Selve kapløbselementet mellem de mange parter lader også en del tilbage at ønske. Præcist hvorfor den spanske flåde skal blandes ind i historien er mig en gåde. Deres tilstedeværelse er i bedste fald marginal og i værste fald forvirrende og gør intet positivt for den samlede spilletid.

“Pirates of the Caribbean: I ukendt farvand” er som sine forgængere en vaskeægte, kulørt swashbuckler med alt, hvad dertil hører. Laskede letmatroser, ungmøer i knibe, masser af rom og en et-benet pirat smager alt sammen velkendt og fordøjes florlet. Med andre ord er der ikke meget ukendt farvand i denne omgang skumsprøjt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Collateral 12 år siden

Er tilbøjelig til at være enig i karakteren, selvom jeg nok er en smule mere positiv over filmen end anmelder.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2 kristoffer w. l. 12 år siden

jeg glæder mi meget til at se den her, den ser mega fed ud, regner med at se den torsdag..
Gravatar

#3 Ericmase 12 år siden

Jeg kunne rigtig godt lide den. Det føltes virkelig at Pirates var vendt tilbage på den fede måde, men ellers giver jeg den nu 5/6. :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#4 Bobby Singer 12 år siden

More like Jack is Black

You know like Jack Black?

Come on people... wake up!
Idjit
Gravatar

#5 Hr. Nielsen 12 år siden

Fandt den i perioder vældig underholdende, men enig i at den mangler et par 'nye' ide'er, så svinger mellem 6- eller 7/10, men endte på 6/10. Måske pga 3D'en, som uanset om det fungerer optimalt, altså bliver anstrengende og yderst trættende synes jeg (er forfærdelig træt af denne gimmick, men kunne heldigvis høre mange småbrokke sig, også unge mennesker der ingen filmintersse har (jo jo, for kendte et par stykker af dem), så måske vi slipper af med det igen?). Men altså filmens første halve time er også klart de bedste, hvor vi får masser af rigtig lækker gammeldags stuntarbejde og morsomt akrobatisk ramasjang.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#6 Ericmase 12 år siden

SAMCRO (4) skrev:
Come on people... wake up!


NO! Im am dreaming a dream within a dream!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#7 Patriarch 12 år siden

Den er lige blevet sønderskudt af Aint it Cool News.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#8 Highland Park 12 år siden

#7: De er vel ikke blevet betalt denne gang.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#9 Bruce 12 år siden

Thomas E. Nielsen (5) skrev:
... er forfærdelig træt af denne gimmick, men kunne heldigvis høre mange småbrokke sig, også unge mennesker der ingen filmintersse har (jo jo, for kendte et par stykker af dem), så måske vi slipper af med det igen?


Fra at være utvetydig tilhænger af den spanske inkvisition i denne sammenhæng og have betragtet 3D generaliserende, er jeg nu en smule mere pragmatisk, omend stadig særdeles tvivlende omkring brugen.

Jeg har set to film, hvor jeg vil kalde brugen sømløs og meningsfuld. Hvor kvaliteten er så god, at problemerne ghosting og crosstalk er ikke eksisterende og hvor 3D slutteligt kan siges at give en forbedret filmoplevelse ifht. 2D.

Det er ikke et godt bundresultat, når man tænker på, hvor mange 3D film man har tygget igennem i den proces, men det gør, at jeg endnu ikke har opgivet ævred.

Det er og bliver dog essentielt, at man mindst udrydder problemerne med briller, som "æder lys" og fucker billedkvaliteten op.

Jeg har ingen tiltro til, at 3D uden briller nogensinde bliver en optimal løsning, men bliver et kompromis på billedkvalitet aht. placering i rummet og hvorledes man bevæger sig under filmen. Derfor tror jeg, at briller er kommet for at blive, hvis billedkvaliteten skal være i centrum.

Det forklarer ikke, om de 10-20%, som har problemer med at se 3D og dem som får ondt i hovedet etc. blot skal lades i stikken. Måske en bedre teknisk implementering, hvor ghosting og crosstalk ikke findes og opdateringshastighed af 3D billedet er højt, kan overkomme dette.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10 Patriarch 12 år siden

Highland Park (8) skrev:
#7: De er vel ikke blevet betalt denne gang.


Eller også er den mega dårlig? :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: