I det store hele er “Elitepædagogen” lige så tåbelig som dens danske titel. Den er forudsigelig hele vejen igennem, for selvfølgelig ender børnene med at elske den muskuløse soldaterbøf. Hans strenge militære disciplin falder ikke i god jord med det samme, men børnene indser hurtigt, at hvis man bare gør som han siger, så skal alt nok gå godt. Den skrækkelige moral, der bliver presset ud gennem sidebenene i filmens forløb, er bare alt for meget. “Elitepædagogen” er ikke en film lavet til folk, der kan tænke bare det mindste selv. Og børnene, nej, de kan sandelig underholdes meget bedre end med dette makværk.

Det man kunne frygte er, at denne film er startskuddet til at Vin Diesel nu vil til at bløde sit image lidt op, og at han måske – 7-9-13 – laver flere komedier. Hvis man bare så kunne se filmen med den samme humoristiske distance man kan have når man ved man ser en dårlig film, men godt kan more sig alligevel, ville den slet ikke være så slem, men det er “Elitepædagogen” bare alt, alt for ringe til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-hj 18 år siden

woaw jeg kunne ikke være mere enig med anmelderen, må indrømme at jeg så hele filmen, men var tæt på et par gange at slukke for den :)

2 ting:

1. Den har den absolut hurtigeste start jeg endnu har set og [Spoiler]
det har en negativ betydning for filmen, for da faderen dør i starten, føler man ikke rigtig nogen sorg, da han kun har medvirket i filmen 1 minuts tid.


2. Er det kun mig eller kan vin diesel bare ikke spille ordeligt skuespil? selv i xxx som jeg syntes er hans "bedste" film, er han ikke særligt god ? (skal lige siges jeg ikke har set The Chronicles Of Riddick)
Gravatar

#2 elwood 18 år siden

Pitch Black er nu min favorit, hehe den er kult.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 filmz-d4||3 18 år siden

Sys han spiller kanon godt sim Riddic, både i Pitch Black og Chronicles Of Riddick
Gravatar

#4 filmz-Exitium 18 år siden

2# uh! hvad med Dark fury? eller det er jo ikke et kult! Min favorit kult er Bad Taste
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#5 elwood 18 år siden

hehe min 1. plads kult film er self The Blues Brothers, men Picth Black er også det jeg betegner som en kult film, det gik den hvertfald hen og blev.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Diesel yder da en hæderlig præstation i Saving Private Ryan...
Men nogen stor skuespiller er han ikke just - lader også til at Elitepædagogen er en værre omgang hø (som forventet). Stakkels dig, Helle, at du måtte sidde igennem den hele :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#7 filmz-kloister 18 år siden

Tak, - den var slem at komme igennem. Men som anmelder kan man jo ikke tillade sig at gå sin vej midt i forestillingen. Bare Vin Diesel i fremtiden holder sig til det han øøh ... kan, og det er jo så ikke komedie.
"I've had it with these motherf***ing snakes on this motherf***ing plane"
Gravatar

#8 e-male 18 år siden

Jeg synes, det lyder som den type film, man har brug for se lige efter, at man har været til eksamen, hvor man mest af alt trænger til, at ens hjerne går i dvaletilstand.

Ikke for at lyde sadomasochistisk, men det kunne være man skulle se den ;)
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#9 filmz-Bruce 18 år siden

Ser stadig frem til hans eksamen, som gangsteren Giacomo 'Fat Jack' DiNorscio i Sidney Lumets (12 angry men, Dog Day Afternoon, Serpico) film "Find Me Guilty". Her får vi det endegyldige bevis.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 Bohemian 18 år siden

Havde sgu ikke troet at den var så dårlig...ærgeligt..
Free in serenity.

Skriv ny kommentar: