De unge skuespillere synger ligeså godt som de ældre, men slider ellers med alt andet. Dominic Cooper og Amanda Seyfried, der spiller henholdsvis Sky og Sophie, formår aldrig at blive interessante karakterer og blegner fuldstændig som hvide plastic-havestole i den græske sol på en billig Spies-rejse. I stedet må de finde sig i skæbnen som sort-hvide kransekagefigurer til den egentlige vedkommende historie med de ældre skuespillere, der tager al den plads, filmen giver. The winner takes it all, og Meryl Streep tager også læsset og inkasserer det meste af opmærksomheden i sin virtuose kærlighedsbitre finalesang, der hæver niveauet en stund i et ellers ret jævnt fortalt forhold til ekskæresten.

Der er ingen tvivl om, at “Mamma Mia!” vil både glæde og underholde ABBA-fans, og der er gode ingredienser i form af de modne skuespillere og den ørehængende musik, men desværre er resultatet alligevel en noget forglemmelig filmoplevelse, der ikke efterlader meget andet end et lille smil på læben og en evindelig trang til at fløjte “Mamma Mia” – men det er jo heller ikke det værste her i verden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 dolphinfriendly 15 år siden

Øv - rædsom musical, der ikke får mere end 1/6 af mig.

Gravatar

#2 gizmomis 15 år siden

Jeg synes så tilgengæld den var fantastisk.. og nej det er ikke bare en pigefilm.. manden nød den også :-)
Gravatar

#3 BossDanmark 15 år siden

Jeps - man bliver i rigtig godt humør. Har set den i teateret 5 gange, forskellige steder i verden. Hver gang er jeg gået derfra og har været rigtig glad.

På samme måde havde jeg det, da jeg forlod biografen i Londen, hvor jeg så filmen. Glad, og med et stort smil på læben. Så kan jeg ikke rigtig bede om mere.

Det er rigtigt at handlingen ikke er komplex, men hvorfor skal den også være det. Så vidt jeg husker Grease, så var det heller ikke verdens mest komplexe handling - alligevel er det en klassiker, som stadig kan ses. (Hjertesuk: Kan en film ikke bare underholde, med en enkelt og banal handling, hvorfor skal det være så rodet og besværligt nogen gange - Hjertesuk slut)

Filmen kommer helt sikkert hjem i samlingen, når det bliver muligt - men inden da, skal jeg lige se den i biffen et par gange mere...
"Jeg ska' ha' noget coke. Det ska' jeg da ha'. Det ska' jeg da haaaaa'"
Ulrich Thomsen som Peter i 'Blinkende Lygter'
Gravatar

#4 moulder666 15 år siden

"skuespilkunstens gudinde Meryl Streep"

Eing?
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#5 filmz-Wizard7 15 år siden

Nu vil jeg så tillade mig og sige, at jeg er en 18 årig dreng, som har ovetalt en veninde, til at komme med ind og se den, og NEJ jeg er ikke bøsse, kan bare skide godt lide sangene, og filmen ser god ud også :)

Ved godt det er en pige film, men hey hvorfor skal alle drenge være ens :P
Gravatar

#6 Taxwars 15 år siden

Hvad fanden er det for noget pjat med at alle som kan lide denne film skal undskylde det? Alle siger man bliver glad og i godt humør af denne film, og det er sgu da fantastisk! Hurra for det. Som Bitter Gammel Mand (tm) har jeg sgu da tænkt mig at gå ind og blive muntert op (og jeg er heller ikke bøsse). Faktisk burde folk holde op med at sige det kun er bøsser som ser den, så bruger man jo bøsse som et slags skældsord når man siger det.
Layoutet vælter og er ulæseligt - skal det det?
Gravatar

#7 Taxwars 15 år siden

(Og i øvrigt, hvor ser denne side dårlig ud i Firefox3 når man skruer op for font størrelsen - ser meget pænere ud i MSIE *g*)
Layoutet vælter og er ulæseligt - skal det det?
Gravatar

#8 dolphinfriendly 15 år siden

#6 Jeg mener så at den er helt utrolig ringe, hvilket dog intet har at gøre med seksualitet - men god smag. :)

Gravatar

#9 smalieux 15 år siden

Er meget enig med anmelderen bortset fra karakteren. Synes det var en dejlig og underholdende filmoplevelse så jeg synes den fortjener en 5'er. Min mor og mig var i hvert fald i skide godt humør da vi forlod biografen, og de sidste par dage har ABBA's greatest kørt for fulde drøn på pladespilleren.
Gravatar

#10 smalieux 15 år siden

P.s: Det er ikke kun en tøsefilm.
PP.s: Film behøver absolut ikke være dårlige bare fordi det ikke er stor filmkunst og bare fordi deres eneste formål er at underholde. Desværre er der mange anmeldere der lidt har glemt det. SUK

Skriv ny kommentar: