Efter adskillige års tomme løfter og løse rygter er Søren Faulis “De skrigende halse” omsider ude på dvd. Den 20 år gamle kultfilm er simpelthen en kæmpe fornøjelse – gennemsyret af veloplagte præstationer og geniale, grinagtige replikker, som man tager sig selv i at citere i ugevis. De færreste havde formentlig forventet, at “De skrigende halse” ville se fantastisk ud på dvd, men billedsiden plages af flere fejl, som snildt kunne være undgået. Det er også en stor skam, at skiven ikke rummer noget ekstramateriale, men uanset om man aldrig har set filmen eller er en ekstremt dedikeret fan, bør man opsøge udgivelsen, for “De skrigende halse” er vitterligt en af nyere tids morsomste danske komedier. Derfor havde den også fortjent en noget bedre udgivelse.

Se også: Filmz TV møder “De skrigende halse”-bagmændene

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 danish99 11 år siden

Elendig gang skidt
King
Gravatar

#2 Outbound Sith 11 år siden

Come on, danish-drengen! Det mener du jo ikke... :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#3 MOVIE1000 11 år siden

Outbound Sith (2) skrev:
Come on, danish-drengen! Det mener du jo ikke... :)


Tror måske der skulle stå "Elendig gang skridt" istedet?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4 keitel 11 år siden

Kronborg: Vi må hellere kigge på den forhudsforsnævring.
Ronnie: Det er 15 år siden Doktor Kronborg.

Faktum: Den sjoveste komedie der nogensinde er lavet herhjemme, og synes man ikke den er sjov er man en wimp og har ingen humor.!
Gravatar

#5 Thomsen 11 år siden

+1!

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#6 Thomsen 11 år siden

Der står, at den er optaget på video. Ved vi, hvilket format? Jeg har altid troet, at den var skudt på 16mm, som så mange andre af DR's dramaproduktioner.

Kvaliteten ser godt nok også skidt ud. Den ene version har problemer med interlacing. Den anden har tydeligvis fået alt for meget DNR. :-(
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#7 The Insider 11 år siden

Jeg troede egentlig også, før jeg så filmen, at den var blevet skudt på 16mm, men Fauli bekræftede, at den var blevet skudt på video. Jeg går ud fra en form for Digibeta og formentlig i PAL.
War. War never changes.
Gravatar

#8 Slettet Bruger [3464588371] 11 år siden

Ud fra billederne, venter jeg i hvert fald med at købe, indtil den er langt nede i pris. 150+ kr. for en film på lidt over en time og en billedkvalitet, der ikke ligefrem er i top, samt en barebone udgave.. tja, ikke til mig. :)
Gravatar

#9 Thomsen 11 år siden

Det samme her. Jeg har stadigvæk den gamle vhs liggende på loftet (vistnok det eneste bånd, jeg har tilbage), og jeg genså den sidste år, så det haster ikke.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#10 Snaden 11 år siden

En fremragende lille film.

Den er også at finde bonanza, for folk som har heftige abstinenser.

Her!

Skriv ny kommentar: