Der kan ikke herske nogen tvivl om, at “Lawless” er en voldelig film. Det er bare ikke i volden, filmens styrke ligger, men derimod i de små og mere stille øjeblikke. Det er ærgerligt, at instruktør John Hillcoat ikke er lige så dygtig til at iscenesætte filmens brutale momenter som dens dvælende, for i så fald havde vi formentlig haft at gøre med et mesterværk i stedet for en blot ganske hæderlig, men også lettere forglemmelig gangsterfilm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Batsy 11 år siden

Den film skal bestemt ses, en tror jeg tager den på blu ray, når den kommer ud :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#2 zamm- 11 år siden

Jeg ved ikke om jeg enig, for har ikke set filmen, men kan da sige at mht. instruktøren, så har du ret. Hillcoat er bedre til at lave en stemning og miljøskildring, som man nemt lever sig ind i - et eksempel er den fremragende The Road, hvor der var knap så meget vold, men hvor man kunne leve sig ind i fortællingen og forstille sig det grusomme univers.
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#3 colocho 11 år siden

"Selvom spiritusforbuddet i 1920'erne og 30'ernes Amerika ikke umiddelbart lyder som et sindsoprivende spændende emne, så var det alligevel en tid, hvor kriminaliteten var på sit højeste, og mafiaen nød sin foreløbigt største storhedstid".. Nej, det lyder da godt nok som et kedeligt emne... ;-)
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#4 elwood 11 år siden

Nej det var ligefrem så kedeligt at jeg lavede projekt opgave om det tilbage i folkeskolen, nåja og Saint Valentines Day Masakren 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 colocho 11 år siden

Skoleprojekter er jo pr. definition kedelige, så det passer nu meget godt hæhæ
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#6 Richard Burton 11 år siden

Ellers kan jeg anbefale en kedelig dokumentar om emnet

http://www.dvdtalk.com/reviews/50102/ken-burns-pro...
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#7 colocho 11 år siden

Jeg takker, kunne da godt være den skulle erhverves, så skulle nattesøvnen være sikret :)
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#8 bjarke 11 år siden

colocho (3) skrev:
"Selvom spiritusforbuddet i 1920'erne og 30'ernes Amerika ikke umiddelbart lyder som et sindsoprivende spændende emne, så var det alligevel en tid, hvor kriminaliteten var på sit højeste, og mafiaen nød sin foreløbigt største storhedstid".. Nej, det lyder da godt nok som et kedeligt emne... ;-)

Hehe, den studsede jeg sgu også lige over ;)

Well, jeg kunne sgu virkelig godt lide 'Lawless'. En uglamourøs og underspillet sag, der tør give fortællingen tid til at rodfæste sig. Ja, den er måske en smule ujævn, men det er ikke noget, der spænder ben for den herligt tunge stemning, de fine karaktertegninger og det lækre soundtrack med bl.a. Nick Cave og Mark Lanegan.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#9 The Insider 11 år siden

Jeg tror nu, at Nadia mener, at det kan virke kedeligt, hvis man blot hører ordene "Spiritusforbud i 20'erne og 30'erne", men hun gennemgår derefter præcis, hvorfor emnet netop er spændende :-)
War. War never changes.
Gravatar

#10 elwood 11 år siden

Shh don't ruined it for us, nu vi er lige i gang med og være efter en anmelder, det får vi så sjældent lov til...

fløjte fløjte 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: