“Phone Booth” er særdeles kort. Sølle 81 minutter varer den, hvilket er heldigt, da man i filmens sidste stunder klart begynder at føle, at filmen er begyndt at løbe tør for nye ideer og twists, da flere og flere klicheer begynder at poppe op. Men på trods af filmens iøjnefaldende korthed, formår den alligevel at nå at behandle et par nutidige og relevante emner og temaer, hvilket sikrer, at filmen undgår at virke overfladisk og letbenet. Filmens slutning er dog særdeles uheldig ved på én gang at være både yderst forudsigelig og temmelig plat. Heldigvis er en stor del af det i filmen, som leder op til dette endelige og skuffende klimaks, særdeles stærkt og fængende, hvilket ender med at gøre filmen til en god og underholdende oplevelse.

Nogle vil helt sikkert sammenligne “Phone Booth” med David Finchers tidligere nævnte “Panic Room”… “Panic Room” føltes mere helstøbt og gennemført end “Phone Booth”, men sjovt nok lider begge film af påfaldende halvfærdige slutninger. Men alt i alt er “Phone Booth” en fornem lille indie-perle, hvormed Schumacher har (ligesom han i sin tid gjorde i selskab med Michael Douglas med “Falling Down”) kreeret en film med evnen til at udløse masser af debat og diskussioner, efter at lyset er blevet tændt igen i biografsalen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-vassago 20 år siden

Jeg synes det er en udmærket film, men den har dens svagheder - et af dem er desværre Kiefer Sutherland. Jeg er blevet inkarneret Kiefer fan efter hans optræden i "24", manden er nu praktisk talt en fiktiv demi-gud for mig :)

- Men i Phone Booth synes jeg alt for ofte at hans stemme virker en lille smule overfladisk, som om at han/den ikke lever sig helt ind i situationen - en lille bagatel måske, men for mig et stort minus, især nær man er vant til hans præstationer i "24".

- Mht. splitscreens, så er det jo lidt sjovt at det var "24" med Kiefer der nærmest genopfandt det igen. - Det virker dog mindst ligeså godt en denne film.

4/6 herfra, det er nok næppe alle der er enige, men se filmen og døm selv.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#2 The Insider 20 år siden

Mht. splitscreens, så brugte fotografen Matthew Libatique (som sagt) den selvsamme teknik i "Requiem for a Dream", og denne udkom godt og vel et år inden "24" kom frem i fjernsynet :-)
Af en eller anden underlig grund, erstattede Kiefer Sutherland den skuespiller, som oprindelig havde spillet rollen som snigskytten under de oprindelige optagelser... Det havde dog sikkert noget at gøre med Kiefer´s succes med TV-serien "24".
War. War never changes.
Gravatar

#3 filmz-vassago 20 år siden

Ja, men jeg har også set det i andre film før "Requiem", men efter at det har været brugt flittigt i "24" synes jeg at det har været brugt endnu mere, lidt ligesom den dodging bullits scene fra matrix...

Det var Ron Eldard som først spillede sniperen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 filmz-Dexter 20 år siden

well.. jeg har ikke set filmen endnu, men jeg synes mere filmen minder om Liberty stands still. Glæder mig dog til at se den, folk siger det er en fed film.
_______________________________________
Do you know that bad girls go to hell?
Gravatar

#5 Spanner 20 år siden

Jeg blev mildt underholdt af filmen. Den er efter min mening ikke noget særligt. Det er en meget sjov ide at den kun foregår i telefonboksen, som anmelderen også siger, så løber de tør for ideer til hvad der kan ske.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 filmz-vassago 20 år siden

#4: Det er rigtigt, den minder en del om den film.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 filmz-kr0oZe 20 år siden

hmm.. jeg var lige inde at se den i dag, og eneste ting der sådan irriterede mig var at Kiefers stemme kom i stereo. det gør telefonbokse altså ikke :P

men ellers synes jeg ikke der var nogle fejl overhovedet i filmen, den var fed og spændende, og også flot lavet.
Gravatar

#8 filmz-bitch 20 år siden

jeg syntes, at det var kanon god film..
Gravatar

#9 KEiZ 20 år siden

jeg syntes den var ok, men lidt for lang til det lidt for spinkle grundlag, men rart med en lidt anderledes film, jeg mener bare den manglede lidt...:D
Men Collin, ham kommer vi til at se endnu mere til, og det ville være rart at Kiefter dukkede op i nogle flere gode film, gerne biroller, hvor jeg mener han er aller bedst!!!
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#10 Spanner 20 år siden

Kiefer er suveræn i Dark City :)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: