“Flight” er virkelig solidt filmhåndværk, der dog aldrig kommer helt op at ringe igen efter den gode start, som til gengæld er hele biografturen værd! Karismatiske Denzel Washington flankeres af fremragende birolle-præstationer fra Bruce Greenwood og Don Cheadle, som er med til at holde filmens anden del oppe, men de kan ikke forhindre, at den kommer til at føles en anelse for lang. I sidste ende skulle der ikke meget til, før filmen havde fløjet en stjerne mere hjem.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 The Vossen 11 år siden

Den havde fået 5 stjerner fra mig. Uhyre god film.
Gravatar

#2 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Men dør Allan Simonsen?
Doctor Last Warning
Gravatar

#3 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Hov forkert tråd, troede jeg var i Skytten :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#4 Kyllingebenet 11 år siden

Uha, jeg glæder mig virkelig til at se denne her, er storfan af Denzel, så det bliver nice at se ham i en god rolle igen.
Mental striptease..
Gravatar

#5 Ispep 11 år siden

Helt enig i dommen. Det er en solid film, men jeg har svært ved at juble og tildele filmen mere end 4/6. Slutningen fandt jeg dog irriterende. Zemekis er for mig helt klart bedre i den mere eventyrlig genre end decideret drama. Både denne og især Forrest Gump er yderst banale film, som måske nok underholder til vis grad, men ikke givende eller særligt dybe.
Gravatar

#6 Buck Rogers 11 år siden

Enig i karakteren. For lang og forudsigelig i 2. halvdel, og John Goodman er, om ikke fejlcastet, så skrevet helt forkert i forhold til resten af persongalleriet. Men Washington er fremragende, og filmen har bestemt sine intense øjeblikke.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#7 Ispep 11 år siden

#6

Ja, Goodman virkede mig påtaget.
Gravatar

#8 bjarke 11 år siden

Endnu en god anmeldelse Thomas, thumbs up :) Giver den også selv 4 stjerner.Denzel Washington er ganske enkelt fremragende, både charmerende og ynkelig. Sådan.

Men ja, selvom John Goodman er god som dealer, falder hans karakter lidt ved siden af situationens alvor. Men så absolut et solidt med ofte medrivende drama.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#9 MTK 11 år siden

Jeg lander nok også på 4 stjerner (no pun intended). Dejligt at se en klassisk velfungerende spændingsfilm, der dog desværre bliver erstattet af et noget fortegnet karakterstudie i anden halvdel, hvor Denzel Washington heldigvis stadig formår at bære meget af filmen.

PS: #8 Jeg fik et chok da Information havde et helsides interview med dig i dag. Det er skræmmende når internettet pludselig dukker op i dagbladene. En fin artikel forresten!
Gravatar

#10 dslacker 11 år siden

God anmeldelse, der dog undlader filmens største problemer:
At man skal finde "gud" for at komme ud af alkohol/narko-misbrug. Filmen forsøger i starten at være kynisk omkring det i scenen med kræftpatienten og og scenen med den skøre co-pilot og hans kone, men i slutningen og nøglescenen i retssalen går det helt galt.
Filmen undlader også fuldstændig at forklare hvorfor Denzel er blevet sådan en hardcore misbruger. Når det er sagt så er det dog en fantastisk præstation af Denzel og helt fortjent at han var nomineret.
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440

Skriv ny kommentar: