Don Jon er en imponerende debutfilm, der sætter spot på vores forhold til kærligheden og vores egoistiske tendens til at forvente, at andre mennesker bare skal facilitere vores egne drømme. Den anbefales varmt til alle i et parforhold, men se den kun med din kæreste, hvis du er indstillet på at diskutere resten af aftenen i stedet for at tilbringe den i soveværelset.

Se også: Filmz TV: “Don Jon”-interview med Joseph Gordon-Levitt!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 10 år siden

Jeg er som Johnny også begejstret for filmen - om end ikke til 5 stjerner - giver selv 4 ud af 6 stjerner. Ikke desto mindre er det virkelig veloplagt og vittig film, der både satirisk, med fint drama og et godt øje for kærligheden er en skøn omgang kærlighedstagfat.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 10 år siden

Nu er det lang tid siden, at jeg har set den. Dengang gav jeg den 4/6, men jeg må erkende, at den har rumsteret lidt i underbevidstheden, så jeg er muligvis enig i, at den skal op på 5/6. Den tåler dog gerne et gensyn, og så ved jeg det nok lidt bedre.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 qel-droma 10 år siden

Også en svag 5'er ud af 6 herfra. God satire med hjerte og ikke så berøringsangst som det gængse Hollywood. Syntes ikke helt slutningen formåede at runde filmen rigtigt af for mig, men når det er sagt så var der rigtig mange andre ting, som var lige i øjet på en meget effortless måde. God debut til Hr Gordon-Levitt.
Are you not entertained!?!
Gravatar

#4 Mikkel Abel 10 år siden

Rigtig fed debut. Stilistisk er den mega fed og brugen af den repetitive montage klipning fungerer absolut efter bedste hensigt. Den var noget mere "explicit" end jeg havde regnet med, hvilket var rigtig fedt taget emnet i betragtning, og cool at JGL ikke har ladet sig dominere for meget af hensyn til filmens rating. Historien er cool og har noget på hjerte, og Don Jon karakteren var for mig rigtig interessant. Den sidste halve time af filmen løber dog lidt i tomgang, og Julianne Moores karakter virkede slet ikke for mig, mere specifikt slutningen. Var også overrasket over, at den slet ikke var så komedie-orienteret som traileren giver udtryk for, men det gjorde mig slet ikke noget. JGL spiller rigtig godt og den italienske(måske lidt stereotypisk?) portrættering virkede faktisk ganske fint for ham. Scarlett Johansson er åndsvagt lækker som altid, jeg håber dog aldrig hun bruger den accent igen.

Da jeg forlod biografen var jeg på en bestemt 5'er, men tror jeg ligger på en solid 4'er nu. Der var bare et eller andet ved den sidste halvde time som ikke virkede..
Men rigtif flot debut, glæder mig til Levitts næste træk.
I saved Latin. What did you ever do?

Skriv ny kommentar: