Lellouche.

24/5: SOMMEREN 1993 (”Estiu 1993”) (1:37) (Øst for Paradis) Instr.: Carla Simón. Med Laia Artigas, Paula Robles og Bruna Cusí.

31/5: BREATHE (SF Studios/SF) Instr.: Instruktion: Andy Serkis. Med Andrew Garfield, Claire Foy og Diana Rigg.

31/5: MARIA AF CALLAS (“Maria by Callas: In Her Own Words”) (1:53) (Camera) Instr.: Tom Volf. Med Maria Callas. (Dokumentarfilm)

7/6: SIG DET ER LØGN LUIS (”Luis and His Friends from Outer Space”) (SF Studios/SF) Instr.: Christoph Lauenstein og Wolfgang Lauenstein. Originale stemmer: Originale stemmer: Niels Olsen, Jonathan Spang, Tobias Dybvad og Christian Fuhlendorf. (Computeranimation)

7/6: JUNGLE-BANDEN (”Les as de la jungle”) (1:37) (Angel) Instr.: David Alaux. Originale stemmer: Paul Borne, Philippe Bozo og Pascal Casanova. (Computeranimation)

7/6: RACER AND THE JAILBIRD (“Le Fidèle“) (2:10) (Camera) Instr.: Michaël R. Roskam. Med Matthias Schoenaerts, Adéle Exarchopoulos og Eric De Staercke.

14/6: DEN SKYLDIGE (Nordisk) Instr.: Gustav Möller. Med Jacob Cedergren.

14/6: VI SES DEROPPE (”Au revoir la-haut”) (1:57) (Another World Entertainment) Instr.: Albert Dupontel. Med Nahuel Pérez Biscayart, Albert Dupontel og Laurent Lafitte.

21/6: IN SYRIA (1:25) (Scanbox) Instr.: Philippe Van Leeuw. Med Hiam Abbass, Diamond Bou Abboud og Juliette Navis.

21/6: LOVE, SIMON (Nordisk/Fox) Instr.: Greg Berlanti. Med Katherine Landford, Jennifer Garner og Nick Robinson. Baseret på en roman af Becky Albertalli.

21/6: ANGELS WEAR WHITE (1:47) (Øst for Paradis) Instr.: Vivian Qu. Med Vicky Chen, Zhou Meijun og Le Geng.

28/6: TAG (SF Studios/WB) Instr.: Jeff Tomsic. Med Annabelle Wallis, Isla Fisher og Jeremy Renner.

28/6: HUSET VED HAVET (”La villa”) (1:47) (Camera) Instr.: Robert Guédiguian. Med Ariane Ascaride og Jean-Pierre Darroussin og Gérard Meylan.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget. Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens funktioner, såsom at deltage i forum-debatten, udforme siden efter egne behov, foreslå afstemninger (polls) og deltage i konkurrencerne.

For at oprette dig som bruger skal du blot indtaste brugernavn, et kodeord, dit navn og din e-mail-adresse.

Vi behandler alle oplysninger fortroligt, så dine oplysninger vil ikke blive videregivet til 3. part.

Opret ny bruger