Ja, havde “Iron Sky” været en amerikansk produktion, var budgettet formentlig løbet op i 60-70 millioner dollars. Det har tydeligvis kostet filmmagerne talløse spande blod, sved og tårer – for ikke at tale om hele syv år af deres liv – at få færdiggjort “Iron Sky”, og deres enorme passion og entusiasme gennemsyrer hver eneste scene og smitter ofte. Så selvom “Iron Sky” langtfra er perfekt, er den et herligt alternativ til de kyniske, kommercielle samlebåndsprodukter, som Hollywood disker op med hver sommer. Og altså, come on, den har nazister fra månen, rumskibe og enorme laserkanoner!

Se også: Filmz TV møder “Iron Sky”-bagmændene i Finland!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Plissken 11 år siden

Ha ha lyder for über... Jamen så skal jeg da i biffen igen! :D
Damn, tror det blir en dyr sommer med alle de film der skal ses ;)
When there's no more room in hell...
Gravatar

#2 Hr. Nielsen 11 år siden

Er Snakes On A Plane ikke en dårlig sammenligning, da den netop ikke var et 'lovechild', men udelukkende et udtryk for spekulation, mens denne her vitterligt virker som at folkene bag har ville det, bare fordi de kunne lide det. Ellers havde de næppe heller ofret så meget:) Jeg skal i hvert fald se den, det er helt sikkert. Ikke fordi jeg forventer mig noget mesterligt eller en film jeg vil rate tårnhøjt. Men blot fordi jeg tror den er morsomt underholdende og jeg gerne støtter et sådant skørt projekt:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#3 Slettet Bruger [2037053956] 11 år siden

"Heldigvis var der ingen grund til at male Der Führer på væggen..."

Hahah, fantastisk. :D

Jamen, jeg glæder mig skam oss' til at se den og den ser jo ud til at være kommet ud til biograferne, så jeg må jo hellere gå ud og støtte dem lidt. :)
Gravatar

#4 elwood 11 år siden

Billede 1
Morten Messerschmidts feriehus.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 Cruiser 11 år siden

Var inde og se den i går, og jeg er enig med anmelderen. Man får sig nogen vilde grin undervejs, og generelt er hele situationen så syret at man ikke kan lade være med synes det er fedt.

Absolut værd at se ;)
Gravatar

#6 dyg 11 år siden

Så den til snigeren i tirsdags, og var virkeligt begejstret for den. Den har lidt svært ved at holde intensiteten/humoren hele vejen igennem, men på trods af det, så overraskede den vitterligt ekstremt positivt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#7 HonoDelLoce 11 år siden

Dangnammit, det her er virkelig en af de film, jeg gerne vil se i biffen, men samtidigt også en af de film, jeg VED jeg ikke får kæresten med ind at se - og hvis jeg gør, så VED jeg, at hun ikke vil nyde den..

Man burde være medlem af en filmklub!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8 PredatorX 11 år siden

Skal også se den på et tidspunkt. Men jeg er ret sikker på jeg vil finde den nøjagtig ligeså retarderet som traileren giver udtryk for. Jeg giver den 1/6 på forhånd.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#9 PJP 11 år siden

Så den igår, hold kæft den er så langt ude at den er fed! :D
Gravatar

#10 qel-droma 11 år siden

Well - er ikke helt enig med vores anmelder i den samlede vurdering, for filmens sidste akt trækker gevaldigt ned og man har fra start til slut ikke særlig god sans for timing og skuespillet er af meget svingene kvalitet. Idéerne er gode og mange enkeltmomenter er geniale, men som helhed er filmen altså ikke leveringsdygtig nok til 4 stjerner, som i min bog er lig med bedre end gennemsnittet - Iron Sky er blot anderledes (omend på en forfriskende måde). Den må nøjes med 3 herfra (i min bog blot godkendt/hæderlig).

Ikke at man på nogen måde var i tvivl om at denne film vil dele vandene. ;)
Are you not entertained!?!

Skriv ny kommentar: