Det er dog ikke blot Selicks formidable visuelle talent, der betager, men ligeså vel hans evner som historiefortæller. I en tid, hvor animationsfilmene får et højere og højere tempo, er det vidunderligt at opleve en film, der har modet til at dvæle ved sin egen fortælling og bruge tiden på at opbygge atmosfæren effektivt.

Selve beretningen er besættende. Undervejs havde jeg følelsen af, at den frigjorde en eller anden blokeret erindring. Måske er det blot den barnlige følelse af at være konfronteret med en uoverskuelig verden, som man fornemmer dækker over noget andet, eller måske er det advarslerne om ikke at tage imod gaver fra fremmede. Det er under alle omstændigheder en fortælling, der er som født til formatet. Her blomstrer historie og animation vitterligt sammen i skøn forening, der perfekt formidler skabernes vision. Og hvilken herlig gal og urovækkende vision, det er.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Nicki52 14 år siden

#30
Jeg har ihvertfald skrevet den, så ja.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#32 Ericmase 14 år siden

#31 Godt stykke arbejde. ;)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#33 Nicki52 14 år siden

#32

Tak, den tog også et stykke tid.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#34 Ericmase 14 år siden

#33 Det kan jeg godt se! :D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#35 Vaelte 14 år siden

Jeg synes, at det er en god film, og jeg er helt vild med stopmotion.. Men jeg var en lille smule skuffet over historien. Der kunne godt have været lidt mere guf på..
Brains?!
Gravatar

#36 wimmie 14 år siden

Enig med anmeldelsen - flot og dejlig dyster film :)

5½/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#37 duuk74 14 år siden

Flot film, der dog føles noget formularisk. Lidt tynd nogle steder, og den er ikke på højde med Pixar's ny-klassikere, men den holdt dog min interesse fanget indtil filmen var slut.

Et lille 7-tal får den fra mig.
Og fedt at der stadig findes stop-motion film
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#38 Its Ye Boi 6 år siden

meget god film. kunne lide historien, animations teknikken og at det er stopmotion. 6/6
Gravatar

#39 SXXXXX 6 år siden

duuk74 (37) skrev:
Flot film, der dog føles noget formularisk. Lidt tynd nogle steder, og den er ikke på højde med Pixar's ny-klassikere, men den holdt dog min interesse fanget indtil filmen var slut.

Et lille 7-tal får den fra mig.
Og fedt at der stadig findes stop-motion film

Its Ye Boi (38) skrev:
meget god film. kunne lide historien, animations teknikken og at det er stopmotion. 6/6

Gravatar

#40 SXXXXX 6 år siden

Its Ye Boi (38) skrev:
meget god film. kunne lide historien, animations teknikken og at det er stopmotion. 6/6

ha

Skriv ny kommentar: