Tilføjer Hoopers filmatisering noget til den lige dele gennemtærskede og højt skattede musical, der siden midt-1980’erne har gået sin sejrsgang verden over med sit budskab om kristen næstekærlighed? Den bidrager i hvert fald med masser af atmosfære og “beskidthed”. Sine bedste øjeblikke er “Les Misérables” sølet ind i lort, mudder og blod, og man kan næsten smage den elendighed, der gøres oprør imod. Filmens fotograf, Danny Cohen, rammer skiftevis plet og helt ved siden af med en i hvert fald kulørt visuel stil. Største anke mod filmen er dog, at filmmagerne ikke har taget sig større kunstneriske friheder. Man savner en gedigen udmugning blandt filmens alt, alt for mange sange – for ikke at sige karakterer og sidehandlinger. Det bliver kage med kage på. Og så kan man godt få en lille smule kvalme.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Gasivodo 11 år siden

SKAL se den! Med det sagt; når folk og fæ skriger remake!
Så tænker jeg altid: Laver 'De Elendige' bæster nu den igen?!?!

Og Nej, historien ændrer sig sgutte' om der synges igennem eller ej.
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#2 Riqon 11 år siden

Lidt vel mange spoilers i denne anmeldelse, eller? Jeg har set musicalen før (og tidligere film), men havde nok ikke selv uddybet handlingen i samme grad for folk, som ikke havde...
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#3 Outbound Sith 11 år siden

Jeg er bare glad for at vide, at der var andre end mig, der lod tårerne få helt ukontrolleret frit løb under Hathaways Oscar-scene. :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#4 bjarke 11 år siden

Wolverine, Catwoman og ham der fra 'Gladiator' - tænkt at det kunne være så følelsesmæssigt distancerende at se dem overspille på skift. Men billedsiden er ofte brusende og herligt svulstig. 3 uf af 6 stjerner fra mig.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#5 dhad 11 år siden

Jeg forstår ikke, at så mange synes, at Crowe er fejlcastet. For mig var en nok det bedste i hele filmen. Derimod synes jeg, at Valjean bliver portrætteret ganske sløjt og unuanceret.

Skriv ny kommentar: