“Rumrejsen år 2001” har fået sig en episk rumbror. “Interstellar” er lige så arrogant, storvulgært tænkt og udført. Og den er et herligt grotesk og (over)tydeligt bud på meningen med det hele, imens Michael Caine siger noget patosfyldt med, at man ikke skal gå mod lyset uden kamp. Tænk, at nogen kan tænke så stort, vanvittigt, vildt og vovet. Tak for tankerne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 moulder666 9 år siden

Denne anmeldelse fik jeg rent faktisk noget ud af - en overbevisning om, at Interstellar skal ses, og at den skal ses i biografen.

Men Morten, en bøn: Kan du ikke skære ned på dine indviklede formuleringer og sproglige finter? Det bliver altså mere forvirrende end inspirerende.

En sætning som

Det er rørende, det er Liv Tyler i kontrolrummet, men det er også en understregning af, hvor genialt det var, at Sandra Bullock kun så på Jorden deroppe fra i "Gravity".

hvor man så skal forholde sig til to forskellige situationer i to forskellige film og så vurdere hvilken pointe det så resulterer i med hensyn til denne film...det er noget rod. Jeg er stadig ikke klar over hvilken pointe du vil frem til.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#2 danish99 9 år siden

Havde der ikke stået Nolan på filmen så var den havnet på 3 stjerner. Det er mere en tøse film end en mande film. Den er ikke ret spændende. Den når ikke gravity til sokkeholderne hvad angår spænding i rummet.
King
Gravatar

#3 patrickjane 9 år siden

#2

Haters gotta hate;o) Hvis du synes den var så dårlig, så kom i det mindste med argumenter om hvorfor dét er en "tøsefilm" og hvad der gør den så "ikke spændende"... Please, kom med guldkornene;o)
Gravatar

#4 Hive 9 år siden

#2

Og du mener ellers at Gravity er en actionholdig "mandefilm"? Ha! Hvis den er det stik modsatte er den alt for overvurderede Gravity, så er jeg lige blevet endnu mere hooked på Interstellar. :)
Gravatar

#5 Driver 9 år siden

Jeg tror aldrig, jeg har set noget lignende. En must watch film af eneren, Christopher Nolan! Og Hans Zimmer er tilbage, sjældent set stærkere, efter det pinagtige Amazing Spider-Man 2 fejlsving.

Long live the kings of film and composing.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#6 Maroti 9 år siden

FULDSTÆNDIG FREMRAGENDE FILM!
Gravatar

#7 Ambs 9 år siden

Er du gal en filmoplevelse! Det er længe siden jeg har siddet tilbage med sådan en følelse efter en film. Klart anbefalingsværdig!
Eneste minus, jeg skulle tisse den sidste halve time og der sad en kæmpe foran mig.
Hvor er det dog dejligt at skuespillerne rent faktisk har talent, og ikke kun en krop. Hvilket begynder at være en manglevare efterhånden!
Gravatar

#8 danish99 9 år siden

Jeg synes bare ikke den fangede mig, der er for meget sukker sødt i den. Jeg forstår ikke folk, som ikke respektere andre mening. The Dark knight rises synes jeg også var dårlig, hvor the dark knight var historiens bedste batman film.
King
Gravatar

#9 danish99 9 år siden

Hive (4) skrev:
#2

Og du mener ellers at Gravity er en actionholdig "mandefilm"? Ha! Hvis den er det stik modsatte er den alt for overvurderede Gravity, så er jeg lige blevet endnu mere hooked på Interstellar. :)


Nej du sidder bare helt fremme i stolen det gjorde ikke med denne film og det gjorde jeg heller ikke med inception
King
Gravatar

#10 steadi07 9 år siden

Filmen var bestemt en oplevelse, og jeg er glad for, at jeg valgte at se den i Imperial.. Men jeg blev bare aldrig blæst totalt tilbage i sædet. Jeg havde også pænt høje forventninger, så det har nok ødelagt det lidt.

Slutningen var i min optik lidt for sukkersød. Filmen kunne godt have båret en mørkere slutning, men når den nu skulle være sød, så er det klart en af de bedste sukkersøde slutninger, som jeg har set.

Skuespillet var dog bestemt lækkert over hele linjen. Billederne i samme stil.

Skriv ny kommentar: