Disney har længe måttet se til fra sidelinjen, mens Pixar har vist, hvordan man i dag gør det, som Disney frem til og med 90’erne var mestre i: at producere film af høj, høj kvalitet for børn i alle aldre. Opskriften har været opfindsomhed, uforudsigelighed og elskelige karakterer. Og selvom det gamle mastodont-selskab har vist gode takter med “Bolt” og “Vilde Rolf”, så er det først med “Frost”, at de for alvor har knækket koden. Visuelt er den fantastisk (animationsfilm skal ses i 3D!), og soundtracket rummer kommende klassikere. Det her er uden tvivl en film, der kan optø ethvert forfrossent hjerte!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Høegh 10 år siden

Pixar = Disney
Disney = Pixar
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#2 misuma 10 år siden

Jeg synes de viste vejen med Tangled.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#3 Giraffen 10 år siden

Jeg var også positivt overrasket over "Tangled", så jeg skal helt sikkert også se "Frost" på et eller andet tidspunkt.
Gravatar

#4 David Munch 10 år siden

Hold da op, med den her anmeldelse vil jeg da se frem til at se Frost engang i fremtiden..
Gravatar

#5 wiseguy 10 år siden

Ska ind og se den med ungerne mellem jul og nytår. Jeg var helt pjattet med Tangled, men jeg er også lidt spændt på hvor meget copy/paste der er fra Tangled. Man ku godt blive lidt bekymret når man ser traileren.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#6 X&O 10 år siden

Jeg hører også til dem der synes at både Bolt, Tangled og Wreck-it-Ralph var gode.
Gravatar

#7 ThomasArnt 10 år siden

Okay jeg overgiver mig.

Frost ( eller Frozen) er Disneys bedste tegnefilm siden 90erne. Et rigtigt eventyr med prinsesser, dødsfald, naivitet, kærlighed, forræderi, kamp, spænding, magi, karakterer man kan holde af, ikke for mange ligegyldige sange og vigtigst af alt, så er der ingen fladpandet ironi, talende dyr og referencer til nutidige popkultur (det virkede KUN i Aladin).
Et rigtigt eventyr.

En klassiker? måske
Gravatar

#8 Sweetiebellefan 10 år siden

Jeg ser frem til filmen.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#9 X&O 10 år siden

Har netop set filmen, og er meget positiv, selvom jeg dog vil rate den på højde med Tangled. Jeg forstår i al fald ikke hvorfor Mulan sættes som den sidste 'gode' Disneyfilm fra 90'erne, da Tarzan i mine øjne var langt mere gennemført.
Gravatar

#10 Fredag 10 år siden

Tarzan vil jeg også påstå var ret vellykket og den havde bestemt en del af de kvaliteter som de bedste Disney tegnefilm også besidder.

Skriv ny kommentar: