Lynet McQueen ved ikke, at han er en maskine. Altså han ved vist godt, at han ræser rundt i et bizart univers, hvor biler har øjne og på en eller anden måde kan få små bil-børn. Men en pengemaskine? Det skal han have stoppet ind med skeer. Tak til folkene bag “Biler 3” for at udtrykke så klart, hvad det vil sige at være et sjælløst salgsobjekt. Det lader til, at hovedpersonen også selv forstår det nu. Så mangler vi bare hans fans.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Arnoman 6 år siden

Gad vide om den her film prøver at sælge mig noget?
Gravatar

#2 Kelsar 6 år siden

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at denne slags anmeldelser tog med i dens betragtninger hvilket publikum filmen var rettet imod.
Gravatar

#4 Kelsar 6 år siden

#3 Jeg siger ikke at der skal anmeldes af børn. Jeg siger at anmeldelsen af Cars 3 generelt er gennemsyret af en holdning af at filmen er dum og barnlig. Og med den indstilling har jeg svært ved at se at der skulle kunne kommen en konstruktiv anmeldelse ud af det.
Gravatar

#5 Morten Vejlgaard Just 6 år siden

Kelsar (4) skrev:
#3 Jeg siger ikke at der skal anmeldes af børn.


Nej, du vil gerne have, at anmelderen skal forsøge at gætte på, hvordan filmselskabets hovedmålgruppe vil modtage den. Vi vil meget hellere beskæftige os med, hvordan vores anmelders oplevelse af filmen var.

Hvis eksemplerne og argumenterne så er gode nok, så kan læseren selv bedømme, om det er en film for vedkommende. Mere konstruktivt kan det næsten ikke blive.
Gravatar

#6 Kelsar 6 år siden

Morten Vejlgaard Just (5) skrev:
Nej, du vil gerne have, at anmelderen skal forsøge at gætte på, hvordan filmselskabets hovedmålgruppe vil modtage den.


Hvordan komme du frem til det? Jeg siger bare at når filmen nu er rettet mod børn, så er det tosset at pege fingre af "Lars Hjortshøjs bøvede Jyde-Brumle" når det nu er det ungerne elsker.

Vi vil meget hellere beskæftige os med, hvordan vores anmelders oplevelse af filmen var.


Nej, I vil hellere bruge tid på at latterliggøre en film med et "bizart univers, hvor biler har øjne og på en eller anden måde kan få små bil-børn." Det giver jo ingen mening. Hele Cars-konceptet er jo at biler er levende. Slut. Hvis man ikke kan forliges med det, så skal man da holde sig langt væk, eller i det mindste sige, "Ok, jeg bryder mig ikke om universet."

Hvis eksemplerne og argumenterne så er gode nok, så kan læseren selv bedømme, om det er en film for vedkommende. Mere konstruktivt kan det næsten ikke blive.


Jeres anmeldelse bære præg af at det eneste formål med at anmelde filmen er at bash'e den langt ind i helvede. Og det er sgu ikke konstruktivt.
Gravatar

#7 Morten Vejlgaard Just 6 år siden

Kelsar (6) skrev:
Hvis man ikke kan forliges med det, så skal man da holde sig langt væk, eller i det mindste sige, "Ok, jeg bryder mig ikke om universet."


Anmelderen skriver jo netop ret ærligt, at han ikke bryder sig om universet - og begrunder grundigt hvorfor.

Kelsar (6) skrev:
Jeres anmeldelse bære præg af at det eneste formål med at anmelde filmen er at bash'e den langt ind i helvede. Og det er sgu ikke konstruktivt.


Det konstruktive består i eksemplerne, som læseren så selv kan vurdere, i stedet for at vi forsøger at gætte, hvad andre vil mene :-)
Gravatar

#8 Justin 6 år siden

#5
Jeg vil have at anmelderen tager sin søn nevø, barnebarn ....
Med ind og ser filmen, at skrive at en barnefilm er barnlig, ja det er barnligt
Gravatar

#9 Geekalod 6 år siden

123
Gravatar

#10 mkkruse 6 år siden

Har lige set filmen sammen med min søn på 4 år og vi var godt underholdt. Filmen er efter min mening tæt på samme høje standard som Biler 1. Jeg syntes, modsat anmelderen/kritikeren, ikke at filmen er en lang reklamefilm. Tværtimod er et af temaerne i filmen netop at racerbilen McQueen ikke skal lade sig friste af den pengegriske reklamebil Sterlings ide om at han skal slutte sine dage med at sælge sig selv som brand. At det så er givet på forhånd, at der de kommende måneder bliver solgt en masse Bumle og McQueen legetøj, er kun bevis på at filmen er populær og dermed god - og at Disney forstår at tjene mange penge, så de kan blive ved med at lave fantastiske film. Fuldstændig ligesom de gør det med Star Wars og MCU filmene, som stort set altid bliver rost af jeres anmeldere. Jeg giver de andre brugere ret i, at det tyder på at denne anmelder ikke forstå universet. At tale om at det er mærkeligt, når biler har øjne og kan tale, er lige så useriøst som at kalde Ringenes Herre en mærkelig film fordi der jo ikke findes orker i virkeligheden. Det kunne være rart hvis filmanmeldere ville indse at det ikke handler om at finde så mange fejl som muligt, men at forklare hvad der kunne gøres bedre OG hvad der blev gjort godt. Argumenterne i anmeldelsen er efter min mening yderst mangelfuld. Heldigvis er filmen generelt modtaget rigtigt godt af både fans og anmeldere og hvis man var begejstret for Biler 1 (som de fleste var), kommer man ikke udenom denne film, som fortsætter den gode historie og ser bort fra den lidt skuffende Biler 2.

Skriv ny kommentar: