Få gange i “A Good Day to Die Hard” fornemmer man en snert af den gnist, der gav originalen krudt i røven og ændrede actiongenren for evigt. Men den gnist bliver desværre hurtigt slukket igen, fordi instruktøren John Moore og manuskriptforfatteren Skip Woods ikke forstår, hvad de har med at gøre. De gode bemærkninger og den gemytlige atmosfære får aldrig frit løb, og i stedet for at koncentrere sig om manuskriptet, karakteren og humoren har Moore og Co. brugt 82(!) dage på at indspille filmens første biljagt. Hvis bare de havde brugt halvtreds af de dage på at raffinere drejebogen, havde “Die Hard”-seriens femte opus måske endt som en værdig fortsættelse i stedet for en kedsommelig brøler. ”Jeg har fået nok af det her lort”, siger en af skurkene midt under biljagten. Det har vi desværre også – kun tyve minutter inde i filmen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Batsy 11 år siden

:(


Kommer stadig til at se den, men tror sikkert jeg først for set den på BD, fordi jeg ikke har råd til en bif tur.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#2 Slettet Bruger [899314019] 11 år siden

Filmen ligger pt. på fantastiske 8% på Rotten Tomatoes. Kombineret med denne anmeldelse, tror jeg bare, at jeg gemmer de penge, en biografbillet koster, til en anden god dag/film.
Gravatar

#3 bjarke 11 år siden

Ja, man kan klart diskutere om det er en god 'Die Hard'-film eller ej, men som en omgang bumlet action, var jeg sgu godt underholdt. Som endnu et kapitel i serien, var det for mit vedkommende også en fin, om end forglemmelig tilføjelse. Det gør dog ikke McClanes løjer mindre underholdende :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#4 Hr. Nielsen 11 år siden

En af mine venner, som også har set den, sagde pudsigt nok at det var som om folkene bag ikke helt havde forstået, hvad der gjorde McClane speciel og at filmen var fattig på McClane charme. Så begynder at tro, at anmeldelsen her rammer plet, da den siger det samme. Han gav den dog en stjerne mere, selv om det næppe kan kaldes en anbefaling.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#5 Kviesgaard 11 år siden

Var inde og se den i mandags til svindel- ( / snig/ for ? ) premiere. Den havde sine øjeblikke, men jeg vil give anmelderen helt ret i, at den manglede den ingrediens, der udgør en rigtig Die Hard film. Især slutningen fandt jeg lettere antiklimatisk.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#6 Slettet Bruger [3357743589] 11 år siden

Urgh, ja, de anmeldelser får sgu nok mig til at springe filmen over i biffen. :(
Gravatar

#7 The Vossen 11 år siden

Man havde vel forventet at den ville få hug. Men fuck it! Jeg skal have mit actionfix.
Gravatar

#8 elwood 11 år siden

Billede 1
McClane Junior tog McClanes senior's kommentar, om at han kørte som en gammel kælling meget personligt... at han derefter forslog de ku forny Junior's Kørekort i Legoland, var dog dråben der fik bærgret til og flyde over.


Billede 2
McClane Remember no Russians hehe

Son Sighhhhh...

McClane So did I ever tell you about this time with Holly, where I was stuck in this Nakatomi building with this guy Hans and...

Son For the 106! time yes DAD!

McClane Okay okay, dum de dum hm hm, oh oh there was also this time, when i blew up a plane and then...

Son Yes Dad, you told that yesterday at diner, and then you told about this black dude and another evil who liked kiddie games, oh and let's not forget about the time with this Evil hacker that...

McClane Okay okay okay I get it, gjeee your hard to entertain son.

(Deep silence, for a moment...)

McClane Does anyone know why it's always the girl from ipanema, that they play in these elevators...

(No one answers...)

McClane ... hmm knock knock

Son Really dad? really?

McClane not letting it go Knock knock

Son Sighhhh okay, who's there?

McClane Yippie

Son Yippie who?

McClane Yippie-Kai-Yay, Motherfucker! Ahahahahaaa

Son (Anoying grunt) Grrrrrr

Not McClane Would someone just kill me, please, I can't take these two guys


Billede 3
Person in the phone ...but what I do have are a very particular set of skills; skills I have acquired over a very long career...

Yeah okay look ehm I think you got the wrong number I don't...

Person in the phone Skills that make me a nightmare for people like you...

Look look my wife is already giving nightmares so...

Person in the phone If you let my daughter go now, that'll be the end of it. I will not look for you, I will not pursue you. But if you don't, I will look for you, I will find you, and I will kill you...

Look I'm going to hang up now, good luck finding your Daugther.

Wife who was it hon?

Oh nothing, just just wrong number honey, just get back in the shower, and get ready, the McClanes are coming over for dinner
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 Slettet Bruger [3357743589] 11 år siden

The Vossen (7) skrev:
Man havde vel forventet at den ville få hug. Men fuck it! Jeg skal have mit actionfix.


Mener du "jeg" og ikke "man"?
Gravatar

#10 Benway 11 år siden

Jeg er meget enig i anmeldelsen. Overraskende skidt film og uden tvivl seriens foreløbige lavpunkt. Selv den klassiske Bruce Willis-charme er helt væk. Som nævnt ovenover i tråden virker det som, at filmskaberne slet ikke har forstået hele appellen ved John McClaine. Ærgerligt, når nu selv de mindre gode indslag i serien trods alt altid har haft en solid underholdningsværdi.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: