“24 timer” er fortættende action og hæsblæsende spænding i verdensklasse. Moralske dilemmaer til trods forstår femte sæson med Jack Bauer & co. til stadighed at bevare interessen og spændingsmomentet for Bauers kamp mod terrorisme fra afsnit til afsnit men også set over en hel sæson. Miljøet er langt fra så sort og hvidt, som det kunne have været tilfældet, og måske netop fordi den amerikanske action-serie bevarer nuancerne og raffinementerne, bevarer den også sin høje kvalitet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-XENTiNEL 17 år siden

KONGE serie! Denne sæson er tæt på at slå den første sæson som den bedste!
---------------------------------------
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7... Oswald was a fag!
Gravatar

#2 HonoDelLoce 17 år siden

Jeg synes faktisk, at denne sæson overgår den første.. Kan ikke rigtigt lige udpege en speciel grund, men er vel lidt et sammensurium af flere :)

Ja, sådan har jeg det altså bare :D

Selvom jeg nu synes at alle sæson'erne holder max indtil videre :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 myggen 17 år siden

Enig, 5. sæson er langt stærkere end fx. 3., pta. adskillige plothuller. Top underholdning, der dog i mine øjne lidt mister troværdigheden og 'fedheden'...

da det 'afsløres' at det er Mr. President (nej, ikke Coco Jamboo) er bag det hele - og så alligevel ikke?!

De har helt klart haft problemer med at holde selve plottet lidt mere lowkey end tidligere, samtidig med at skulle overgå tidligere sæsoner. Uanset problemerne er det dog en vanvittigt spændende omgang...
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#4 filmz-grev_michal 17 år siden

Ja jeg må nu også indrømme at være stor fan af 24 - Selvom jeg genkender en tand for mange elementer fra La Femme Nikita serien, så holder den nu stadig. Følger også spænt med i den nye sæson - der har været nogle sjove twists so far :)

En af de bedste spændingsserier det sidste årti.
Gravatar

#5 The Insider 17 år siden

Jeg kunne godt lide de første par sæsoner, især sæson 2, men sæson 3 var lidt ujævn, og så kunne jeg virkelig ikke snuppe den 4. sæson. Er 5. sæson også én stor, fed reklame for ultrakonservative amerikanske ideologier? Det var jo til at kaste op over... Men eftersom de fik Manny Coto med på vognen i 5. sæson, tror jeg alligvel snart jeg fjerner plastikken fra udgivelsen :-)
War. War never changes.
Gravatar

#6 filmz-ChesterB 17 år siden

Den er for FED! helt ærligt den er så helstøbt og har så meget medrivende action osv osv osv...
forfeit the game stop the talkshow pride up the what your time to know
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
Gravatar

#7 klerens 17 år siden

Jack gør det igen! Kanon fed serie, men synes nu stadig
sæson 2 er den bedste i serien..
Gravatar

#8 Lawman. 17 år siden

24 er simpelthen en kanon serie! Er pt. igang med at gense sæson 1-3 på dvd:)
Synes sæson 1 er den bedste fordi den, da den kom frem, var helt nyskabende, og de gik meget op i at den foregik i realtime. Synes ikke det er tilfældet i de senere sæsoner, hvor transporten stort set ikke tager mere end 5 min i de fleste tilfælde, så dvs. alt sker lige i nærheden af CTU:( Ikke så realistisk... Synes dog slutningen i sæson 1 var aldeles tåbelig:
At de lige i de sidste 2 afsnit skulle gøre Nina til en freelance-skurk virkede lige lovligt impulsivt, og ikke meget sammenhængende med de forgående afsnit


Sæson 2 var for så vidt også udmærket, men synes godt de kunne have udeladt Elisha Cuthbert i denne omgang. Hendes karakter har ikke rigtig noget med den øvrige historie at gøre og det, at hun konstant skal udsættes for den ene farlige situation efter den anden er meget lidt plausibelt.

Mht. sæson 3 er jeg ikke helt enig med # 5. Synes det var en rigtig fed sæson, hvor det hele ikke kun foregik i LA, så vidt jeg husker. Derudover var det fedt, at se Jack lidt mere ude i tovene end sædvanligt. Et ekstra plus var at han i denne sæson havde en makker, så man kom lidt væk fra det "lone soldier" fænomen der plagede de første 2 sæsoner.

Derimod syntes jeg ikke bestemt meget om sæson 4. Der var visse gode elementer, bla. hans forhold til Audrey, og nogle rigtig gode action-scener. Serien hæmmes dog af nogle trælse sideplots, vedrørende bla. Tony og Michelle, men især vedrørende chefen for ctu og hendes familie-problemer. Det værste ved sæsonen, efter min mening, er dog den evindelige jagt på skurken Marwan. Det er en utrolig triviel katten efter musen leg, som lige akkurat glipper i hvert afsnit.

Med sæson 5 kom Jack dog på toppen igen. En utrolig fed sæson, hvor der bliver taget nogle fede beslutninger fra forfatterenes side mht. karaktergalleriet. Og lækkert at Jack er blevet ekstra kold og kynisk. Et plus på skuespillersiden er Mary Lynn Rajskub som Chloe, hun er simpelthen kanon. En mere irriterende ansat findes simpelthen ikke. Et irriterende element i sæsonen er, i modsætning til sæson 4, at der hele tiden kommer en ny skurk på banen. Problemet er, at man oftest godt ved det vil ske, bare ikke lige hvem det er.
Må dog indrømme, at jeg ikke lige havde set der kom nogle ekstra skurke, efter præsidenten blev afsløret


Det blev da vist en lang smøre, men lad mig slutte med at sige, at på trods af de fejl og mangler serien indeholder i nogle af sæsonerne, så er og bliver det den bedste actionserie på tv ever! At folkene bag formår at holde det flotte niveau er yderst imponerende, så det blir spændende at se hvad Jack har at byde på næste gang!
For dem der vil ha et lille kig på sæson 6, er her et link til traileren:)
Gravatar

#9 filmz-grev_michal 17 år siden

Afsnit 7 blev sendt i mandags på Fox :) Kan kun anbefales
Gravatar

#10 wiseguy 17 år siden

Sæson 5 er klart den bedste siden sæson 1!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: