“The Princess Bride” serverer en pragtfuld, postmoderne pærevælling af talløse genrer, der skiftevis (og indimellem samtidigt) masserer nerverne, lattermusklerne og tårekanalerne. Rob Reiners eventyrlige, komiske kultfilm ser formentlig lige så godt ud på Blu-ray, som den gjorde i biffen på premieredagen tilbage i 1987, og skivens lydspor er også fremragende. Derudover huser udgivelsen en masse seværdigt ekstramateriale, så uanset om man aldrig har set “The Princess Bride” eller er en hardcore fan, der allerede ejer filmen på dvd, så bør man prompte smide denne Blu-ray i indkøbskurven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Nagash 10 år siden

Sært.. Den har jeg aldrig hørt om. Det var ellers den type film, jeg så masser af som knægt. Den må jeg hellere få set.
Gravatar

#2 elwood 10 år siden

Det er en fantastisk film, og den har så mange mindeværdige scener og quotes.

Nu nævner du Homeland, det også manden bag Giddeon i Criminal minds samt Fat Tony fra The Simpsons, det synes jeg også er sjovt og tænke på når man ser ham, med det lange garn heri.

Inconsievable!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 T. Nielsen 10 år siden

Jeg har fået lyst til at gense den. Har ikke ser den siden 90'erne. Jeg var dog ikke oppe og ringe som Insider i hans fine anmeldelse. Må også erkende at jeg aldrig har været særlig vild med Robin Wright.
Baby, it's cold outside
Gravatar

#4 Kruse 10 år siden

elwood (2) skrev:
Nu nævner du Homeland, det også manden bag Giddeon i Criminal minds samt Fat Tony fra The Simpsons


Ahh, Fat Tony bliver nu spillet af Joe Mantegna og ikke Mandy Patinkin :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5 filmkorn.dk 10 år siden

Enig med anmeldelsen af filmen, men Rob Reiner lavede sgu da to fremragende film i 1990'erne, som du ignorerer. A Few Good Men og Misery! begge med Oscar-vindende præstationer.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#6 wimmie 10 år siden

Enig med anmeldelsen. Jeg elsker den film <3

filmkorn.dk (5) skrev:
Enig med anmeldelsen af filmen, men Rob Reiner lavede sgu da to fremragende film i 1990'erne, som du ignorerer. A Few Good Men og Misery! begge med Oscar-vindende præstationer.


Enig! :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#7 poeticjudas 10 år siden

Fantastisk film.
Især pjattet med fægtescenerne, koreograferet af Bob Anderson.
Gravatar

#8 moulder666 10 år siden

Hmm - det ligner een der er gået under radaren - den skal da vist ses på et tidspunkt!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#9 Cain 10 år siden

Fantastisk film. Havde en bootleg VHS fra Thailand med den. BR incoming.
Is that my stomach or ypur Ambrocius?
Gravatar

#10 elwood 10 år siden

#4 ah ja det blot fordi de begge er i criminal minds :)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: