“Big” er en drøncharmerende cadeau til den livsbekræftende legelyst, vi alle bliver født med, men som desværre fordamper med alderen. Tom Hanks er fuldkommen uimodståelig i hovedrollen som et barn fanget i en mands krop, og instruktør Penny Marshall navigerer støt og sikkert fortællingen ned ad både romantiske, humoristiske og hjerteskærende stræder.

Udgivelsens AV-præsentation er ikke ligefrem lamslående, men der er ingen tvivl om, at “Big” ser langt bedre ud og også lyder langt bedre på Blu-ray, end den gør på dvd. Blandt ekstramaterialet finder man en forlænget udgave af filmen, et kommentarspor og en stribe hæderlige dokumentarer, så denne Blu-ray er afgjort et must for fans af filmen, den alsidige Hanks og gode komedier i al almindelighed – især da den har en lav vejledende udsalgspris på 80 kroner.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Fredag 10 år siden

Det er lige før jeg tror, at anmeldelsen er mere rørende end selve filmen, som jeg husker den (har set den to gange, sidste gang for efterhånden mange år siden:)
Gravatar

#2 The Insider 10 år siden

Hehe, det tager jeg som en stor kompliment, Thomas! :-) Jeg havde i øvrigt heller ikke (som jeg også skriver i anmeldelsen) set filmen i mange år, men den havde langt større pondus, end jeg huskede og forventede! Hvis du genser den, er jeg spændt på din dom :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 80eren 10 år siden

"Big" er en helt igennem vidunderlig film.
Tom Hanks er skøn i rollen som Josh og filmen har en ganske særlig atmosfære, som man let bliver draget af - ikke mindst pga. musikken. Det er en af den slags film som tåler at blive set igen og igen, og det er formentlig en af mine yndlingskomedier. Den har simpelthen så meget charme og nostalgi at man kun kan elske den. Elisabeth Perkins, John Heard og Robert Loggia er også rigtig veloplagte i deres roller.
Jeg glæder mig til at se filmen på blu-ray. Og jeg glæder mig især til at se ekstramaterialet. Filmen har længe været tilgængelig på blu-ray i USA, og det er dejligt at den endelig er blevet udgivet i Skandinavien også. Den fortjener at blive set og husket i mange år frem i tiden. Skøn, skøn film!
Gravatar

#4 Giraffen 10 år siden

Det kunne da godt være man skulle få opgraderet dvd'en. "Big" har altid været en af de film der kunne få mig i et godt humør.
Gravatar

#5 Morten Vejlgaard Just 10 år siden

Jeg husker den som lidt af en pædofil sag - hun knalder en 12-årig, right?
Gravatar

#6 The Insider 10 år siden

#5, han når da lige at fylde 13 forinden, man! ;-) Men jo, det kunne sååååå let have virket fuldkommen forkert, men den gør det lige nøjagtig så smagfuldt og sjovt, at det ikke bliver frastødende weird.
War. War never changes.
Gravatar

#7 BN 10 år siden

Morten Vejlgaard Just (5) skrev:
Jeg husker den som lidt af en pædofil sag - hun knalder en 12-årig, right?


Ja, men kvinden, der havde sex med drengen, havde (i det tænkte videre forløb) en god sag: Anklageren havde mildest talt svært ved at overbevise dommer og jury (plus de øvrige tilstedeværende i retten) om, at den voksne mand i virkeligheden var en 12-årig knægt!

Og som en populær talemåde lyder: Jeg synes, at pædofil er i orden, så længe det foregår på børnenes præmisser.

Det gjorde det her. Nok for første gang nogensinde. ;-)
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#8 Morten Vejlgaard Just 10 år siden

#7 Den retssag kunne være en fantastisk spin-off-film!
Gravatar

#9 The Insider 10 år siden

Jeg foreslår Vinterberg som instruktør og Mads M. i hovedrollen som den voksne Josh.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: