Selv om Tom Cruise ligner Tom Cruise, så stod min fordom ikke i vejen for denne uforpligter af en film, der er, hvad den er. Men det er næsten umuligt at savne dybde og refleksion, når man er så godt underholdt, som jeg var. Doug Liman kan det skidt. Og med undtagelse af en slutning uden kant, så sætter filmen næsten ikke en fod forkert. Fik jeg nævnt, at der er robotdragter, der omdanner soldaterne til masseødelæggelsesvåben?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 9 år siden

Hell yeah - jeg er sgu også begejstret for den. Medrivende og pokkers fede krigsscener. Så på trods af lidt ujævnheder, så er Tom Cruise i kropsforstærkende skelet og med raketter på ryggen for vild. Jeg giver den også 5 ud af 6 stjerner.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 stav 9 år siden

Også 5/6 herfra. Begge hovedrolleindehavere fungerer og gør det godt, og filmen er godt sammensat med et passende antal gentagelser af visse sekvenser pga. tidsperspektivet og god veksling mellem første og senere versioner af forskellige begivenheder - jeg nåede vist slet ikke at tænke "KOM NU VIDERE!!" undervejs men tværtimod, at der var et fint flow i handlingen.

I starten var jeg en smule skeptisk, fordi det føltes lidt for meget som Groundhog Day (Alien) War Edition, men filmen formår dog at løsrive sig fra det og blive sin egen med en nogenlunde velfungerende omend knap så dyb historie. Der var enkelte tåkrummende replikker, og afslutningen (efter klimaks) virkede ikke helt sammenhængende for mig, men det er ikke noget, der for alvor trækker ned.
Gravatar

#3 Slettet Bruger [4120651585] 9 år siden

Ja, den kan bestemt anbefales, jeg var godt underholdt.
Gravatar

#4 theassociate2010 9 år siden

5/6 herfra også - sublim action og faktisk ret komisk på den fede måde flere steder. Rigtig fed sommeraction.
Gravatar

#5 David Munch 9 år siden

Darn, 4 gange 5/6 indtil videre.. Måske den alligevel skal ses i bio?

Er træt af Cruise altid laver det samme, men det er jo altid velproduceret, det må man jo give ham..
Gravatar

#6 Ispep 9 år siden

Ganske underholdende sommerblockbuster med et effektivt plot og høj underholdningsværdi. Action og Tom Cruise er altid garanti for en acceptabel underholdning. Instruktør Liman har godt styr på historiens præmis, som har en tilpas mængde gentagelser. Godt fortalt film. Jeg var desværre ikke imponeret over de rodede og tæt klippede actionsekvenser. Enkelte sekvenser vækkede minder om noget fra "Saving Private Ryan" men kvalitetsmæssigt er det meget langt fra Spielbergs sublime øje for kampscener. Cruise og Blunt er fine sammen uden at man finder dem interessante som figurer. Men altså, ganske fin omend temmelig forudsigelig actionfilm, som underholder - men hurtigt glemt igen.

7/10
Gravatar

#7 moulder666 9 år siden

Hmm - havde 100% regnet med, at den blev et flop - men så kunne det da godt være, at den skal ses i biffen alligevel...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 9 år siden

moulder666 (7) skrev:
Hmm - havde 100% regnet med, at den blev et flop - men så kunne det da godt være, at den skal ses i biffen alligevel...


Jeg tror godt, du kan regne med at den flopper med det enorme budget, men nu må vi se.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 KasperBS 9 år siden

Kunne rigtig godt lide den....5 ud af 6 stjerner herfra:)
Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 9 år siden

Der må sgu da være nogen af jer, der ikke kan lide filmen?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: