Jeg havde glædet mig meget til “Looper”, men blev desværre slemt skuffet. Det er en film, der er udsprunget af Nolans indflydelse på Hollywood, men som ikke kan bære den opgave, den påtager sig. Dårlig action, middelmådigt skuespil og en slutning, der er flot, men efterlader flere plothuller, gør, at selvom filmen er ambitiøs, så ender den med ikke at være meget mere end en fint underholdende, lille actionthriller, der kun med nød og næppe retfærdiggør købet af en biografbillet og en bitte pose popcorn. “Looper” ligger et sted mellem tre og fire stjerner, og om man ender på den ene eller den anden karakter afhænger formentlig af ens forventninger forinden. Personligt havde jeg sat snuden op efter mere, end jeg fik.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hr. Nielsen 11 år siden

Det er slet ikke umuligt at det er sandt, at Looper kun er middelmådig. Det vil jeg slet ikke anfægte, i hvert fald ikke før jeg har set den engang. Der er dog et eller andet i denne anmeldelse der får det til at 'stritte' i mig. Som om der er noget der ikke svinger, så jeg får lyst til at fange pointerne, uden at filmen altså er middelmådig. Det kan den nemlig såmænd godt være!

Ved ikke helt hvad jeg vil sige med dette, der er bare 'something'????
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#2 Riqon 11 år siden

actionssekvenserne, der netop gerne vil ligne noget fra en Nolan-film, har desværre flere ligheder med "Die Hard" end med "Inception".


Spøjs sætning. Jeg undrer mig lidt over ordet "desværre" i denne sammenhæng.

Anyway, jeg skal stadigvæk se den!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#3 Avenger- 11 år siden

Synes nu ikke jeg oplevede det så slemt, som det fremstilles i den her anmeldelse. Jovist er der nogle dele af plottet, der står hen i det uvisse, men det er langt fra lige så kritisk, som mange af de "fejl", der er blevet peget på i Prometheus.

Jeg er enig i, at hverken Willis eller Gordon-Levitt leverede, hvad de kunne leve op til - og at Jeff Daniels helt sikkert leverede filmens bedste præstation - men synes stadig at der er tale om et nogenlunde velkonstrueret plot, der byder på nogle interessante spørgsmål hen af vejen.

4,5/6 herfra =)
Gravatar

#4 wiseguy 11 år siden

94% hos rotten og 90% hos audience - jeg er stadig på!!
http://www.rottentomatoes.com/m/looper/
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#5 123456789 11 år siden

Sjovt at de film der for gode anmeldelser andre steder får dårlige hos filmz og omvendt hmm...
Gravatar

#6 Zombi 11 år siden

Riqon (2) skrev:
Spøjs sætning. Jeg undrer mig lidt over ordet "desværre" i denne sammenhæng.

Anyway, jeg skal stadigvæk se den!


Det lyder faktisk som en gevaldig anbefaling.

Lige som alle andre Nolan film falder de mere eller mindre til jorden, når det kommer til action, så det er da bare dejligt, at den tilsyneladende ikke er ligeså skidt eksekveret som Inception på det punkt.

Thumbs up herfra! :)
Gravatar

#7 elwood 11 år siden

#5

Det jo blot en anmelders mening det ikke sikkert alle deler samme opfattelse, dog syne sjeg det er lidt pudsigt med alle de konstante henvisninger til Nolan.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 HonoDelLoce 11 år siden

Lige når det kommer til action-film, så har jeg godt nok også svært ved at se det store problem i at ligge tættere på Die Hard end Inception :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9 Ispep 11 år siden

De andre danske aviser giver den mellem 4-5/6. Go' morgen dk's to anmeldere giver også 4 og 5. Ingen topkarakter altså, men skulle være en ganske solid film. Jeg er stadig spændt.
Gravatar

#10 bjarke 11 år siden

Well, nu plejer jeg normalt ikke som sådan at kommentere på (eller at gå i kødet på) en anmeldelse her på Filmz, men blot filmen - jeg vil dog lige gøre en undtagelse, da der er flere punkter, jeg ikke helt synes stemmer overens med min oplevelse af filmen - og så fordi, jeg var vild med filmen :)

Jeg er ikke sikker på, hvad der menes med ”artsfællerne "Prometheus" og "District 9"” – altså udover, at man i grove træk vel kan kategorisere filmene som science fiction – eller pointen er måske her i forhold til, at andre film, som anmelderen ikke synes fungerede helt optimalt? Anyways...

Og så er jeg heller ikke enig i, at det er dårlige actionscener og at filmen ser ”ret billig ud”. Både action og effekter fungerede for mit vedkommende rigtig fint. Ja, der er noget mindre action end fx traileren synes at love. Dette gjorde dog ikke mig noget, da både karaktererne, historien og hele universet for mit vedkommende var fængslende og med en historie, der holdt mig på tæerne hele vejen.

Og at slutningen betegnes som ”anstrengende, malplaceret og dybt uforløst” er jeg heller ikke enig i – men ja, det er en diskussion, der er svær at gå ind i, uden at spoile. Vil blot sige, at den for mit var ganske forfriskende.

- Anyways – jeg ville egentlig bare lige smide en noget mere positiv anbefaling efter 'Looper' :)

Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk

Skriv ny kommentar: