“Red” står for Retired. Extremely Dangerous. Og det er lige præcis, hvad Bruce Willis og resten af det pensionerede Wild Bunch er i denne vellykkede action-komedie, der trækker sporene tilbage til de glade 80’ere. Selvom de har nået den pensionistmodne alder, så har ingen af dem formået at lægge hverken skyderne eller de kække one-liners på hylden. Og mange tak for det. “Red” er nemlig ofte hamrende morsom, og især en manisk John Malkovich gør sit til at opveje for filmens klodsede handling og ligegyldige kærlighedshistorie. Og fik jeg så i øvrigt nævnt, at Helen Mirren går amok med en Gatling Gun?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Martin Schou 13 år siden

Når "Red" alligevel ikke helt kommer op at ringe, skyldes det først og fremmest den noget klodsede kærlighedshistorie mellem Frank Moses og den unge Sarah Ross


Den "unge" Sarah Ross. Som spilles af 46-årige Mary-Louise Parker? Jo, bevares, hun er 9 år yngre end Bruce Willis på 55 - men når vi aldrig får at vide, hvor gammel Sarah er, hvorfor så antage, at hun er betydeligt yngre end skuespilleren? Og i den alder er 9 år altså småting.

Det er i øvrigt meget morsomt at notere sig, at hun er gammel nok til at være den 27-årige anmelders mor. "unge Sarah Ross" min bare røv. Filmens målgruppe taget i betragtning (sandsynligvis 13- til 19-årige, PG13 taget i betragtning), er hun jo næsten gammel nok til at være bedstemor til nogle af biografgængerne.

Jeg synes i øvrigt ikke, at kærlighedshistorien er specielt påklistret.
Både Frank og Sarah keder sig ualmindeligt meget i hverdagen, og har fået en 'forbindelse' via deres faste samtaler om hans checks.

Han tager det som en interessant person at snakke/flirte med, uden at det bliver for virkeligt, mens hun tydeligvis blot ser det som et dejligt afbrud i en meget kedelig hverdag, og en kærkommen afveksling fra de tabere, hun bliver sendt på dates med. Noget som er mere interaktivt end hendes pulp-kærlighedsnoveller. Det bliver først alvorligt for ham, da han indser, at han skal likvideres, og at hun vil være et mål i forsøget på dette.
Du fik da set samme film som jeg gjorde, gjorde du ikke?
Gravatar

#2 Bobby Singer 13 år siden

#1 - Tror du ikke at du trænger til at slappe lidt af, hvis sådan en lille og ubetydelig detalje åbenbart kan få dig helt op i det røde felt. ;)

Prøv at overreagere lidt mere næste gang.
Idjit
Gravatar

#3 Lord Beef Jerky 13 år siden

Måske en overreaktion men jeg er forholdsvist enig. Anser ikke kærlighedshistorien som hverken påklistret og overfladisk eller dyb og interessant, men den er med til at uddybe vores karakterer, og vise flere sider af disse. Udover der synes jeg kemien fungerer, og kærlighedshistorien tager aldrig overhånd, men bliver i baggrunden, og fungerer nærmest udelukkende som springbræt for historien, humor og action, og jeg kan simpelthen ikke se, hvor denne film skulle være henne uden den. Men karakteren er jeg helt enig i. Ganske underholdende actionfilm. 4/6.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4 MJP 13 år siden

Lyder bestemt som en film man burde se, fedt med en actionkomedie med fremragende skuespillere!
Reggie: Jack, tell me a story...
Jack: Fuck you!
Reggie: Oh, that's one of my favorites
Gravatar

#5 Skeloboy 13 år siden

#1 - lol...take a chill pill

Altid godt med noget old-school action...
Gravatar

#6 Ericmase 13 år siden

Skal ind og se den i aften og glæder mig SINDSSYGT til at se Willis, Freeman, Malkovich og Mirren som actionhelte! :-D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#7 BN 13 år siden

Lord Beef Jerky (3) skrev:
Anser ikke kærlighedshistorien som hverken påklistret og overfladisk eller dyb og interessant, men den er med til at uddybe vores karakterer, og vise flere sider af disse.


Det er jeg fuldstændig uenig med dig i - faktisk mener jeg det stik modsatte.

P.S. Jeg har ikke set filmen. Men jeg er sikker på, at jeg er uenig med dig. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 13 år siden

#7 Haha epic! Satans Bizarro =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 HonoDelLoce 13 år siden

BN (7) skrev:
Det er jeg fuldstændig uenig med dig i - faktisk mener jeg det stik modsatte.

P.S. Jeg har ikke set filmen. Men jeg er sikker på, at jeg er uenig med dig. ;-)


Haha... Ugens bedste grin...

Og det var tiltrængt efter et par lorte-dage herhjemme ! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#10 Martin Schou 13 år siden

The_Krip_Keeper (2) skrev:
#1 - Tror du ikke at du trænger til at slappe lidt af, hvis sådan en lille og ubetydelig detalje åbenbart kan få dig helt op i det røde felt. ;)


Jeg ved ikke helt, om jeg vil kalde det det røde felt, men anmelderens tilsyneladende største anke er et kærlighedselement, som han tydeligvis totalt fejlvurderer:

Når "Red" alligevel ikke helt kommer op at ringe, skyldes det først og fremmest den noget klodsede kærlighedshistorie mellem Frank Moses og den unge Sarah Ross


Hvis Sarah Ross var mellem 20 og måske 35, ville det være en noget mere klodset og påklistret historie (og "den unge" ville kunne tilgives), men det er jo tydeligvis ikke tilfældet. Tilbage står så en lettere klodset handling (giver jeg ham ret i), men det har han jo lige sagt, er en mindre detalje, så filmen kunne nemt få 5 eller 6 stjerner.

Skriv ny kommentar: