“LEGO-filmen: Et klodset eventyr” er på mange måder en anti-totalitær hyldest til den frie leg, den frie tanke og kreativiteten. Men den drukner i larmende karakterer og hektisk tempo. Der er gode muligheder, der er gået tabt i denne film, og for en gangs skyld tror jeg ikke, at jeg kan skyde skylden på de danske stemmer, der faktisk er udmærkede. Dog er der ikke tvivl om, at lige præcis LEGO-filmen skal ses på original-sprog, blandt andet fordi Will Ferrell er at finde i det engelske cast. Jeg er dog ret sikker på, at “LEGO-filmen: Et klodset eventyr” ikke er en mindre klodset affære på engelsk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 X&O 10 år siden

Hehe, Rotten Tomatoes er vidst lidt gladere for filmen (eller de pt 26 anmeldere).

skrev:
Dog er der ikke tvivl om, at lige præcis LEGO-filmen skal ses på original-sprog, blandt andet fordi Will Ferrell er at finde i det engelske cast.


Hvis du er glad for Will Ferrell, så vil du ELSKE Megamind, for der ligger han nemlig også stemme til.
Gravatar

#2 elwood 10 år siden

Jeg skal nu ha den set Will Arnett virker herlig veloplagt, samt Will Ferrel.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 akerman 10 år siden

Ja den ligger på 100% på RT.
Gravatar

#4 Kruse 10 år siden

Der er dog også "kun" 26 anmeldelser lagt op endnu. Jeg er dog stadig overrasket over den positivitet. Jeg var ikke ret imponeret over traileren.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6 Kruse 10 år siden

De gode anmeldelser vælter ind. Det er nok stadig ikke en film jeg skal se i biografen, men jeg er da helt sikkert blevet mere interesseret i at se den med al den positive omtale.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Kruse hvad fanden taler du om?`Det er jo en film for et publikum op til 5 år! Have some dignity :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#8 Kruse 10 år siden

DocDoom (7) skrev:
Kruse hvad fanden taler du om?`Det er jo en film for et publikum op til 5 år! Have some dignity :-)


Når +40-årige højtrespekterede amerikanske anmeldere giver den topkarakter, så tvivler jeg på at det er en film som kun fungerer for små børn.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

An a money might fly out of my butt
Doctor Last Warning
Gravatar

#10 Batsy 10 år siden

Lego er da noget af det fedeste og har været i mange årtier som top 1 legetøj for mange børn. De børn har så vokset op og så har vi fået den her film, med popkultur referencer. Morgan freeman, Elizabeth Banks, Will Ferrell, Jonah Hill, Dave Franco, Anthony Daniels, Liam Nesson, Billy Dee Williams, Channing tantum, Cobie Smoulders, og Chris Pratt. Det er hvertfald et utroligt stort voice cast og er med til at trække en del ind i biffen.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: