Fjollet humor er i der i det hele taget overvældende meget af i filmen, og selvom enkelte episoder fungerer, så forbliver lattermusklerne for det meste ganske uberørt. For mange gange sidder man tilbage med følelsen af, at det er manuskriptet snarere end hovedpersonerne, der styrer handlingen og bestemmer, hvad der nu skal ske. Til gengæld er trekløveret i hovedrollerne velspillende, og ikke mindst Nicolaj Kopernikus’ identitetssøgende figur bliver en bærende kraft for filmen. Det er først og fremmest hans dilemma, man som tilskuer kan forholde sig til, og det bliver også det element, der forhindrer filmen i at gå helt til bunds. Når han er på lærredet, fornemmer man en vis pondus bag filmens historie. Resten af tiden er der mere vægt i de glatbarberede boller.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Bony 12 år siden

Hmm, ganske som ventet. Skal dog ind og se den i aften, da arbejdet giver biografbilletter. Jeg har aldrig været til denne slags film, så et eller andet sted er jeg rigtig glad for, at jeg ikke selv skal betale. Jeg forventer en ildelugtende stinker af dimensioner. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#2 Bony 12 år siden

Heh, der var det jo. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3 X&O 12 år siden

Jeg må sige at min forventninger til den ikke var særlig høje. Men jeg blev godt underholdt i store dele af filmen, og grinte også af mange af jokesene. Jeg så den dog til galla-premieren, og må nok se den en gang til, for at kunne bedømme om jeg blev revet med af skulderklap-grinene, eller om det var oprigtigt. Under alle omstændigheder synes jeg nu nok den fortjener mere end to stjerner.
Gravatar

#4 Bony 12 år siden

X&O (3) skrev:
Jeg må sige at min forventninger til den ikke var særlig høje. Men jeg blev godt underholdt i store dele af filmen, og grinte også af mange af jokesene. Jeg så den dog til galla-premieren, og må nok se den en gang til, for at kunne bedømme om jeg blev revet med af skulderklap-grinene, eller om det var oprigtigt. Under alle omstændigheder synes jeg nu nok den fortjener mere end to stjerner.


Jeg havde det lidt på samme måde som dig. Forventningerne var helt i bund, men jeg blev selv fint underholdt. Jeg grinede få gange, men smilede ofte, faktisk mere eller mindre hele filmen i gennem. Humoren var heller ikke så overgearet som jeg frygtede at den ville være, men virkede efter min mening ganske fint. Jeg synes modsat Benway, at de komiske indslag var fint troværdige og langt fra bizarre, så de scener trak ihvertfald ikke ned hos mig. Jeg havde en fin oplevelse, men om det skyldes kombinationen af, at jeg fik billetten betalt, havde ekstremt lave forventninger og generelt ikke er til den slags danske komedier skal jeg ikke kunne sige. Ihvertfald lander filmen på et meget lille 4-tal. :-)

4/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5 twinfan 12 år siden

jeg grinede vist 2 gange og smilede 3-4 gange men så var der heller ikke mere sjov i den selvom der var en masse kvinder der grinede højlydt flere gange,jeg bemærkede dog at der var flere omkring mig der ikke lod til at være specielt underholdt.Det plejer ellers at hjælpe når man ser en sjov film i bio med en masse andre istedet for at se den hjemme alene men ikke her,man bliver ikke overrasket en eneste gang
Gravatar

#6 Nexiz 12 år siden

Jeg var mægtigt underholdt af denne film. Synes lang fra det er den værste danske komedie der er blevet spyttet ud de sidste par år :)

4/6 herfra ^^
Gravatar

#7 Djibyman 12 år siden

Nexiz (6) skrev:
Jeg var mægtigt underholdt af denne film. Synes lang fra det er den værste danske komedie der er blevet spyttet ud de sidste par år :)

4/6 herfra ^^


Enig, og enig;-)
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#8 kera 12 år siden

Jeg havde ikke forventet at den ville tage kegler, det forstår jeg også godt, for indholdsmæssigt at den milepæle væk fra mere sigende film. Alligevel synes jeg det er en glimrende film, med en fantastisk underholdningsværdi. Hele biografen grinede højlydt over de skøre indfald og jeg selv lod mig rive med. Jeg synes den har det som mange af de nyere danske komedier har manglet. Komik og humor!
Indimellem er det godt med en film der tager det helt afslappet og lader lattermusklerne få frit slag, fra ende til anden. Jeg ville give den 4/6, med en lille tilbøjelighed til at give den 5/6. Den er tilpas dum til at selv den mest standhaftige biografgænger må trække lidt på smilebåndet.
Gravatar

#9 akerman 12 år siden

Er traileren udtryk for den slags humor filmen kører hele vejen igennem? For så vil jeg ikke engang give den 2/6.

Der er flere her fra arbejdet der har været inde og se den, og som kalder det den sjoveste film nogensinde osv. Jeg kan slet ikke relatere til det.
Gravatar

#10 Djibyman 12 år siden

akerman (9) skrev:
Er traileren udtryk for den slags humor filmen kører hele vejen igennem? For så vil jeg ikke engang give den 2/6.


Så skal du nok lade være med at se den, jeg kan normalt ikke udstå dansk humor, men jeg fandt faktisk denne film tilforladelig, den er langt fra lige så slem som en Rasmus Heide film, i denne film relaterer humoren til andre ind femårige, den er lidt plat til tider, men stadig af en dansk film at være, så syntes jeg den var okay, gem den til en film aften i sofaen, bedre er den heller ikke;-)
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.

Skriv ny kommentar: