“Kapringen” er bestemt værd at se i biografen, hvis man vel at mærke har mod på en følelsesmæssig hård og nådesløs omgang. Alene Amalie Ihle Alstrups (Mikkels kone) grådkvalte stemme, da hun spørger, hvorvidt hendes mand stadig er i live, gør, at man skal kæmpe gevaldigt for at holde tårerne tilbage. Men når det så er sagt, så kunne man godt have ønsket, at Lindholm havde taget chancen og serveret os en mere kontroversiel og opfindsom film end det ellers veludførte, men lettere kønsløse, psykologiske drama, “Kapringen” er endt som.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 moulder666 11 år siden

Så er der bestilt billetter til på lørdag - ud fra de anmeldelser jeg har set, forventer jeg genialt skuespil - og så kan jeg sagtens leve med, at filmen ikke forsøger at komme med sin egen morale eller konklusion...regner med, at en skildring af folk i en sådan krisesituation er interessant nok i sig selv!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#2 bjarke 11 år siden

...tja, synes sgu den var ret kedelig - blev aldrig rigtigt grebet af den. En noget tom oplevelse, der for mit vedkommende ikke for alvor rykkede sig ud af stedet. Ja, en intens situation og virkelighedstro i sin skildring - men det gør desværre ikke 'Kapringen' til en videre medrivende filmoplevelse. Øv...
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#3 RasmusFL 11 år siden

kan nogen bekræfte at Casper Christensen gav filmen 6 stjerner i Go' Morgen Danmark her til morgen?

slog lige over og så kun hans karakterbedømmelse, ikke filmen der var tale om. Kan dog ikke lige se for mig, hvilken film det ellers skulle være.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#4 Tarantrier 11 år siden

#3: Det gjorde han! Og det skulle efter sigende være første gang, at han har givet 6 stjerner... :)
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#5 David Munch 11 år siden

RasmusFL (3) skrev:
slog lige over og så kun hans karakterbedømmelse, ikke filmen der var tale om. Kan dog ikke lige se for mig, hvilken film det ellers skulle være.

Der er lige kommet de første billeder ud til Smølferne 2! ;)
Gravatar

#6 RasmusFL 11 år siden

My bad :)
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#7 moulder666 11 år siden

Ok, efter at have set filmen, må jeg melde mig under fanerne med de positive anmeldelser der har været rundt omkring på nettet. Filmen er pågående, insisterende og kryber ind under huden, og man kan næsten mærke besætningens frustrationer, det stress de bevæger sig under og deres mangel på mulighed for at gøre noget!

Efter en time tog jeg mig selv i at være helt anspændt i nakken - den følelse af afmagt og uforudsigelighed i deres situation var simpelthen så trykkende!

Nej - der er ingen pointe eller morale med filmen, men til gengæld tror jeg næsten ikke, at det er muligt at lave en mere virkelighedstro skildring af den slags situationer - og det er en oplevelse i sig selv!

5/6 herfra.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#8 MOVIE1000 11 år siden

Nogen der måske kan svare mig på det her spørgsmål, som er relateret til den store biografdag. Hvor lang tid varer filmen? Her står der 99 min, min på kino står der 2 timer??
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#9 Slettet Bruger [2761682959] 11 år siden

De to timer er sikkert inkl. reklamer og alt detdér.
Gravatar

#10 MOVIE1000 11 år siden

okay så prøver jeg :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: