Desværre kommer “The Great Wall” også med dårligt nyt. En mur kan ikke holde det onde ude. Ondskaben finder altid nye veje. I stedet må du finde årsagen til den. Eller bare spænde noget krudt på et grønt monster, der så løber hen til de andre monstre, hvorefter Matt Damon sætter ild til hele lortet og redder dagen. 1-2-3: Matt Damon er en mur!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 ThomasArnt 7 år siden

Var det lige en spoiler til sidst??
Gravatar

#2 filmkorn.dk 7 år siden

Og så afsluttes anmeldelsen med en spoiler?! Fandme flot :-(
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#3 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#1 #2 En afsløring? Jovist. Men næppe nogen spoiler for folk, der har set mere end 10 film på et liv, at Matt Damon redder dagen. James Bond kommer også til at vinde i "Bond 25". Hvis man vil se 'The Great Wall' for handlingens skyld, så bliver man skuffet - det handler om grønne monstre, der angriber muren og Matt Damon. Hvilket heller ikke er en spoiler.
Gravatar

#4 Kalle Ferm 7 år siden

Men ligefrem beskrive hvordan den slutter? Er det virkelig nødvendigt?
Vist ved at være på tide at erkende at Filmz simpelthen har skiftet karakter. Sådan noget skete aldrig tidligere.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#5 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#4 Når der findes film som 'The Great Wall', ja, så er det.
Gravatar

#6 Lawman 7 år siden

@Morten, what?! Du giver simpelthen filmen skylden for, at ikke alene er det nødvendigt at spoile bare slutningen, men også hvordan den slutter? Det er simpelthen for latterligt. Frem for at undskylde over for dine brugere, så vælger du at komme med sådan en latterlig forklaring?
Gravatar

#7 Kalle Ferm 7 år siden

Vil det sige at så snart en film anmeldes under fire stjerner, så kan Filmz finde på at spoile afslutningen?
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#8 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#6 #7 Vi taler forbi hinanden. Det skyldes et definitionsspørgsmål. En spoiler er en oplysning, der ødelægger filmoplevelsen. Altså to spoil. Det har jeg ikke vurderet, er tilfældet. Har jeg afsløret, at den formulariske helt redder dagen til sidst? Ja, det kan og vil jeg ikke lægge skjul på.

Afsløring af oplysninger og at ødelægge en filmoplevelse er bare ikke det samme. Det er heller ikke en spoiler, at John Wick skyder og dræber en masse italienske gangstere. Men jeg afslører det. I den slags film findes fornøjelsen i, hvordan det ser ud, når et monster/gangster får hjernet hjernen ud - og det er svært at spoile. Det skal opleves.
Gravatar

#9 Lawman 7 år siden

Du kan jo ikke sidde og gøre dig til herre over, om det vil spolere oplevelsen for andre. Og du har ikke alene afsløret at det sker, du har også afsløret hvordan det sker.

Derudover er dit eksempel med John Wick jo overhovedet ikke sammenligneligt. Nej, det er ikke en spoiler at John Wick skyder og dræber en masse, det ved de fleste vel, da det er hvad filmen handler om. Det vil derimod være en spoiler, hvis du afslører hvordan filmen ender, og om John Wick redder dagen eller ej. Og det er jo netop hvad du gør med denne film... Men du kan ikke se det er galt, og vil ikke slette det fra anmeldelsen?
Gravatar

#10 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#9 Det gør anmeldere sig til herre over uge efter uge. Vi vurderer altid, hvad der er en spoiler eller ej. Og hvad vi vil afsløre eller ej. Ingen anmeldere har interesse i at ødelægge en oplevelse for nogen. Heller ikke jeg.

John Wick kan bestemt sammenlignes. Filmz har for længe siden skrevet nyheden om, at John Wick 3 er på vej - næppe uden John Wick, hvilket også står i anmeldelsen, hvilket naturligvis er ensbetydende med, at John Wick redder dagen. Det er aldrig overraskende for læsere af Filmz, som er garvede filmforbrugere. Og er ikke fornøjelsen i filmen, men hvordan alle disse gangstere får skudt hovedet af.

Skriv ny kommentar: