Der introduceres også en lang række nye i stramme dragter. Nogle begynder som skurke – med østeuropæisk dialekt – indtil de naturligvis indser, at USA er de gode, imens andre fra periferien af Marvel-kataloget kommer for sent til det store slag. Hvor blev de af, hvad ventede de på? Det giver ingen mening, og jeg er helt ligeglad, så længe dræberrobotterne taber til sidst.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Joeyvind 8 år siden

Basher normalt ikke filmanmeldere.

Men det her er altså en skidt anmeldelse, som nærmest intet beskriver af historie, effekter eller indhold i filmen. Udemærket klar over at The Avengers ikke fortjener lange skrive spalter om filmens fantastiske morale og skuespil. Men halvdelen af anmeldelsen er jo rent pladder..

Anyways glæder mig til at se Age of Ultron i morgen i Imperial..
"You can shoot my body full of holes but you can't kill the spirit of rock 'n roll Baby"..
Gravatar

#2 Lawman 8 år siden

"Marvel-bunkepul er bedre i toeren"... Helt ærligt, nu er bunden fandeme nået for platte overskrifter.

Det viser bare, at kåringen af Filmz' anmeldere som Danmarks bedste var én kæmpe joke. Hvis ikke, så burde du/I kunne gøre det bedre...
Gravatar

#3 Captain Marvel77 8 år siden

glæder mig til at se den i byen, på fredag:-)
Gravatar

#4 danish99 8 år siden

Andre udlandske anmeldere siger den første er klart bedst.
Det er jo klart for hvordan skal de kunne nå at bygge de forskellige op når der er så mange.
Jeg tror den er ok underholdning, 70% cgi og 30 reel skuespil.
King
Gravatar

#5 Driver 8 år siden

Jeg håber ikke, at den er ligeså pubertær i sin udførsel som 1eren. Husker med gru scenen, hvor Thor kaster sig frem imod Loki blot for at ryge igennem hans hallucination og blive indespærret i det fængsel, Loki lod sig fange i (The Dark Knight ripoff?). På det tidspunkt føltes det virkelig som om, at Whedon tog pis på sit publikum og vores intellekt (Alle kunne regne ud, at det ville ske og hvorfor kaster Thor sig så tåbeligt imod Loki - Der er ingen anden undskyldning en dårlig manuskriptarbejde) og sådan føltes resten af filmen desværre også, især der hvor vi også lige skulle være vidne til, at Captain America rendte rundt i sin dragt på flyet, blot for, at Stark kunne komme med en bemærkning om det eller den tåkrummende shawarma-scene og andre pinagtigt umorsomme scener som den, hvor en af Furys ansatte spiller et spil på sin computerstation. Humor det skulle man ikke tro, at Whedon ejer noget af når man ser Avengers 1, men han har faktisk instrueret to ret gode afsnit af The Office, med Branch Wars som et af seriens allerbedste og mindeværdige, så under kyndig vejledning og med kompetente forfattere bag, er han måske ikke helt uden evner (Toy Story, ej at forglemme), men den første Avengers var, for mig, et swing and a miss og denne gang ser kritikerne også ud til at være delte i deres mening om Whedons "bunkepul" (Really filmz?!) nr 2.

Venter spændt på folks vurdering af den herinde, for selvom jeg ikke selv regner med at tage i biografen og se den, så er jeg spændt på at se om dens score på IMDB er misvisende eller ej, for det er vist ingen hemmelighed, at flere havde været inde og stemme længe inden, at filmen overhovedet havde fået præmiere, hvilket er træls og irriterende.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#6 SublimeKen 8 år siden

Driver (5) skrev:
Husker med gru scenen, hvor Thor kaster sig frem imod Loki blot for at ryge igennem hans hallucination og blive indespærret i det fængsel, Loki lod sig fange i (The Dark Knight ripoff?). På det tidspunkt føltes det virkelig som om, at Whedon tog pis på sit publikum og vores intellekt (Alle kunne regne ud, at det ville ske og hvorfor kaster Thor sig så tåbeligt imod Loki - Der er ingen anden undskyldning en dårlig manuskriptarbejde)


Du kender tydeligvis intet til karakteren Thor fra tegneserierne (Ikke mytologien) Den handling beviser netop hvor godt Whedon kender sine karakterer.

Bortset fra det, er humor nok noget af det mest subjektive i verden, og majoriteten virkede til at elske humoren i Avengers (Inklusiv undertegnede) Om det nedgør alvoren i deres situation er diskutabelt, men nu er det jo ikke meningen at Avengers skal være alvorlig som sådan. Ikke alt behøver at være mørkt og alvorligt.

Kan ikke lade være med at sammenligne folk der nedgør Avengers og roser TDK trilogien og Man of Steel med ham her fra South Park: [url= Det er ved at være lidt patetisk morsomt at høre på. (Kan selv godt lide BB og TDK, men har ikke behov for at alle superheltefilm er sådan, min smag er bred i den forstand)

Mht til kritikken til 2'eren, så virker den største kritik til at være fokuseret på at filmen starter en masse plottråde som ikke fører nogen steder, at det er action fra start til slut, næsten uden pause, at robothæren ikke virker truende i sidste akt (Som med Chituari hæren fra den første) samt at den ikke svarer på ting der skete i slutningen på f.eks. Iron Man 3 og i mindre grad nogen af de andre film fra fase to. Humoren virker stadig til at blive rost, med undtagelse af dem som ikke kunne lide humoren i 1'eren. Men ja, folk siger at 1'eren var bedre, sikkert fordi at konceptet med at bringe dem sammen ikke er så frisk mere og er set før.
Gravatar

#7 Driver 8 år siden

#6

Nej, jeg kender ikke noget til Thor, han er, for mig, en kedelig karakter, men vil da gerne høre din forklaring på, hvorfor han dumdristigt kaster sig hovedkulds imod Loki, der flere gange forinden har lavet det selvsamme trick på ham - Det kan ikke komme bag på ham. Vil han bare bro-hugge?

Jeg har ikke sagt, at humor skal nedgøre alvoren, hvor læser du det henne? :/

Hvorfor inddrager du lige pludselig DC i en Marvel-diskussion. Det viser da bare, at du ikke er meget bedre end dem som sammenligner de to universer. Helt upartisk lyder du altså ikke, selvom det da er godt for dig, at du har en bred smag - Modsat os andre?

...Conformist.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#8 SublimeKen 8 år siden

#7

Jeg orker ikke til at skulle ind i en længere beskrivelse, da det kun vil give rigtig mening hvis du rent faktisk har læst Avengers og Thor tegneserierne. Men Thor handler bare overilet (Pga. hans arrogance primært) og tænker sig ikke om, hvilket altid har været en af Thor's karakter brister. Thor kan godt være intelligent, men han har en tendens til ikke altid at tænke sig om til at starte med. Og det passer heller ikke helt at Loki har lavet den der på Thor gang på gang. Vi har set ham gøre det én gang imod Thor, i hans første film.

Det påstod jeg nu heller ikke, jeg ved bare at det er den kritik der ofte bliver bragt på banen, når man prøver at argumentere for at humor er subjektivt i forhold til Marvel's film, så prøvede bare at komme den i forkøbet.

Nu ved jeg at du selv har sammenlignet dem i fortiden, så argumenterede lidt ud fra jeg automatisk regnede med at det var det udgangspunkt du kom fra mentalt (bevidst eller ubevidst) Men ja, det var min fejl. Prøvede at komme sammenligningerne i forkøbet, da din kritik virker til at vær baseret mest på Avengers lette og humoristiske natur - som man jo ikke ser så meget af i DC universet indtil videre. Derfor kunne jeg ikke lade være med at sammenligne dem, pga. personen jeg snakkede til. Det beklager jeg :)
Gravatar

#9 Driver 8 år siden

#8

Det lyder som en ret søgt bortforklaring på vagt manuskriptarbejde. Det ville være ligeså overilet blot at kaste sin hammer efter Loki eller slå ud efter ham, fremfor ligefrem at kaste sig ind i ham. Men han var måske ikke klar over, at der stod et fængsel lige bagved med døren på vid gab og at han ved, at Loki (sin egen bror) er i stand til at lave det trick?

Jeg synes, at det er en forfejlet billede, man har af DCs filmunivers, hvis man mener, at deres film ikke indeholder humor. Nolans Batman film indeholder, efter min mening, en god portion velvalgt humor, lige såvel som Man of Steel og den knap så vellykkede Green Lantern. Men det er nu ikke en diskussion, jeg ville ud i. I øvrigt kan jeg lide både Marvel og DC, bare ikke den første Avengers-film (og Thor 2).

På papiret indeholder Avengers meget humor, men jeg finder den humorforladt og selvfølgelig er det subjektivt, det vil det jo til en vis grad altid være. Det vil i hvert fald aldrig nogensinde kunne blive den hele sandhed om Avengers har god humor eller ej.

Jeg synes bare, at der er mange ting, som appellerer til den laveste fællesnævner, hvor humoren er pubertær og Whedon i sit plot/manusarbejde tilmed regner sit publikum for uintelligente individer, der sluger alt råt.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#10 SublimeKen 8 år siden

#9

Som sagt, det ville give mening for dig hvis du var bekendt med karakteren Thor fra tegneserierne. Jeg ved ikke hvordan jeg skulle forklare dig noget, som bliver nød til at blive følt og vist gennem oplevelsen at læse om Thor igennem flere blade. Mener også at de retfærdiggør det bedre i tegneserierne, hvor alla facetter af Thors personlighed nok ikke er blevet forklaret og retfærdiggjort ordentlig i film universet endnu, det er noget man enten bare acceptere(Eller ikke), eller noget man kan nikke genkende til som tegneserier læser. Manuskriptet kan ikke bebrejdes i dette henseende, med et så stort ensemble at fokusere på. Det var noget der var Thor (2011) opgave at etablere.

Personlig finder jeg humoren i DC universet pubertær og ikke specielt velvalgt. Men hvis jeg lige skal henvise til psykologien et kort øjeblik, så er det efterhånden et accepteret faktum at alle mennesker finder humor de enten ikke forstår, ikke finder sjovt, eller har fundet sjovt engang, men ikke gør mere, for pubertær, barnlig og plat. Det er bare sådan vores hjerner fungerer.

I teenageårene søger vores hjerner konstant forandring og det er f.eks. meget almindeligt at humor man fandt sjovt som barn, i puberteten eller som teenager, ikke er så sjovt i næste fase af ens liv. Det betyder ikke humoren er barnlig eller uintelligent, bare at din hjerne har søgt forandring og at den forbinder humoren med et tidligere og mere barnligt stadie af dit liv. Men en person der aldrig har været udsat for den slags humor (En der kommer til vesten fra et mere fattigt land som voksen f.eks.), eller en person som havde en anden slags humor som barn, vil derimod have tilbøjelighed til enten at finde det mere sjovt, eller slet ikke sjovt overhovedet.

På den anden side er humor man aldrig har fundet sjov, og givet at du ikke har udviklet dig ud af den fordomsfuldhed og lukkethed ("Jeg ved alt" tankegangen) som kommer fra det umodne tænkesæt man har som teenager, vil din hjerne automatisk se humoren som noget frastødende og rationalisere sig frem til hvorfor. Du vil lade hjerne gøre dette, alt efter hvor meget mental kontrol og selvforståelse du har. Har du intet af disse vil din hjerne bare følge dens "indstillinger" så at sige.

Jeg fandt f.eks. humor som den der bliver brugt i TDK trilogien sjovt som barn (Så den nu ikke som barn, men kan nikke genkende til mønstrene), men fandt det bare forceret som voksen. Jeg kender dog disse tankemønstre, så jeg prøver ikke at dømme filmen ud fra dette. Jeg kan dog godt se problemet i Avengers, da meget af filmen er fokuseret på humoren, hvorimod meget lidt i DC filmene er fokuseret på netop dette. Det er farligt at fokusere meget på noget så subjektivt som humor for en film.

Skriv ny kommentar: