“Pacific Rim” er et skarpt instrueret og spektakulært filmet nostalgiorgie, hvis visuelle effekter får “Avatar” til at ligne “The Incredible Hulk”-tv-serien fra 1970’erne. Filmen er praktisk talt en to timers steroide-udgave af ethvert syvårigt barns foretrukne lørdagstegnefilm, og selvom den aldrig stimulerer intellektet eller bevæger hjertet, så er den sandsynligvis sommerens bedste bud på en blockbuster, der rammer alle de rette tangenter og leverer underholdning i særklasse. Man får valuta for hver eneste krone, og maskineriet fungerer upåklageligt, selvom det på ydersiden virker som noget, Michael Bay kunne have hittet på. Det er længe siden, at gammel vin på nye flasker har smagt så godt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Slettet Bruger [1085969436] 10 år siden

"når Kaijuerne (læs: maskinerne) og Jaegerne (læs: monstrene) går i kødet på hinanden."

Det er lige omvendt. :)

Som jeg har skrevet flere gange tidligere - filmen giver præcis hvad man ser i traileren, hverken mere eller mindre. Var man ikke barn i 90'erne, har man sikkert set Robotech på Sky Channel og kan forholde sig til denne film og er man ældre, er der med garanti monster-film og robot-film/-serier, der lægger sig tæt op af denne film. :)

Den slår dog stadig ikke Fast 6, når vi taler sommer-blockbustere, men er god underholdning.
Gravatar

#2 The Insider 10 år siden

Hov, min fejl! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 pow9199 10 år siden

Robotech er desværre bedre, men effekterne er blandt de flotteste til dato.

Forventer man at kunne genkende Del Toro's arbejde, bliver man (som jeg) skuffet. Det er en film bestående kun af action, klichéer og en meget meget lille del handling. Actionen er god, men
der er simpelthen for mange dumme ting i filmen: Sværdet? Really? Den har et sværd der gør at robotten bare er uovervindelig? Det havde nok været en idé at bruge fra starten. Heldigvis er de redningskapsler de fyrer af fra Jaegeren i slutningen lavet af samme genetiske materiale som Kaijuerne, for ellers ku de jo ikke rejse igennem portalen. Og så svømmer hende damen lige i metal-dragten til sidst? Jeg vidste de kinesiske svømmepiger var dopede!


Men den er dog stadig værd at se. 3/6

[spoiler-advarsel indsat af admin]
Gravatar

#4 Ispep 10 år siden

Jeg er på 4/6. Spas underholdning med de bedste effekter på marked. Men jeg mangler stadig en blockbuster i år med bare lidt hjerne og jeg er også lidt mæt af store destruktioner af hele kloden. Men flot så det ud :0
Gravatar

#5 Slettet Bruger [1085969436] 10 år siden

#3 -

Det kunne være, at du lige skulle bruge dendér spoileradvarsel. :)
Gravatar

#6 The Insider 10 år siden

#3, du skriver bare [ spoiler ] (uden mellemrum) efterfulgt af [ /spoiler ] :-)
War. War never changes.
Gravatar

#7 inflector 10 år siden

En skam den flobede i USA, den har ellers fået gode anmeldelser de fleste steder.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#8 bjarke 10 år siden

Jeg er også solgt - berusende, buldrende og fyldt med en kærlighed til genren. Jeg vil dog ikke som anmelderen sige, at filmen på ydersiden virker som noget, Michael Bay kunne have hittet på - jeg tror godt, at jeg ved, hvad pointen er med denne bemærkning, men jeg vil bare ikke som sådan sammenligne Bays kønsløse og ujævne eskapader med del Toros langt mere charmerende og gennemførte univers og action-sekvenser.

Uanset hvad - se den...! Jeg giver den også 5 ud af 6 stjerner - fuck yeah...!
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#9 Ispep 10 år siden

#8

Sjovt, for jeg synes der er en lidt kedelig tendens til at svine Bay til for at stille en anden (næsten tilsvarende) film i godt lys. Jeg synes ikke Pacific Rim er vildt meget bedre end eksempelvis den første Transformers. Måler jeg det i indhold, karakterer og dialog, så er de omtrent lige dumme. Del Toro har dog et mere skørt, bizart og fascinerende univers, som jeg bedre kan lide og trækker måske ikke på de slemmeste klicheer i håndbogen, men jeg har svært ved at synes 10 gange bedre om Rim end Transformers (den første ihvertfald) som jeg egentlig også synes havde et glimt i øjet, visuelle godbidder, drengerøvsdrømmen-historien og god action. Bay er bare blevet for ofte en skydeskive, måske nok med rette mange gange, men jeg føler at selv lortefilm som Battleship pludseligt skulle være meget federe for nogle, fordi alt er bedre, bare Bay ikke står på plakaten og man pludseligt accepterer skidtet bedre.
Gravatar

#10 bjarke 10 år siden

#9: Well, der er vi så bare uenige :) Og ja, jeg var også vild med 'Battleship'. BTW - så er robotterne bestemt seje i Bays 'Transformers'-film - jeg synes bare ikke, at de bliver brugt på en særlig medrivende måde. Men ja, jeg er ret spændt hans 'Pain & Gain'.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk

Skriv ny kommentar: