“Mad Max: Fury Road” er en barsk, lille historie om, at man ikke kan blive ved med at løbe fra sin fortid, men kun kan komme videre ved at konfrontere den. Tom Hardy er anonym som Max, det er hans opgave. Det er Charlize Theron som Furiosa, der leder os igennem. Det gør hun fortrinligt. Hun er næsten altid god i actionfilm. Jeg kan godt blive bekymret ved tanken om, at der tilsyneladende skal laves to-tre film mere i “Mad Max”-serien, men hvis de bliver så gode som “Fury Road”, så klager jeg ikke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Gasivodo 8 år siden

For syv søren da! Den havde jeg ikke lige set fra den, efterhånden halvgamle, HELGALE doktor:-D

Jamen et par andre 'meldelser og jeg bliver nødt til at punge ud. HURRA! Endelig i bio igen..
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#2 Driver 8 år siden

#1

99% på Rottentomatoes og 9.3 på IMDB, burde være al anmeldelse, du behøver! - Gu' fanden skal man i bio og se den!
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#3 Gasivodo 8 år siden

9.3 så'en ALT med BATMAN like? Skal vi nu ik' lige.. ??
Ser dog usædvanligt godt ud!? Som i; mere 2 og 1 fremfor 3(hvis man SKAL nævne de gamle)

Edit: dine "tomater" kan du smide op bag i din, er flink, Tesla;-D
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#4 patrickjane 8 år siden

Damn, skal se den iaften, og glæder mig som 5 årig før juleaften:o)...
Gravatar

#5 David Munch 8 år siden

9.3 med under 3.000 stemmer på IMDB siger omtrent lige om filmens kvalitet, som en telefonsælger der vil sælge et produkt.
Gravatar

#6 Geekalot 8 år siden

#5 det lyder da meget troværdigt :)
Gravatar

#7 Driver 8 år siden

#3

Tomatometeret er vurderet ud fra anmeldernes karakterer, så det er ikke kun Batman-fanboys, der liker den eller, hvad du fabler om. Intet af det, du skriver giver jo nogen som helst mening.

#5

Din telefonsælger-reference giver ingen mening i denne sammenhæng, selvom du sikkert gerne vil lyde hip, smart og kæk.

Og hvad betyder "omtrent lige om filmens kvalitet"? Mener du "omtrent lige så lidt om filmens kvalitet?".

Som sagt, giver det du skriver ingen mening. Har dig og #3 drukket af den samme gærede æblemost?
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#8 stav 8 år siden

5/6 for filmen som helhed.

11/10 for action-scenerne - jeg kan ikke lige på stående fod huske at have set bedre. Som anmeldelsen fremhæver, så skæmmer det for en sjælden gangs skyld ikke, at der er meget hurtig klipning og det ene mere bombastiske tiltag end det forrige.

Havde lidt samme oplevelse som med John Wick: Meget lækker action men det øvrige haltede lidt.
Gravatar

#9 akerman 8 år siden

Så den i går. Dens største styrke er dens største svaghed - at det eeen sammenhængende, lang, 2 timers actionsekvens. Sådan føles det i hvert fald. Og uden at spoile for meget, så ligner "del 2" lidt "del 1". Det underliggende plot var altså ikke super interessant, hvad synes I andre om det?

Det er lidt som med Avatar - en vild oplevelse, men når man har sundet sig lidt, så er der ikke så meget substans i det.

Men fint skruet sammen osv.... 7/10
Gravatar

#10 Anders Baad Mai 8 år siden

10/10
Bedste aktionfilm jeg har set i årevis... hvis ikke nogensinde.

Skriv ny kommentar: