“Hitchcock” er en rigtig god film, der leverer et spændende indblik i en af historiens største instruktører og en medrivende iscenesættelse af skabelsen af en ditto skelsættende film. Krydret med fremragende skuespillerpræstationer og klassisk historiefortælling er “Hitchcock” en nydelse at se – både for folk uden det store kendskab til mesteren, men selvfølgelig især for fans. Går man ind med forhåbningen om at blive meget klogere på skabelsen af “Psycho”, og ønsker man at se en nøje rekonstruktion af den besværlige optagelse af brusebadsscenen, så bliver man desværre skuffet. Alt i alt er filmen lidt for overfladisk, men bestemt en biograftur værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BN 11 år siden

En god appetitvækker af en anmeldelse!

Men hvis man ikke vidste bedre skulle man næsten tro, at anmelderen var i tvivl om sin egen mening:

fra anmeldelsen:

Alt i alt er filmen lidt for overfladisk


fra resuméet af anmeldelsen på Filmz' forside:

Andreas skriver også, at filmen ikke er lidt for overfladisk.


;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2 elwood 11 år siden

Slutningen blir dog lige for komisk

Hvor han står og snakker om, hvad hans nye film mon skal handle om, og vupti så lander der en stor krage på hans skuldrer, det blev lige komisk nok, venter man til efter rulleteksterne, kommer der dog en mere vil jeg sige klassisk "slutning" i filmens ånd.


Men ja en ganske hygsom lille film, at jeg begriber, hvorfor den blev valgt som tøsetorsdag film, well det skyldes nok den promovering, som har fokuseret en hel del på hans forhold til sin kone, og vupti har biograferne tænkt, ahh en kærligheds historie, den skal på tøsetorsdag.

Scenerne som ledsager starten af filmen, og som der referes til gennem filmen, skulle dog være rigelig til og fjerne den fra den kategori.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 bjarke 11 år siden

Ja, en god anmeldelse, der fint indrammer filmens styrker og problemer. Jeg lander også selv på 4 stjerner, men var så absolut godt underholdt - en langt sjovere og mere liflig filmoplevelse end jeg havde ventet, og det er positivt ment :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#4 The Insider 11 år siden

#1, hermed rettet :-)
War. War never changes.
Gravatar

#5 Yellow-TV 11 år siden

Er lidt enig med anmelderen, da jeg så den igår, og fandt ud af at Kim Bochnier eller hvad nu hans efternavn var, så filmen den samme dag som mig, kan vide hvad hans anmeldelse af filmen var? Jeg så den ikke samtidig med ham, men havde ventet længe og da de viste filmen første så jeg ham gå ind for at se filmen, til sidst kunne jeg ikke lade være, og fandt ud af at han gik så snart at rulleteksterne kom istedet for at vente og se den sidste klip efter rulleteksterne men han var godt nok underholdt til sidst når Hitchcock snakket til kameraet

Filmen kunne godt være lidt mere sand end fiktiv, det dér med Whitfield Cook, en person der ikke findes i virkelighed er med i filmen.

Som #2 bliver filmen lidt for komisk til sidst, men er også skræmmende til tider med Ed Gein scenerne. Alt i Alt 4/4

Skriv ny kommentar: