Det hele er mere afrundet og afbalanceret end hos “Batman v Superman”. Men også mindre farligt. Mindre ambitiøst. Og når man ikke drømmer stort, så bliver det heller ikke uforglemmeligt. Eller katastrofalt. Men middelmådigt midt imellem. Der er ikke én scene, jeg tager med mig fra “Civil War”. Det er driftsikkert mere af det samme med en lovning om, at alle de mange i kulørte dragter snart vender tilbage igen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 danish99 7 år siden

Fed film der dog ikke helt når samme fede og mørke status som Batman vs Superman.
King
Gravatar

#2 The_Corrector 7 år siden

Det godt nok mange gange du bruger og i den her sætning Morten:

Iron Man imod Captain America. Og War Machine og Black Widow og The Vision og Black Panther og Spider-Man imod Winter Soldier og Scarlet Witch og Hawkeye og Ant-Man og Falcon.


Den gang jeg havde dansk i skolen, lærte vi altså at man skal bruge komma i stedet for "og" hele tiden, da det er ukorrekt dansk.
Gravatar

#3 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#2 Det har jeg også lært, men overtræder den her i et forsøg på at illustrere en pointe. Igen og igen og, ikk ;)
Gravatar

#4 The_Corrector 7 år siden

Morten Vejlgaard Just (3) skrev:
#2 Det har jeg også lært, men overtræder den her i et forsøg på at illustrere en pointe. Igen og igen og, ikk ;)


Kan godt se hvad du mener, men det stadigvæk dårlig journalistik, og dem finder man kun på Ekstra Bladet ^^
Gravatar

#5 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#4 Det er nu ikke journalistik, men kritik. Men du må alligevel naturligvis gerne synes, at det er dårligt. Præcis som jeg må synes det, jeg synes om 'Civil War' her.
Gravatar

#6 Stetso-G 7 år siden

Jeg tror, man har ofret noget af ambitionerne for de 'lækre' lokations for i stedet at kunne vise en tydelig arena, hvor det er mere synligt, hvem der kæmper mod hvem.
Det ville ikke have kunne lade sig gøre i f.eks. Snyders mørke og grumsede cinematografi.

Jeg tror, denne films største svaghed er, at vi er blevet vant til et tårnhøjt niveau fra Marvel.

Men det er i alle tilfælde en fucking god film, som jeg kun kan anbefale. Den formår både at stille intelligente spørgsmål, vise følelsesmæssigt format og stole på sit publikum.
Gravatar

#7 MadsFalk 7 år siden

Jeg vil også til værd en tid vælge et solidt narrativ og gennemført action fremfor en ambitiøs men utrolig rodet film som, på trods af enkelte stærke scener, har flere plothuller end en Schweizerost. Og før nogen råber Marvel Fanboy, har min favorit superhelt altid været Batman. Han lykkedes fint i BvS (selvom jeg nok har svært ved at se hvordan så bitter og udbrændt en Batman skal fungere som leder for Justice league) men resten af filmen var noget rod fra start til slut, desværre.
Gravatar

#8 Kviesgaard 7 år siden

Har ikke set Batman v Superman, men har til gengæld set en masse anmeldelser med mere af den, hvorfor jeg valgte det sikre og holdt mig langt væk. Måske også fordi jeg endnu ikke er kommet mig over den gedigne skuffelse til Man of Steel.

Captain America: Civil War nød jeg til gengæld i fulde drag, og finder den noget bedre end Avengers: Age of Ultron.

Somme tider er mindre mere.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#9 Geekalot 7 år siden

Var nu fuldt ud tilfreds med Batman vs Superman og glæder mig meget til den kommer med 30 min mere :) Civil War venter jeg nok med til næste weekend da de horder af folk nok har fået styret deres lyst til at se den der, mindre folk i biffen = bedre oplevelse :)
Gravatar

#10 Kviesgaard 7 år siden

#9

Alternativt, hvis muligt, så snup en eftermiddagsforestilling.

Det gjorde jeg i går kl. 13.30. Her var der kun en beskeden mængde folk i salen. Noget der passede godt i mit kram.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: