Set som en samlet serie er “Jurassic Park”-trilogien en noget blandet landhandel. Med filmens første del kickstartede Spielberg franchisen med manér, men toeren er noget juks, og treeren er en underholdende, men middelmådig metervare, der ikke når etteren til sokkeholderne. Filmene måtte gerne have set en smule bedre ud i HD, men lydsporene er fuldkommen fænomenale, og her er timevis af velproduceret ekstramateriale, så på trods af “Jurassic Park”-fortsættelsernes fejl er denne boks alligevel et must – først og fremdeles takket være den første “Jurassic Park”-films udødelige charme.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 X&O 11 år siden

Deux Ex Machina slutningen ødelægger helt klart den første film.
Gravatar

#2 tiany 11 år siden

3eren er bedre end 2eren!

*sætter sig tilbage og venter på GI-Jones finder tråden*
Valar morghulis
Gravatar

#3 Ericmase 11 år siden

Et 7.1 lydsystem? Den ventede jeg næppe! Må eje den! Glimrende anmeldelse! :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 11 år siden

#1 Sandt nok... selvom jeg nu fandt hele filmen ren deus ex machina. Men den er flot og underholdende på samme tid, så det opvejer det lidt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 Slettet Bruger [3160614589] 11 år siden

Så bliver jeg jo lige nødt til at pimpe vores afsnit om præcis Jura Parken :D

http://guiltypleasures.dk/?p=221

Her er Johan (kendt fra tv) også med.
Gravatar

#6 gi-jones 11 år siden

tiany (2) skrev:
3eren er bedre end 2eren!

*sætter sig tilbage og venter på GI-Jones finder tråden*
Consider it found!
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 Tegningen 11 år siden

Det er så irriterende at man ikke kan købe 1'eren separat. Jeg ELSKER 1'eren men vil hverken eje eller have de forfærdelige fortsættelser.
Gravatar

#8 Kruse 11 år siden

Efter min mening er 3'eren et mulehår svagere end 2'eren, men de er begge to ret så middelmådige. Der er flere interessante karakterer i 3'eren end i 2'eren, men stort set hele filmen er en flugt-scene afløst af en ny flugt-scene der bliver afløst af en ny flugt-scene osv., og det bliver meget trættende i længden. Og jeg må faktisk indrømme at 1'eren skuffede mig lidt ved gensyn.

Jurrasic Park - 7/10
The Lost World - 5/10
Jurrasic Park III - 4/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 Lord Beef Jerky 11 år siden

#8 1'eren er jo heller ikke meget andet end flugtscener? Det var i min tid mit største ankepunkt.

Jurrasic Park - 7/10
The Lost World - 1/10
Jurrasic Park III - 3/10
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#10 Batsy 11 år siden

Lord Beef Jerky (9) skrev:
1'eren er jo heller ikke meget andet end flugtscener? Det var i min tid mit største ankepunkt.


Der går nu 1 time før de flygter, elsker DNA tegnefilmen!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: