“Away from Her” er et sobert og bevægende drama om kærlighed, alderdom og forholdet mellem de to begreber, som sagtens kan nydes af yngre seere på trods af karakterernes høje gennemsnitsalder. Dvd’ens transfer er udmærket, og lydsporet er overraskende godt, men manglen på ekstramateriale skuffer fælt. Sarah Polleys instruktørdebut kræver (og fortjener) tålmodighed og åbenhed, og hvis det er karaktertræk, man besidder og/eller beundrer, bør man snarest give sig i kast med “Away from Her”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BN 15 år siden

Lyder som en god film. ... Men blev der ikke for nogle år siden lavet en svensk film, der havde en om ikke identisk, så ihvertfald lignende historie?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2 BN 15 år siden

Lyder interessant. ... Men blev der ikke for få år siden lavet en svensk film, der fortalte en om ikke identisk, så ihvertfald lignende historie?

P.S. Kan jeg mon få Admin. til at slette #1? Jeg troede ikke, den var gået igennem.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3 Skeloboy 15 år siden

#1 - jo, En Sang For Martin, som er en Bille August film, men med svenske skuespillere...Temaet er præcis det samme, dog omvendt(Det er Martin, der bliver syg i Augusts film).

Away From Her er utrolig god, men synes den kan gå lidt i stå nogen gange. Alligevel er det en film, man ikke lige glemmer. Den er utrolig gribende, ikke mindst pga. Gordon Pinsents og især Julie Christies skuespil og sammenspil.

Den kræver et hårdt hjerte, hvis man ikke bliver berørt af den, men den kræver også lidt tålmodighed. Sæt derfor god tid af til den og lad jer gribe af den.

Og mht. En Sang For Martin, så mener jeg personligt den er bedre. Skuespillet er i samme klasse, men den er meget mere tragisk, måske fordi den er en anelse mere jordnær.

Begge kan anbefales på det kraftigste, men jeg vil fraråde at se dem i streg, for så er humøret helt i bund.

5/6(til begge)
Gravatar

#4 Michael Andersen 15 år siden

Plakaten er ret misvisende. Jeg troede først, at det ham der var syg, i stedet for hende :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#5 Highland Park 15 år siden

#4: Ja, det troede jeg også, ikke mindst fordi titlen kan forstås på flere måder.

Jeg vidste slet ikke, at Sarah Polley havde instrueret en film. Den vil jeg glæde mig til at se. :)
Og ja, En sang for Martin hører bestemt til blandt de bedste af Augusts film i den sene del af karrieren. Vidunderligt intim, velspillet og troværdig. Og så såre simpelt skildret, at det kun fremhæver den personlige tragedie yderligere. Måske det er på tide med et gensyn.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: