Er “Narnia: Løven, heksen og garderobeskabet” anno 2005 så gået hen og blevet en god film? Både og. Den vil med garanti begejstre det yngre publikum, og på trods af, at det er en til tider voldsom film, er der ikke noget de små ikke vil kunne tåle at se. Den er bestemt værd at tage familien med ind i biografen for. Fortællingerne om Narnia er for længst blevet klassikere, men denne film er desværre ikke helt i samme liga – der mangler lige det sidste. Den er sanselig smuk, eventyrlig og frem for alt en god historie. Havde der blot været lidt mere af det fantastiske og magiske i stedet for det alt for polerede og pæne, ja, så ville den have siddet lige i skabet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-NeoDk 18 år siden

Hej
Jeg synes det er en fed film...Jeg kan godt lide den

Læste BT i dag der blev der skrevet at man godt kunne tage de små med ind og se den :D
Gravatar

#2 Spanner 18 år siden

Der er stadig en aldersgrænse på 11 år, som man som forælder bør tage seriøst.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 Bohemian 18 år siden

Tjo den skal da ses en af dagene..
Free in serenity.
Gravatar

#4 Norton 18 år siden

Har den så det berygtede kristne budskab i sig? Eller er det ikke så tydeligt?
Gravatar

#5 NOWhere 18 år siden

Altså, historien er jo af c.s.lewis og bygger på den kristne ideologi.
Aslan er Jesus-figuren som ska frelse det golde (ukristne) Narnia.
Det er sådan mere overordnet, at den er kristen, men der er ikke nogen kors eller salmesang nogen steder.
Gravatar

#6 Bardoboy 18 år siden

Skal se den tirsdag og GLÆDER mig..! :D
Gravatar

#7 elwood 18 år siden

#5 ville også få det lidt mærkeligt, hvis jeg pludselig sku se på en Løve som blev korskvæstet 8-)


J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 filmz-Erroneus 18 år siden

Ja jeg sidder så her og er i tvivl om SW3, Sin City eller Narnia er årets film :O

Faaaaantastisk film, men det er måske bare fordi den originale Narnia var min yndlingsfilm som varn :>
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#9 Dørk 18 år siden

Ja jeg sidder så her i østrig og syntes det er lidt synd for mig jeg ikke kan komme til at se den så jeg kan danne mig en god mening om den.

Ummiddelbart syntes jeg at trailerne til den så ret gode ud, men jeg syntes bare de får den til at se for lidt for lys ud. Den måtte gerne være lidt mere dunkel så havde stemningen været perfect i traileren. Men det kan jo være at det bliver bedre når man ser hele filmen :D
Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!
Gravatar

#10 SpielbergFreak 18 år siden

Er lige kommet hjem fra biffen!!! FANTASTISK FILM!!!!

Den har ikke flere kristne referencer end andre film, det er en storm i et glas vand! Super-fantastisk-spektakulær CGI!!!!

SE DEN!

Skriv ny kommentar: