Sacha Baron Cohen har nu fire spillefilm på samvittigheden som skuespiller/manuskriptforfatter, og hvor de to seneste (“Borat” og “Brüno”, hvis nogen skulle være i tvivl) virkelig var morsomme, fordi de i både stil og form var grænseoverskridende i en nærmest uforsvarlig grad, så er “Diktatoren” ikke andet end en simpel, plat komediefilm, der aldrig misser chancen for at lave en sexjoke med arabisk accent. Dog fungerer dens politiske satire overraskende godt, og så ser den samtidig nydelig ud på BD og lyder fremragende. Så har man mod på toilethumor og ligefrem en masse ekstramateriale med den slags, jamen så bør man bestemt tjekke “Dikatoren” ud på Blu-ray – men jeg springer dog over!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Michael Andersen 11 år siden

Så har man mod på toilethumor og ligefrem en masse ekstramateriale med den slags, jamen så bør man bestemt tjekke "Dikatoren" ud på Blu-ray - men jeg springer dog over!


Jamen hvem har så anmeldt den?

:P
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 11 år siden

#1 Haha, jeg tænkte det samme!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 filmzkim 11 år siden

Brüno var elendig, og den her ser ikke meget bedre ud, så jeg springer helt bestemt over.
Gravatar

#4 Ericmase 11 år siden

Filmzkim (3) skrev:
Brüno var elendig


Fuldstændig enig! Ekstremt dumsindet film.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#5 Batsy 11 år siden

Bruno var okay til tider alt for plat, til tider genial og til tider hysterisk morsom, men slet ikke så genial som Borat.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#6 elitehater 11 år siden

Kunne ikke være mere uenig, The Dictator tager virkeligt fat på nogle emner der gemmes væk under et slør af demokrati..

Denne bemærkning synes jeg er utrolig modig/korrekt, ikke kun for USA men for hele "the good guys"

Why are you guys so anti-dictators? Imagine if America was a dictatorship. You could let 1% of the people have all the nation's wealth. You could help your rich friends get richer by cutting their taxes. And bailing them out when they gamble and lose. You could ignore the needs of the poor for health care and education. Your media would appear free, but would secretly be controlled by one person and his family. You could wiretap phones. You could torture foreign prisoners. You could have rigged elections. You could lie about why you go to war. You could fill your prisons with one particular racial group, and no one would complain. You could use the media to scare the people into supporting policies that are against their interests.


Anmelderens brug af "mellemøsten" I stedet for Afrikas horn, Nord øst Afrika eller andet burde vel sige alt.

Desuden er filmz anmeldere godt nok en omgang lokum efterhånden. Personlig bias skinner igennem flere anmeldelser.
Gravatar

#7 The Insider 11 år siden

Jeg var personligt også vild med "Diktatoren", men hvis du med "personlig bias" mener "personlig mening", så skinner det igennem i alle anmeldelser i alle medier.
War. War never changes.
Gravatar

#8 Brodersalsa 11 år siden

Forsigtig Johan, du skulle nødig føle EliteHater's vrede! Han er jo trods ret god indenfor sit felt!
Gravatar

#9 The Insider 11 år siden

Noteret! Det er selvfølgelig også et brugernavn, der forpligter!
War. War never changes.
Gravatar

#10 Kyllingebenet 11 år siden

Jeg har den til at ligge på iPad'en, men har ikke orket at se den, men det kan være at jeg skulle give den en chance her i weekenden, når jeg får besøg af en af mine kammerater. Kunne forestille mig ,at det er en film man gerne ser med ligesindede.

Skriv ny kommentar: