Mest klodset er dog filmens afslutning, der føles dybt utilfredsstillende – som om fortælleren blev afbrudt midt i en sætning. Det er egentlig ret sigende for et indslag, der på alle måder virker som en overflødig parentes i filmserien, og som man har så godt som glemt det øjeblik, man forlader biografen. “Hvad, vi gør, er fuldstændig nødvendigt,” snerrer Edward Norton beslutsomt. Det samme kan bestemt ikke siges om denne film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ericmase 11 år siden

Så den til forpremiere i går og jeg var også ret skuffet over denne film. Enig i NÆSTEN hvert ord jeg læste, men...:

"Der er også et par fine actionscener, og det er en lettelse at se, at Gilroy trods alt ikke på samme måde ligger under for den rædsomme, vildtrystende shaky-cam-skole, som de sidste to film fulgte hjerneløst."


Spørger man mig elskede jeg shaky-cam-skolen i de andre 2 sidste film! Det gjorde filmen og oplevelsen mere realistisk, mere nervepirrende og mere intens (om der er forskel på de to sidste ord jeg nævnte aner jeg ikke).

Filmen får til gen gæld 3/6 herfra.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 The Insider 11 år siden

Med al respekt for min kære kollega, så byder The Bourne Supremacy og The Bourne Ultimatum selvsagt på cinematography i verdensklasse :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 BN 11 år siden

The Insider (2) skrev:
Med al respekt for min kære kollega, så byder The Bourne Supremacy og The Bourne Ultimatum selvsagt på cinematography i verdensklasse :-)


+1
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4 Benway 11 år siden

#2 De er uden tvivl den perfekte illustration af, hvordan en hamster på kokain ser verden - der er så bare det lille minus, at de ikke skulle forestille at handle om en hamster på kokain. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#5 BN 11 år siden

Anmeldelserne (danske såvel som udenlandske) varsler ikke godt for den her film - de bedste karakterer ligger så vidt jeg kan se gennemsnitligt på 3-4 stjerner. Men ses skal den da.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 The Insider 11 år siden

#4, gad dæleme godt se en film, der skildrer verdenen gennem en kokainpåvirket hamsters øjne!
War. War never changes.
Gravatar

#7 bjarke 11 år siden

BN (5) skrev:
Anmeldelserne (danske såvel som udenlandske) varsler ikke godt for den her film - de bedste karakterer ligger så vidt jeg kan se gennemsnitligt på 3-4 stjerner. Men ses skal den da.


Well, jeg kunne sgu ret gode lige den. Bl.a. også det, at den turde dvæle ved stilheden og billederne i sig selv. Ikke mindst i filmens flotte første del ude i ødemarken. Jo vist, løjerne mister en smule momentum undervejs og snakken går, men det synes jeg for det meste opvejes fint af både et fængenede univers og gode biroller.

Jeg ser bestemt muligheder for nyt liv til serien - selvom dette måske ikke er en helt så tilfredsstillende oplevelse som Greengrass' film. Anbefaling her fra :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#8 Kyllingebenet 11 år siden

The Insider (6) skrev:
#4, gad dæleme godt se en film, der skildrer verdenen gennem en kokainpåvirket hamsters øjne!


Be careful what you wish for!
Gravatar

#9 BN 11 år siden

bjarke (7) skrev:
Well, jeg kunne sgu ret gode lige den. Bl.a. også det, at den turde dvæle ved stilheden og billederne i sig selv. Ikke mindst i filmens flotte første del ude i ødemarken. Jo vist, løjerne mister en smule momentum undervejs og snakken går, men det synes jeg for det meste opvejes fint af både et fængenede univers og gode biroller.

Jeg ser bestemt muligheder for nyt liv til serien - selvom dette måske ikke er en helt så tilfredsstillende oplevelse som Greengrass' film. Anbefaling her fra :)


"Snakken" var der også i de foregående film, og modsat Benway opfattede jeg ikke dette som en svaghed, men derimod som en absolut styrke, fordi alt det kynisk politiske og koldt bureakratiske derved blev sat i grel modsætning til det menneskelige/humane, som Jason Bourne søgte at genfinde gennem sin afstandtagen til Treadstone/Blackbriar, sit forhold til Marie og
sin undskyldning til det myrdede russiske politiker-ægtepars datter.


Jeg deler heller ikke Benways syn på Greengrass' brug af shaky-cam, som er et af de elementer jeg elsker ved 'Supremacy' og 'Ultimatum'.

Om jeg så må ende med at give Benway ret i hans øvrige kritikpunkter, må tiden vise.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 bjarke 11 år siden

BN (9) skrev:
"Snakken" var der også i de foregående film, og modsat Benway opfattede jeg ikke dette som en svaghed, men derimod som en absolut styrke, fordi alt det kynisk politiske og koldt bureakratiske derved blev sat i grel modsætning til det menneskelige/humane, som Jason Bourne søgte at genfinde gennem sin afstandtagen til Treadstone/Blackbriar, sit forhold til Marie og
sin undskyldning til det myrdede russiske politiker-ægtepars datter.


Jeg deler heller ikke Benways syn på Greengrass' brug af shaky-cam, som er et af de elementer jeg elsker ved 'Supremacy' og 'Ultimatum'.

Om jeg så må ende med at give Benway ret i hans øvrige kritikpunkter, må tiden vise.


...right on :) Desuden kan jeg sgu også ret godt lide Renner i rollen som superagent. Det kunne være cool, hvis han og Damon teamede sammen i opfølgeren...!
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk

Skriv ny kommentar: