“Boss” er en uhyre velproduceret, velskrevet og velspillet tv-serie om den nådesløse politiske slagmark i Chicago. Selvom serien er spækket med kyniske karakterer og amoralske gerninger, bliver man lynhurtigt revet med – ikke mindst takket være Kelsey Grammers blændende, nuancerede præstation som Chicagos aldrende borgmester og danske Connie Nielsens lige så superbe indsats som borgmesterens udspekulerede hustru. “Boss” ser rigtig godt ud på dvd, mens lydsporene er middelmådige. Derudover er det ærgerligt, at der næsten ikke medfølger noget ekstramateriale, men hvis man har hang til genren, så er der ingen vej uden om “Boss”.

Se også: Filmz TV: “Boss”-interview med Connie Nielsen

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 jessup 11 år siden

Som jeg har skrevet andetsteds er det helt sikkert en serie der oser af kvalitet, men den er lidt svær at komme igennem (har set 3-4 afsnit). Uden at kunne komme det nærmere er den deprimerende og skal have en chance på et senere tidspunkt.
This is just until June
Gravatar

#2 Kruse 11 år siden

Det er en meget flot, velproduceret og velspillet serie, men jeg må indrømme at jeg hoppede fra efter 4 afsnit. Den fænger simpelthen ikke nok, og kan slet ikke måle sig med de øvrige serier jeg har haft gang i for tiden("Breaking Bad" og "The Sopranos").
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3 Høegh 11 år siden

Synes det er en strålende serie. Bare ærgerligt at folkene bag 'Boss' ikke har stolet mere på, at det politiske drama var rigeligt til at holde seerne fanget. I stedet har de følt det nødvendigt, at gøre flere af politikerne til ubarmhjertige crimelords der, uden at blinke, får likivideret uskyldige til højre og venstre (
Borgemesteren har sågar sin egen private hitman
). Det tog mig desværre en del ud af seriens ellers gribende univers.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#4 Outbound Sith 11 år siden

Desværre blev serien cancelled i tirsdags...

Anmelderen skrev:
Kanes smukke assistent, Kitty ("Beverly Hills 90210"-stjernen Kathleen Robertson, som demonstrerer et hidtil uset og stort patværk)...

Fixed! ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#5 misuma 11 år siden

Hopper straks på Netflix og checker den her badboy ud.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6 elwood 11 år siden

Sideshow Bob as Mayor? well he has tried that before.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 Gnug315 11 år siden

Det er en yderst moderne, veldrejet serie, hvori alting er top-solidt. Især Kelsey og Connie imponerer. Første sæson har en afslutning, jeg selv synes er det bedste afsnit nogensinde produceret - af noget TV show overhovedet!
Gravatar

#8 Lars.dk 11 år siden

Sæson 1 er den bedste men sæson 2 er heller ikke ringe. Synd det har lukke ned for den nu :(
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#9 Aggeri 11 år siden

Serien er absolut et must at se! Den bedste serie jeg har set i længe :)
Gravatar

#10 moulder666 11 år siden

Kruse (2) skrev:
Det er en meget flot, velproduceret og velspillet serie, men jeg må indrømme at jeg hoppede fra efter 4 afsnit. Den fænger simpelthen ikke nok, og kan slet ikke måle sig med de øvrige serier jeg har haft gang i for tiden("Breaking Bad" og "The Sopranos").


Ok? Jeg har ellers netop måtte melde fra ved Breaking Bad - ca. 2/3 inde i 2. sæson - det skyldes bestemt ikke skuespillet, men den evindelige "bliver han nu snuppet eller ej" blev bare kedelig for mig i længden.

Tror du, at "The Boss" vil være mere fængende, hvis man allerede har en forkærlighed for politiske dramaer?
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: