Det skulle da lige være, da Ulrich Thomsen og Nicolas Bro tager makeup og paryk på for at snyde sin lejemorder. De ligner to ukrainske ludere, der har medvirket i et biluheld, siger russeren. Den grinte jeg heller ikke af, Bornedal. Og jeg har glemt den længe inden år 2034.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 rauhe 7 år siden

Jeg har egentligt altid haft det indtryk at Bornedal var en af stjerneinstruktørerne i DK, men de få tinge han er kendt (positivt) for, er IMHO primært "Nattevagten" og sekundært "Charlot og Charlotte" (som jeg var glad for).
Resten af det han har lavet er ikke specielt godt, og heller ikke denne film, lader det til.

Jeg er kommet frem til at jeg synes han er meget overvurderet.

Note: Det skal lige siges at jeg ikke har set "Dræberne fra Nibe", samtidigt droppede jeg 1864 efter 3 ufatteligt skuffende afsnit...
Gravatar

#2 torinst 7 år siden

Gå straks i biffen og se 'Dræberne fra Nibe'. I vil næppe fortryde, for den er et mesterværk i danskhed - ingen dansk komedie har fået mig i et grineflip før og det kunne dette episke værk. Den er kompromisløst skræddersyet til vores særegne humor.
Gravatar

#3 MHP 7 år siden

I guder hvor er det dog patetisk!
Utroligt som folk lader sig forlede af hetz og dårlig omtale.
Bornedal er blevet prygleknabe i medierne efter "1864", serien som alle havde en mening om, men de færreste så. I stedet vælger folk at tro på det crap som formiddagsaviserne disker op med, fordi de konstant leder efter et nyt offer at køre på!

Det er til grin. Selv en bruger i dette forum, har ikke engang set filmen, men vælger at blot at konkludere at Bornedal er overvuderet. Patetisk og fuldstændig latterligt.
Folk falder i med begge ben. Det er Jørgen Leth om igen. Folk er imod, fordi de får at vide de skal være imod.

Nu har jeg set filmen, og den er hylende morsom! Hele salen skreg af grin flere gange. Det er kulsort humor og med sofistikerede meta-lag af groteske indfald. 5/6 herfra.

Anmeldelsen kalder filmen en kopi af Blikende Lygter. Silke noget vås. Det er en grotesk komedie og det er muligt Blikende Lygter var den første af sin slags herhjemme, men det bliver efterfølgende film i samme genrer altså ikke hverken kopier eller dårligere af.

Gå i bio og få jer et godt grin. Og skid så hul i at Bornedal nu er mediernes yndlings-mobbe-offer. Befolkningen burde vide bedre, end at tro på den slags vås. Tænk dog en tanke selv engang imellem, i stedet for at lade jer forføre af pressens nossens!
Gravatar

#4 rauhe 7 år siden

#3
Det er til grin. Selv en bruger i dette forum, har ikke engang set filmen, men vælger at blot at konkludere at Bornedal er overvuderet

Jeg synes da egentligt jeg underbyggede vurderingen af Bornedal ret godt?! Hvis du læste det igennem, så du hvad jeg mente om noget af hans tidligere produktion, og hvad jeg mener om det han har lavet på det sidste.

Patetisk og fuldstændig latterligt.
du brokker dig over at jeg og anmeldelserne ikke er seriøse, men du mener selv du er?
Gravatar

#5 Justin 7 år siden

Filmen har da et par sjove scener, men er da også det :(
og henvisningen til Ondskabens øjne, er helt klart den jeg husker bedst

men ville aldrig anbefale noget af tage ind og se den,

Skriv ny kommentar: