Bøgernes tilhængere leverede nærmest et kollektivt ramaskrig, da Cruise blev offentliggjort som manden, der skulle spille deres højtelskede helt. Child beskrev Jack Reacher som en muskuløs, relativt ung og omtrent to høj meter høj kamphane. Cruise fyldte 50 sidste år, og med sin højde på 1,69m er han ikke just fysisk intimiderende. Men selv ikke superstjernens sofaspring eller Scientology-tilbøjeligheder kan dulme hans medfødte, indtagende karisma, og det er en fornøjelse at se Cruise brillere som en mere ubehøvlet og gæv ordenshåndhæver end godmodige actionhelte som Maverick og Ethan Hunt. Jeg ville dog have ønsket, at McQuarrie havde gravet nogle spadestik længere ned i Reachers enigmatiske fortid og psyke, men det bliver der jo god tid til at gøre i den uundgåelige fortsættelse.

Se også: Filmz TV møder “Jack Reacher”-instruktør og Tom Cruise!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 11 år siden

Ret sjovt at se, hvor forskelligt 'Jack Reacher' modtages her i Danmark - jeg har se fra én stjerne til de fem i denne anmeldelse. Selv er jeg ikke helt så meget oppe at ringe som Johan, men ikke desto mindre er jeg også positiv.

En både velfortalt og veloplagt action-thriller, der ikke haster forjaget afsted i afviklingen af sit plot, men tør dvæle ved detaljer og afmålt smide kontante action-scener ind i møllen.

Og ja, kan kun være enig i, at filmens åbningsscene virkelig er intens og smukt eksekveret - og så skal der altså lige nogle flere skud ud til Werner Herzog i skurke-rollen. Han stjæler sgu showet - skønt...!
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 The Insider 11 år siden

Damn! Er der vitterligt nogen, som har givet den én? :-/
War. War never changes.
Gravatar

#3 elwood 11 år siden

Billede 1
Yep Just parking my car, nothing here to see

Billede 2
Stakeout Remake

Billede 3
Aha, And who should I write it out to, was it Darwin... something ?

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 jessup 11 år siden

Ikke ment som en angreb på anmeldelsen men som en bruger på slant rigtig nok udpeger er dette ikke en dårligt konstrueret sætning:

"The product of an unsure, overcompensating workaday director, Jack Reacher is as incompetent, manipulative, safe, and disposable as any number of nickel-and-dime actioners, but goes to great, unconvincing lengths to insist it's different, which is the very definition of pretentious."
This is just until June
Gravatar

#5 MMB 11 år siden

Jeg kunne også godt have givet den én stjerne, hvis den da ikke havde været så pokkers ufrivilligt (og til tider også frivilligt) morsom. Dens ironiske distance gør, at man kommer igennem den. :)

Jeg må nok også erkende, at jeg på ingen måde deler filmsmag med Insider. :) Men sådan er det. Man kan ikke være lige enige med alle. :D
Gravatar

#6 bjarke 11 år siden

The Insider (2) skrev:
Damn! Er der vitterligt nogen, som har givet den én? :-/

Jep - Yu Mei Leong hos onfilm: www.onfilm.dk/Film/Anmeldelse.aspx?FilmId=19617&AnmeldelseId=6685

Én ting er selvfølgelig en god omgang Tom Cruise-bashing - det er hvad, hvad det er. Fred med det, han er jo ikke alles kop te. Men at "denne film er langt under standarden" har jeg svært ved at følge. Jeg mener, man kan jo bare se på filmens action-sekvenser, der i mine øjne det meste af vejen er både smukt eksekveret og godt tænkt.

Anyways, hun har dog fanget, at Werner Herzog er et scoop :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#7 MMB 11 år siden

Herzog var komisk guld. :D Jeg har sjældent grint så meget som med hans
"I et sibirisk fængsel må man bide sine egne fingre af"-kommentar
. Det samme gjorde resten af salen. :D
Gravatar

#8 bjarke 11 år siden

Foeller (7) skrev:
Herzog var komisk guld. :D Jeg har sjældent grint så meget som med hans
"I et sibirisk fængsel må man bide sine egne fingre af"-kommentar
. Det samme gjorde resten af salen. :D

...hehe - jep, helt fantastisk :D
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#9 Kviesgaard 11 år siden

Var lidt i tvivl om, hvor vidt jeg skulle se den her film, men efter den her almeldelse, er jeg nu meget fristet. Tror jeg giver den en chance her et af de næste par dage.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#10 The Vossen 11 år siden

Jeg har lige set den, og det endte med at blive en personlig favorit. Dog ender filmen nok på 4/6 for mit vedkommende. En anden ting, som jeg undres over, er en scene, en meget vigtig en, hvor man ser en mur af jord eksplodere - ved ikke hvordan det ellers kan forklares. Denne scene har traileren specielt lagt op til, som ligner noget vanvittigt sygt filmstunt. Men man ser det ikke i filmen. Ganske ærgerligt!

Skriv ny kommentar: