Det er dog ikke blot Selicks formidable visuelle talent, der betager, men ligeså vel hans evner som historiefortæller. I en tid, hvor animationsfilmene får et højere og højere tempo, er det vidunderligt at opleve en film, der har modet til at dvæle ved sin egen fortælling og bruge tiden på at opbygge atmosfæren effektivt.

Selve beretningen er besættende. Undervejs havde jeg følelsen af, at den frigjorde en eller anden blokeret erindring. Måske er det blot den barnlige følelse af at være konfronteret med en uoverskuelig verden, som man fornemmer dækker over noget andet, eller måske er det advarslerne om ikke at tage imod gaver fra fremmede. Det er under alle omstændigheder en fortælling, der er som født til formatet. Her blomstrer historie og animation vitterligt sammen i skøn forening, der perfekt formidler skabernes vision. Og hvilken herlig gal og urovækkende vision, det er.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 rubberdub 14 år siden

Tænk sig at være født efter stopmotionens død... det er sgu lidt synd...
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#12 evermind 14 år siden

Nogen, der ved, hvor i hovedstadsområdet (eller bare på Sjælland) den både vises på originalsproget og i HD?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#13 Slettet Bruger [3963669762] 14 år siden

Palads viser den med original tale i 3D hver aften. Om det er HD ved jeg ikke.
Gravatar

#14 evermind 14 år siden

Sejt! Det vil jeg bestemt overveje.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#15 loki 14 år siden

I er så ha-ha-sjove... grafikken virker specielt ikke flydende i starten sammenlignet med f.eks. Pixar, DreamWorks og henimod slutningen blev den unødvendig opskruet; det passede ikke til filmen. Hvis i er af en anden mening så fint, intet problem.
www.peakoil.dk
Gravatar

#16 rubberdub 14 år siden

Ja, grafikken... (Ô.o)
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#17 Yoda 14 år siden

#15

Hvad dælen mener du med "grafik"?
Coraline er stop motion!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#18 evermind 14 år siden

Så stopper jokesne!!!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#19 PredatorX 14 år siden

#15

Nu bliver jeg altså lidt nervøs..
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#20 Bony 14 år siden

Det her må være skjult kamera!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: