Det er vel den mest lysende pointe med “Nightcrawler”. At vi glor. Derfor findes de medier, der kun har flertalsseeren som Gud. Derfor findes tidens bullshittede købmandstone. Derfor findes Lou Bloom. Og “Nightcrawler”. Den har jeg lyst til at stoppe op og kigge på. Og glo på. Det er svært andet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Lawman 9 år siden

Endnu en rodet og forfærdeligt skrevet anmeldelse - ikke overraskende når man ser hvem forfatteren er...
Gravatar

#2 rauhe 9 år siden

Jeg fik en god ide om hvad filmen går ud på og hvad jeg kan forvente af den. Måske en mulighed til en biotur, ellers en sikker tur i hjemmebiffen :)
Gravatar

#3 stav 9 år siden

5/6 eller 8/10 herfra.

+ Jake Gyllenhaal som stjernepsykopat

+ Jake Gyllenhaal som management-bullshitter

+ Jake Gyllenhaal som nightcrawler i det hele taget

+ Dejligt dystert look

+ Mange dialoger, der er oppe omkring Aaron Sorkin-niveau - egentlig er det ofte snarere monologer fra Lou, fordi han udspyder så herligt horrible ting, at ingen ved, hvad de skal svare

- ... ikke rigtig noget alvorligt, men hvis jeg skal pege på noget, der måske kunne være lavet bedre:

- Man kunne nok havde fundet nogen, der så lidt mindre brugt ud end Rene Russo (hun er åbenbart gift med instruktøren...)

- Soundtracket gjorde ikke meget ud af sig, man kunne måske have brugt noget mere stemningsfuld musik som i Drive

- Da filmen sluttede ville jeg gerne have mere, selv om den er knap 2 timer lang - jeg kan dog ikke lige på stående fod pege på, hvad der konkret skulle være mere af, uden at det bare ville være iterationer over allerede brugte elementer i filmen

Skriv ny kommentar: