“Inception” er måske ikke helt, hvad den efterhånden er blæst op til, men man skal være en usædvanligt gammel kultursnob for ikke at finde den særdeles underholdende. Nolan formår legende let at formidle den komplekse fortælling, og det ville ikke være helt ved siden af, hvis man erklærede “Inception” for sin tids “The Matrix”. Udgivelsen på dvd er til gengæld lidt af en skuffelse – man skulle synes, at en så populær film ville få lidt mere opmærksomhed fra selskabet, men også det er åbenbart blot en drøm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Bobby Singer 13 år siden

Har i kun fået tilsendt dvd udgaven eller hvad?
Idjit
Gravatar

#2 IK 13 år siden

For mig er Inception ikke bare årets bedste film, men en af de bedste film jeg nogensinde har set. Alt går op i en højere enhed i dette formidable mesterværk, og filmens slutning er muligvis noget af det mest rørende og tankevækkende jeg har været vidne til. Og jeg mener bestemt at Nolan er en auteur!

6/6
Gravatar

#3 chandler75 13 år siden

# 1 Nej, men vi har valgt at anmelde dvd'en.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 Bobby Singer 13 år siden

#3 ah okay.
Idjit
Gravatar

#5 DjBeau 13 år siden

Jeg har i øvrigt ladet mig fortælle, at bluray-udgaven skulle være ret fed i modsætning til dvd'en, så den er nok værd at satse på i stedet.
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#6 bjarke 13 år siden

... jeg har Blu-ray-udgaven - og ja, her ser filmen altså fantastisk ud. Dvd'en følger også med udgivelsen, så prøvede lige at se dvd'en og blev godt nok overrasket over, hvor ringe kvalitet den var i. Måske det er et helt bevidst valg fra selskabets side, så folk går over til Blu-ray ... oh the conspiracy:)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#7 filmkorn.dk 13 år siden

Og hvorfor må "Inception" så "nøjes" med fem stjerner og ikke seks? Svaret er at finde i Nolans manglende æstetiske vision. Sætter man en film på af f.eks. Jean-Pierre Jeunet, Coen-brødrene eller Terry Gilliam, går der ikke mange minutter, før man opdager, hvem der står bag kameraet - det ses i både kameraføring, lyssætning, personinstruktion, ja, i det hele taget alt, der udgør filmens stemning. Ikke et eneste stilistisk tiltag i "Inception" afslører, at det er Nolan, der står for iscenesættelsen - det kunne for så vidt være en hvilken som helst anden dygtig actioninstruktør. Lidt hårdt sagt byder filmen ikke på noget, der stilistisk set gør den til helt sin egen - Nolan beviser, at han er en af industriens dygtigste håndværkere, men nogen auteur er han ikke. Endnu. skrev:


Fremragende skrevet. Helt enig!
5/6
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#8 filmkorn.dk 13 år siden

#6

Blu-ray inkl. DVD står til 199,95 i Fona, og DVD til 179,95. Hvorfor i alverden skulle man nogensinde købe DVD'en alene. De er smarte de producenter.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#9 Kruse 13 år siden

Jeg er også helt enig med denne anmeldelse. Thumps up, Bo Brinch! :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#10 elwood 13 år siden

Jeg kan så godt li the followup herefter, grunden til den ikke får seks stjerner blir forklaret, herefter skrives der.

Men lad os nu ikke fokusere på, hvad der kunne have været, for der er absolut rigeligt positivt at sige om "Inception".

Men der skal lige fokuseres nok på det til at det er grunden til de kun "fem" stjerner.

Der intet galt i det, jeg undrer mig bare lidt over sammensætningen af de to udtalelser 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: