“Paranormal Activity”, som af flere bliver kaldt verdens uhyggeligste film, er tilsyneladende en af de film, som deler vandene: Nogle bliver skræmt så voldsomt, at natten derpå bliver søvnløs, andre synes, den er røvkedelig. Undertegnede er blandt de første. Det er herligt at se en film med så ekstremt lavt et budget få så meget succes, ja, endda opnå klassikerstatus på rekordtid. Det viser blot, at essensen af den gode film er en holdbar ide. At man så vælger at påklistre den værste af de tre slutninger kan være lidt svært at forstå, men fred være med det. Dvd’en vil uden tvivl pynte i enhver gyserfans samling, hvor den vil overstråle film med budgetter, der er flere tusinde gange større.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmkorn.dk 13 år siden

Cannibal Holocaust gjorde det lang tid før både Blair Witch og Paranormal Activity. Det kom så langt ud at instruktøren blev smidt i retten anklaget for at have slået sine skuespillere ihjel på film. Først da skuespillerne dukkede op i retssalen i live blev sagen frafaldet. Det kan du læse mere om på min blog.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#2 zamm- 13 år siden

"Paranormal Activity", som af flere bliver kaldt verdens uhyggeligste film, er tilsyneladende en af de film, som deler vandene: Nogle bliver skræmt så voldsomt, at natten derpå bliver søvnløs...

Ja, og dem var jeg en af! :'(

Men god anmeldelse i hvert fald og det er nemlig rigtig fedt at få bekræftet at små budgetter faktisk godt kan overraske
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#3 Lord Beef Jerky 13 år siden

#1 Jaså? Så du siger altså at Paranormal Activity ikke er original pga. sin POV-teknik? Det er vist ikke det eneste, der gør den uoriginal. Den bruger f.eks. også skuespillere! Pfff, det er der sgu mange film der gør. Skriv om det på din blog!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4 Bobby Singer 13 år siden

#1 - Behøvede du absolut at gøre reklame for din egen blog i det indlæg?

Gillette: The best a man can get
Idjit
Gravatar

#5 keitel 13 år siden

Jeg lå også søvnløs, og var total skræmt første gang, anden gang jeg så den var jeg ved at falde i søvn.
Så kan bestemt ikke anbefale at bruge penge på den, fordi det er bestemt en film man ikke gider se igen.
Gravatar

#6 Grev Olaf 13 år siden

Den er efter min mening hyped totalt op til at være, hvad den ikke er... den er ikke uhyggelig, faktisk syns jeg den er pænt kedelig og jeg ser stadig Blair With project som værende meget mere scary, og den kostede vist heller ikke meget.

Skriv ny kommentar: