Til slut slår “Man of Steel”-stilen dog tilbage. Højhus efter højhus efter højhus skal smadres af Superman og skurkemonster. Batman står bare og ser på. ’Hvad laver de dog i min film,' tænker han måske? For hverken Gud eller Superman er gode i centrum. De er bedst, når de bare er myter og legender, som menneskene forholder sig til. Bekender deres synder til eller raser imod. Så med dette DC Comics-daggry in mente ønsker jeg mig til næste gang en knockout-sejr til Batman.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 goodspeed23 8 år siden

Virkelig glad for at høre at Affleck gør en god figur. Glæder mig til at se den!
Castor Troy: If I were to send you flowers where would I... no, let me rephrase that. If I were to let you suck my tongue, would you be grateful?
Gravatar

#2 gladiator 8 år siden

Så lad os for satan sprøjte gode Batman film ud....! Ikke alt det her co-op/justice league lort, med rumvæsner osv.. Giv os en down to earth Batman film, tak! Jokeren, Scarecrow osv! BRING IT!
Gravatar

#3 stav 8 år siden

Jeg vil som anmeldelsen give 4/6 - filmen var bedre end frygtet ud fra de sidste trailere og de negative anmeldelser.

Batfleck er super, ham vil jeg gerne se mere til, og jeg synes filmen fungerer fint som optakt til Justice League. Lex Luthor var heller ikke så ringe som frygtet, dog var han ikke decideret positiv - måske ville en anden skuespiller have fungeret bedre.

Jeg kunne godt lide selve historien, om end eksekveringen ikke var optimal, hvor især den første del af filmen forekom mig noget rodet. Der var også ganske fine action-sekvenser med især Batman. Ud over den lidt ligegyldige Doomsday-kamp oplevede jeg ikke noget "cgi-helvede", som man uundgåeligt frygtede efter Man of Steel.

Jeg var lidt skuffet over lyd/musik, ikke fordi det var dårligt, men med Zimmer + Junkie XL på opgaven havde sat næsen op efter mere - jeg mindes at være meget positiv over MoS-soundtracket, og i Interstellar/Fury Road var de helt fænomenale, så derfor de høje forventninger på den front.

Et par spørgsmål til de mere DC-kyndige:


Er det Robin Batfleck ser som tidsrejsende(?) i en af drømmesekvenserne?

Er det en specifik skurk, Lex Luthor refererer til i slutningen, eller bare en generisk trussel? ("The bell has been rung")

Gravatar

#4 Mulder 8 år siden

#3
til dit andet spørgsmål er jeg ret sikker på der tales om Darkseid
]https://en.wikipedia.org/wiki/Darkseid
(\__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Gravatar

#5 SublimeKen 8 år siden

Jeg bliver nok nødt til at gense den, men lige nu ligger jeg på 5/10, eller 3/6. Den var simpelthen for rodet i starten. Måden den var klippet på, gjorde at jeg aldrig rigtig blev investeret i historien eller karaktererne, og den blev simpelthen for kedelig undervejs. For ikke at snakke om scener der kommer ud af det blå, ingen mening giver og fjerner al fokus fra historien. Det er enten først i Justice League, eller i nogle tilfælde senere i filmen, at nogle af scenerne giver mening.

Generelt er den bare ikke særlig godt klippet. Der føles både som om, at der er ting der mangler, og som om at de kunne have undværet et par scener hist og her. Jeg håber virkelig at den R-Rated blu-ray version retter op på dette.

Derudover var der ting der var alt for letkøbte, så som
at Batman og Superman bliver gode venner, bare pga. deres mor hedder det samme. Ved godt det er lidt en simplificering, men heller ikke langt fra sandheden.


Med det sagt, elskede jeg introen, med Bruce Wayne's synsvinkel fra Supermans kamp mod Zod. Det var virkelig godt.

#3

Nej, det er The Flash, spillet af Ezra Miller! Og med et lidt anderledes kostume, end den Barry Allen bærer i serien The Flash.

Og som en anden skriver over mig, er det nemlig Darkseid de referer til. De flyvende "øgler" i Batman's drøm/fremtidssyn/whatever det var, er kendt som parademons, og fungerer som Darkseid's hær.
Gravatar

#6 Alex- 8 år siden

Bedste DC film til dato! Er træt af lovprisningen af Nolans overrealistiske version, som ligger alt for langt fra det originale materiale. Denne film er til dato det tætteste vi har haft på en DC film som var tro mod tegneserierne. Jeg har længe været mere tilhænger af Marvel film end DC, men det ser endelig ud til at Zack Snyder har fået startet en DC franchise som der er værd at brygge mere suppe på. Til dem som stiller spørgsmålstegn ved dette, kender vidst ikke tilstrækkeligt til DC.

Angående 'drømme' seksvensen:

Jeg er overbevist om at der ikke er tale om en drøm, men derimod en parallel dimension. Det ligner præcis handlingen vi ser i Injustice. Her forsager Jokeren Lois' død, og derved kaster Superman ud i at starte et regime, med sin egen private hær, præcis som vi ser det i filmen (Superman hinter netop også noget i retning af at Lois er død).

Angående hvem Lex hentyder til i slutningen, det er 100% Darkseid. I Batmans 'drøm', så vi også et kæmpe Omega symbol, som i DC er båret af Darkseid. Og som andre har nævnt er 'dæmonerne' Darkseids soldater.

Det ser umiddelbart ud til, i en parallel dimension, at Superman har indgået et samarbejde med Darkseid. Vi ser netop også Flash opsøge Batman i et andet syn, og jeg tænker umiddelbart at denne Flash er fra den anden dimension, som fortæller Batman at han skal finde de andre metahumans (Wonder Woman, Cyborg, Flash og Aquaman), for at være klar til et fremtidigt opgør mod Darkseid.
Gravatar

#7 Maroti 8 år siden

#6

Hold kæft en forfriskende kommentar om denne film! Endelig! :)
Så filmen i går går aftes, og ja, den har da sine fejl.
Men jeg nød hvert sekund af det!

Lidt random kommentare, der er min egen mening:

Først og fremmest skal det siges at jeg var ret glad for "Man of Steel", og at denne film, i brede slag, er mere af det samme.

Åbningsscenen var fuldstændig fænomenal! Jeg var blæst væk!

Syntes denne film, ligesom Man of Steel, er langt bedre end en hvilken som helst Marvel film, syntes ofte at Marvel er for platte, og for ens. Og jeg var ret imponeret over hvor dyster denne version er, især fra Supermans synsvinkel, og om hvor hårdt han kæmper for at finde sin plads på planeten.

Som allerede udtalt af flere, så er Ben Affleck KLART den bedste Batman vi har haft, og et tydeligt bevis på at folk skal slappe af, når en person castes som en berømt karakter.

Samtidig var jeg meeeeget overrasket over Gal Gadot som Wonder Woman. Hun passede perfekt til rollen, og føltes overhovedet ikke presset ind, som jeg havde frygtet.

Ting jeg var mindre glade for:

Syntes at kampen mellem Batman og Superman var liiiiige lovlig kort, men hey, vi får en 30min længere version om et halvt års tid. Glæder mig

Så syntes jeg at Cyborg, Flash og Aquaman scenerne føltes liiiiiidt forcerede, havde været nok at se deres symboler. Men må indrømme jeg syntes det gav kuldegysninger at se Wonder Woman studere sine 3 kommende JL-medlemmer.
Gravatar

#8 Jack Slater 8 år siden

Er lige kommet hjem fra biffen. Der var rigtig mange gode elementer og de kan roligt bygge videre på dette univers synes jeg!!!

Lander nok selv på 4/6, jeg ville gerne have set lidt mere Batman, hvor han kæmper imod almindelige skurke og udfører sit "almindelige" arbejde.
Gravatar

#9 KasperBS 8 år siden

4/6 herfra...tror vi har en masse godt i vente, efter denne solide præstation
Gravatar

#10 Kau 8 år siden

#7
mht Cyborg, Aquaman og The Flash scenerne, så var jeg personlig glad for dem, for jeg kender ikke deres logoer.
Jeg har aldrig rigtig læst tegneserier, så jeg tror det var for alle, der ligesom jeg, ikke har læst dem.

Skriv ny kommentar: