Det er dog ærgerligt, at den her manga-filmatisering ikke tør at skræmme nogen væk. Major er forvandlet til vestligt hvid i Scarlett Johanssons sælgende skikkelse, imens de store spørgsmål om minder og menneskelighed også får en dumforklarende voice over med til slut – præcis som den første “Blade Runner”, inden den siden blev klippet god. Tør man håbe på et “Director’s Cut in the Shell”? Med en pointe om, at det regner – altså er jeg.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 theassociate2010 7 år siden

Er der nogen der kan fortælle om der er spoilers i anmeldelsen? :D
Gravatar

#2 Mejse 7 år siden

mindst 8235 spoilers :P
Gravatar

#3 Zyphax 7 år siden

Tror desværre aldrig denne kan klippes god, så skal det meste af filmen skydes om :(

Stor skuffelse, værste hollywood-voldtægt jeg længe har set. De har taget karaktererne, det visuelle og nogle af de ikoniske klip og fuldstændig skrottet den originale historie og skiftet den ud med det mest forudsigelige Bourne-krimi-kopi-plot som efterhånden er set utallige gange før. Der er ingen spænding i manuskriptet, det hele bliver forklaret og fordummet så alle er med.

Og det er så synd, idet historien fra det originale mesterlige forlag er langt bedre og mere interessant. Jeg må til kiropraktoren som det første imorgen og få rettet mine tæer ud igen, efter at måttet have overværet dette pivringe misbrug :(

Jeg forstår dog ikke helt at der i anmeldelsen hævdes at Ghost in the Shell lader sig inspirere af The Matrix, idet at det jo er den helt anden vej omkring, The Matrix var kraftigt inspireret af anime-filmen fra 1995, både tematisk og visuelt. Der er visse ligheder med Blade Runner, men også væsentlige forskelle, idet Ghost in the Shell er dybere i sine pointer omkring sjæl, minder, bevidsthed, og så inkluderingen af internettet som en forlængelse af ånden.

Ghost in the Shell anno 1995 var et ganske originalt værk, det er denne "filmatisering" fra 2017 desværre ikke...
Gravatar

#4 Justin 7 år siden

Utrolig smuk dejlig og vidunderlig film
Gravatar

#5 kblood 6 år siden

#3 Nu har jeg endelig fået set denne film og.. holy fuck? Hvad mener du?

Jeg ser det totalt modsatte. Synes de har gjort det mesterligt. Så vi overhovedet samme film?

******* Spoilers ****** Spoilers ****** Spoilers ****** Spoilers ****** Spoilers ******
Jeg mistænker at du ikke kender så meget mere til Ghost in the Shell end den første film? I denne historie har de blandet elementer fra meget mere af Ghost in the Shell, end bare den film. Mira, navnet de har givet hende, er hvad hun blev kaldt i en dubbede udgave, i stedet for Motoko. Kuze er navnet på en cyborg terrorist som Major jagter i Ghost in the Shell 2nd GIG serien, og hun kendte ham fra før hun fik sin nye krop.
****** Spoilers ****** Spoilers ****** Spoilers ****** Spoilers ****** Spoilers ******
At nettet er en forlængelse af sjælen bruger de da en del i denne film, specielt i slutningen hvor Kuze fortæller om at han har lavet sit eget netværk hvor man kan leve. Hvilket også er hvad det ser ud til Kuze gjorde i serien. Altså en 100% digitalisering af ens "ghost". I serien er de mere subtile om det end i denne film dog, vil jeg mene. Hele filmen prøver de jo at spørge "er det ens minder der gør en til hvem man er, eller ens handlinger?"
****** Spoilers ****** Spoilers ****** Spoilers ****** Spoilers ****** Spoilers ******
Samtidigt, så viser slutningen at alt hvad vi ser i filmen, er en prequel til filmen fra 1995. Der er en helt masse ligheder, men det lykkes dem stadigt at gøre det til Majors origin historie og samtidigt få det til at passe sammen med stort set alt source materialet. Hun har endda sit rigtige navn igen.
****** Spoilers ****** Spoilers ****** Spoilers ****** Spoilers ****** Spoilers ******
Gravatar

#6 Mejse 6 år siden

#5 ++++++++

Skriv ny kommentar: