Jeg var positivt overrasket over “Monsters University”. Ovenpå den frygtelige “Biler 2” og den blot nogenlunde “Modig” havde jeg vitterligt ikke forventet, at en prequel til den 12 år gamle “Monsters, Inc.” ville være filmen, der genetablerede min tiltro til computertroldmændene hos filmselskabet Pixar. “Monsters University” er ikke just gennemsyret af overraskelser, men den bugner til gengæld af charme, visuelt overskud og computerskabte charmetrolde. Filmen ser monstergodt ud på Blu-ray, og skivens lydspor imponerer også enormt. Kvantiteten af ekstramateriale er ikke ligefrem høj, men det er kvaliteten heldigvis. Men fans bør bestemt gå efter 3D-udgivelsen af filmen, der indeholder langt flere ekstra godter.

Se også: Filmz TV: Pixar-tema

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 christian_jacobsen 10 år siden

Lækker anmeldelse, og jeg kunne ikke være mere enig. Fantasien og den gode humor kører bare deruda' fra start til slut!
Gravatar

#2 Highland Park 10 år siden

Og trioen tager endda hånd om "du har været misundelig på mit udseende siden 4. klasse"-replikken fra den første film, som jo umiddelbart modsiger "Monsters University", hvor vi ser, at monstrene først mødte hinanden på universitetet.
Hvad siger de om den?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3 The Insider 10 år siden

#2, eeeeeeej, så spoiler jeg det jo for dig! :-)

De havde overvejet, om historien skulle foregå, mens monstrene var virkelig små, men de fandt hurtigt ud af, at det ikke var en lige så stærk grobund for god komik som college-miljøet. Så arbejdede de faktisk i lang tid på en introsekvens, hvor Sulley og Mike møder hinanden, mens de går i 4. klasse, før man så springer frem til tiden på universitet. Men mødet virkede hele tiden forceret, og der var noget særligt ved deres første møde på college. Jeg synes egentlig, det giver meget god mening.
War. War never changes.
Gravatar

#4 Highland Park 10 år siden

Tak. :) Så der er altså ikke noget nyt i forhold til Scanlons tidligere udmelding:
http://filmz.dk/monsters-university-instruktoer-fo...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 The Insider 10 år siden

Sandt!
War. War never changes.
Gravatar

#6 duuk74 10 år siden

Herlig film!
Her er nummeret fra rulleteksterne. Det bliver man sgu i godt humør af :)

100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#7 GustavE 10 år siden

Rigtig god anmeldelse, selv om jeg ikke er enig i at Biler er "rædselsfuld". Det er da en udemærket film med meget flot animation. Det er selvfølgelig ikke Pixars bedste, men alligevel...

Men ellers en virkelig god anmeldelse.
Gravatar

#8 elwood 10 år siden

Heller ikke hel enig i din Biler mening :)

Men ja MU er ganske underholdende, bare det at man har Nathan Fillion som en rigtig Sportsjock, pure comedy gold.

Var flere steder, hvor jeg ikke ku lade være og tænke på Revenge of the nerds, samt Animal House, men jeg tror nu også det er med fuldt overlæg at man tænker i de baner.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: