“Apocalypto” er tydeligvis præget af historiske misforståelser, om end der ikke bør kimses af underholdsningsværdien. Tempoet er ganske vist ujævnt, men de periodevise intense og actionfyldte sekvenser tjener til gengæld til filmens ære og suppleres på glimrende vis af en bundsolid billedside og en tilsvarende stærk lydside.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 icetea 16 år siden

Lidt kedelig i starten, men bliver spændende hen ad vejen :) Okay film, kedede mig ikke så meget som forventet hehe, så den får 4/6.
Gravatar

#2 filmz-Kragmose 16 år siden

Den overraskede mig, men havde også usædvanligt lave forventninger. Også 4/6
Gravatar

#3 filmz-Bruce 16 år siden

Se sådan kan jeg li' mine søndags action flicks. Bloody, raw, visuelt imponerende, fed lyd!

Han er ikke Clint'en, men han går sine egne vegne og leverer varen på sin egen Gibson'ske facon :) Så mangler vi bare den dersens Muhammed film på arabisk :)

8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 chandler75 16 år siden

Jeg var skuffet. Den var slet ikke så engagerende, som jeg havde håbet.

Især de mange belejlige plot-detaljer irriterede mig:
Som da Jaguar lige reddes af en solformørkelse, og da han liiiige når tilbage i sidste minut til konen, netop som vandet er ved at nå hende over hovedet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 pulse83 16 år siden

Genså den faktisk sjovt nok lige i aften på Blu-Ray. Er stadigvæk helt vild med filmen. Jeg har svært ved at finde nogen svagheder i filmen indenfor de præmisser som den arbejder i. Mel Gibson er en fremragende filmskaber. 5/6

Billedkvaliteten på Blu-Ray er iøvrigt noget nær det flotteste jeg har set hidtil. Fremragende! Herligt PCM lydspor også! :)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#6 filmz-Kadann 16 år siden

Jeg må erkende, at jeg kedede mig lidt i biffen da jeg så den og var skuffet over billedsiden, da jeg forventede noget helt andet. Bestemt ikke en film jeg kommer til at kaste penge efter.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#7 moulder666 16 år siden

Jeg er ganske enig med anmelderen, bortset fra en enkelt småting - jeg kedede mig bestemt ikke på "rejsen" mellem de to meget actionfyldte sekvenser. For at nævne nogle få ting, som jeg fandt rigtigt fede:
Scenen med den lille pige der var "syg" - hun var lige tilpas ækel til at jeg sad og følte ubehag ved hendes måde at være på - skønt! :D

Hele scenen i den store by - det lignede bare det sejeste, mest depraverede og syge samfund i forfald!

Det eneste jeg lige kan komme på der kunne undværes, var den hvor de var ved at vælte ud over klippen.


Så helt klart 5/6 herfra.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#8 rammy 16 år siden

Jeg er skuffet. MEGET SKUFFET ! Bevares, jeg havde måske for store forventninger men når diverse anmelder skriver " et eventyr, hvor hjertet hamrer i brystet af spænding " og " Filmen har en overvældende, rå energi og en medrivende historie " så forventer man at få en fed oplevelse ud af filmen...men nej. Det er virkelig trist, for jeg havde glædet mig til denne film. Især efter at havde hørt mange sige at den gav Braveheart baghjul - jeg må le, Braveheart er klasser bedre.
Hvordan anmeldere og folk i almindelighed kan tilbede denne film så meget er for mig en gåde ?! Filmen har jo intet at byde på plotmæssigt. Bevares den er flot at se på, klipningen er i top, den energiske og overvældende fotografering er smuk, lydsporet er i top og volden er nådesløs MEN handlingen er jo nærmest ikke eksisterende og pakket med klicher. Historien noget af det mest forudsigelige jeg længe har set. Der er jo INGEN spænding overhovedet, man er HELE TIDEN klar over hvad der vil ske og det har aldrig gavnet en action/spændingsfilm...

2/6
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#9 keitel 16 år siden

En fantstisk film, jo det er en ingen Braveheart, handlingen er forudsigelig, der hvor der er handling!! og dog er det en kanon søndags underholding.
Gravatar

#10 davenport 16 år siden

Jeg må nok indrømme at jeg var helt blown away, og er det som sådan stadigvæk. (Så den i aftes)
Jeg synes den er meget knuende, og jeg levede mig helt ind i det hele.
Eneste anke var lige der hvor Jaguar Paw løber, og kameraet fokusere på hans ansigt, og det ser ud som om det er monteret foran hans hovede. (Behøver vidst ingen spoiler* på den..)

Jeg synes at vores alle sammens antisemist har begået endnu en fed film, der står i skærende kontrast til hans personlighed.

Klart en sekser herfra!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: