Det er netop humoren og den afslappede afstandstagen til det seriøse, der får “Mr. and Mrs. Smith” til at fungere. Så snart den forsøger at blive mere rørstrømsk og alvorlig med hensyn til John og Janes forhold og den egentlige ægteskabelige krise, så taber den pusten. Dette medfører også at filmen hen mod slutningen mister lidt af sin nerve, men indtil da har det været en vanvittig og eksplosiv rutsjebanetur, fyldt med lækre actionsekvenser – Doug Liman kan virkelig sit kram – og en sprængfarlig duet i front.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-zeeuz 18 år siden

Det var da utroligt med 4/6. Havde da højst regnet med 2 for en film som denne. Måske er den alligevel værd at se.
Gravatar

#2 DarkLight 18 år siden

Husk nu anmelderen er allerede gået kloden rundt som "Kung Fu Hustle 6/6"-fyren :D
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 Sealer 18 år siden

Jeg syns den er det værd. Ikk noget mesterværk, Men god solid underholdede film (: Fyldt med action, God til en drenge røvs aften :D
Gravatar

#4 Mr Grau 18 år siden

Jeg må også sige, at jeg havde min tvivl til denne film! Den lød lidt som et flop, men 4 ud af 6 er slet ikke dårligt.. Så kan det være jeg tager min kæreste med ind og ser den alligvel.. Vi har i hvert fald begge noget at kigge på;-)
What we do in life echoes in eternity.
Gravatar

#5 filmz-lore 18 år siden

5/6 herfra..klart den bedste action komedie jeg længe har set.
Gravatar

#6 Outbound Sith 18 år siden

Det kan max. blive til 3/6 herfra.

Genren er forsøgt før med større kunstnerisk succes, både i den nævnte "War of the Roses" og til dels i "True Lies". Jeg medgiver, at der er masser af fed action, men action alene gør ikke nødvendigvis en god film. Det gør to superstjerner med kemien i orden desværre heller ikke.

Jeg må indrømme, at jeg ellers på forhånd havde store forventninger til, at netop disse to elementer var nok til at udgøre en fed film, men jeg måtte konstatere, at der skal en del mere til.

Som f.eks. et godt manuskript med et minimum af karakterudvikling og uden alt for mange plothuller. "Father"-figuren og de top-hemmelige supermodeller er bare to af de ting, der ligesom bliver hængende i luften uden en forklaring. Hvordan har de f.eks. formået at indrette et high-tech laboratorium i toppen af et skyskraber-hotel uden at blive afsløret?

Men den største forbrydelse er næsten, at Adam Brody (kendt fra "The O.C.", men elsket af mange for sin rolle i "Gilmore Girls") ikke får mere tid på lærredet! Hvis begrundelsen er, at filmen skal være "all Pitt, all Jolie, all the time", så er det selvfølgelig fair nok at reducere Brodys rolle til et absolut minimum, men hvis de ville have haft en gennemført sjov film ud af det, så skulle han have været noget mere med.

2 ting vil jeg dog sige sidder lige i øjet:

1. Biljagten er både sjov, intens og imponerende.
2. En lille ting, men alligevel: Der er virkelig blevet gjort noget ud af røgsporet efter de RPG'er, som bliver affyret med jævne mellemrum.


Alt i alt en okay "læg-hjernen-derhjemme" sommerfilm - med de problemer den slags film typisk har, men så heller ikke mere.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#7 MadMartigan 18 år siden

Jeg glæder mig sgu også til at se den...
I'm your huckleberry...
Gravatar

#8 filmz-johnkimble 18 år siden

Haha, Gilmore Girls var vel en joke? :)

Glæder mig også til filmen, fin anmeldelse
Gravatar

#9 Yoda 18 år siden

Ekstra Bladets anmelder har netop på TV2 morgentv givet den 2 ud af 6. Han var ikke en tilfreds mand.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#10 Outbound Sith 18 år siden

#8 Var det? Kun de indviede kender svaret...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: